În 24 octombrie 2019, vom sărbători Digital Print Day® – Ziua Printului Digital
În România vom iniția o zi de sărbătoare pentru profesioniștii cu interese comune, care folosesc printul digital. Există un început pentru orice și ne vom strădui să fim recunoscuți de cât mai multe asociații profesionale din Uniunea Europeană pentru a extinde aniversarea. Modelele de business din Europa nu mai diferă atât de mult. În majoritatea firmelor de producție publicitară, imprimerie textilă, decorațiuni, arhitectură, mobilă, arte vizuale, fashion, packaging, tipografii, dominanta tinde să devină tehnologia digitală. Este și motivul pentru care tehnologia evoluează accelerat.
Proiectul Digital Print Day® este deopotrivă unul educațional și de marketing. Vom lămuri cel mai bine cu putință toate tipurile de print digital, aplicațiile potrivite, diferențele și evident sursele celor mai reputați furnizori. Încurajăm astfel dezvoltarea printului digital în domenii foarte diferite. Suntem susținuți de trei asociații profesionale importante, interesate ca acest proiect să reușească. Este vorba de PAPIIP – Patronatul Asociația Producătorilor și Importatorilor din Industria de Publicitate, ATT – Asociația Tipografilor „Transilvania” și ACRM – Asociația Clubul Român de Mobilă. Vom comunica prin toate instrumentele oferite de piață despre frumusețea, rigoarea și oportunitățile momentului pentru a face mai mulți bani din print digital. În cadrul proiectului Digital Print Day® urmează să lansăm primul dicționar de print digital, prin care profesioniștii, dar mai ales autodidacții vor putea găsi informații prețioase. Fiecare echipament, material și aplicație din industriile implicate tind să se îndrepte către soluții dedicate. Toate aceste tendințe vor fi documentate, sintetizate și popularizate. Producătorii cu ambiții pentru extindere regională încep să aplice politici de dezvoltare pe verticală. În Europa supraspecializarea atrage mai mult decât practicile factotum. Cel mai ieftin începe să fie surclasat de cel mai rapid, mai sigur și mai avizat. Pierd teren cei pricepuți la toate, cu echipamente care fac orice și sunt dispuși pentru orice fel de aplicație.
Piața globală devine și mai dură, iar competiția în producție tinde să fie susținută prin diminuarea factorului uman. Majoritatea operațiilor repetitive pot fi înlocuite de echipamente, scumpe, ce-i drept, însă dacă salariile vor crește prea mult și nu vom mai avea cu cine lucra, va fi mai rentabil câte un echipament pentru orice etapă a producției. Contribuția operatorilor va deveni mai importantă în creație și inovație. Calitatea a devenit o evidență, iar piața cere viteză de reacție, diversitate și inovații. Printul digital a evoluat foarte mult și permite modele de business diferite. Unii pot face bani din prototipuri, alții din serii mici, iar cei poziționați pe volume pot câștiga mai bine prin diversitate. Nodul gordian se află tot în complicata ecuație a resurselor umane. Echipamentele de print digital necesită cunoștințe elaborate, condiții de exploatare fără praf, fără variații de temperatură și operatori conștiincioși care nu au voie să greșească. Cine va forma noile generații de antreprenori și de meseriași în printul digital? Frumusețea și ironia pieței libere demonstrează întotdeauna cum necazul unuia devine bucuria altuia. Orice lipsă acută se transformă în oportunitate, iar antreprenorii o exploatează. În continuare guvernele nu vor înțelege antreprenoriatul. Și poate e mai bine așa. Să se rezume la pârghiile economice pentru că pârghiile sociale și piața se autoreglează prin concurență și inițiativă. În România, calificarea la locul de muncă rămâne cea mai eficientă soluție de formare și specializare profesională. Dacă antreprenorii adunați într-o breaslă vor evolua și ei în cultura asociativă, s-ar putea ca societatea civilă să reușească mai mult în asigurarea resurselor umane și a dezvoltării unor canale noi de vânzare.
Campania de informare Digital Print Day® se va derula până la sfârșitul anului. Va include demonstrații, prezentări și expoziții cu cele mai creative aplicații. Sponsorii și partenerii vor expune mai ales soluții cu valoare adăugată convenabilă de ambele părți. Echipamentele și materialele consumabile sunt din ce în ce mai performante, mai precise, dar mai scumpe. De aceea, obiectivul principal din acest an va fi extinderea arealului de aplicații în domenii neacoperite suficient, pentru dezvoltarea unor canale noi de consum.
Digital Print Day® este un proiect educațional pentru încurajarea antreprenoriatului în dezvoltarea printului digital. Lista celor care sprijină acest demers nu s-a încheiat. Este deschisă orice poziție de sponsor sau partener. Numai împreună vom crește piața într-o direcție sănătoasă prin educație și lobby. Numai prin strategii noi de comunicare și marketing, putem justifica eforturile pe care le fac producătorii, pentru ca treptat să avem curajul creșterii prețurilor în ritmul creșterii pieței, nu invers. Provocarea actuală constă în convergența resurselor și curajul de a încerca ceva nou.