Michael Hock este coproprietarul Aristo Graphic Systems Gmbh și a vizitat pentru prima dată România cu ocazia expoziției Print&Sign.
Este prima oară când aţi vizitat România?
Da, din punctul de vedere al afacerilor este pentru prima dată și sunt foarte bucuros să fiu aici, iar după prima zi a târgului pot să spun că este un eveniment foarte interesant.
Care este impresia pe care v-a făcut-o Print&Sign?
Cred că fiecare nume care contează în lumea imprimării și a serviciilor de finisare a fost prezent la această expoziție, iar acest lucru spune foarte mult despre anvergura acestui eveniment. Este un eveniment bine organizat, iar pentru noi a fost foarte important să fim prezenți aici, împreună cu partenerul nostru din România, compania Leykom.
De când este Leykom partenerul Aristo?
Cred că se fac deja opt ani de când colaborăm cu Leykom. Suntem încă într-un proces de creștere și în continuare dezvoltăm piața din România.
Care au fost argumentele pentru alegerea Leykom ca partener?
Leykom este o companie cu un foarte bun renume în piața din România și acesta a fost principalul motiv care a stat la baza deciziei de a colabora cu ei. După opt ani pot să afirm că am făcut o alegere bună și că este un parteneriat foarte bun.
Care au fost obiectivele pentru Aristo legate de participarea la această ediţie a Print&Sign?
Am avut stabilite obiective, cu siguranță, și sper să le îndeplinim, dar prezența la târg sau, mai bine zis, succesul unei astfel de prezențe nu este neapărat legat de îndeplinirea acestor obiective. Multe dintre discuții au fost centrate pe acțiuni și servicii post-vânzare. Nu sunt de neglijat nici demersurile de a contacta clienții finali și de afla a de la ei care sunt aplicațiile pe care aceștia le solicită posesorilor de echipamente Aristo.
Sunt diferenţe între clienţii din România și cei din alte ţări ale spaţiului est-european?
Nu aș spune că sunt mari diferențe. Toată lumea este concentrată pe aceleași joburi sau pe aceleași produse. Produsele noastre, fie că este vorba de cele de finisare, aflate la sfârșitul procesului tehnologic de imprimare, fie că vorbim despre cele destinate industriei ambalajelor, răspund nevoilor clienților din diferite spații geografice. Încercăm să scoatem în evidență care sunt avantajele noastre și care sunt punctele forte ale echipamentelor noastre în raport cu cele ale competitorilor.
Care au fost noutăţile Aristo în acest an?
Poate că cea mai importantă este Ultrasonic Cutting Device, care este un tool destinat unor aplicații foarte nișate: producția de semne rutiere. Nu a fost prezentat la Print&Sign, dar distribuitorul nostru din România cunoaște tehnologia și putem prezenta oricărui client interesat de aceasta. Ceea ce am prezentat la Print&Sign este cel mai puternic tool de pe piață în acest moment pentru care asigurăm cel mai bun cost de operare. Pentru clientul din ziua de azi nu mai este atât de important costul echipamentului, cât costul total de operare al acestuia, iar la acest capitol echipamentele Aristo stau foarte bine.
Sunteţi de acord cu afirmaţia potrivit căreia pieţele din acest domeniu din ţările din Europa de Est sunt orientate către preţ?
Cred că toată lumea este orientată către preț. Fiecare piață are specificul ei, dar noi înțelegem să fim foarte flexibili și să înțelegem care este specificul fiecărei piețe în care suntem reprezentați.
Pe ce loc se află România, într-un clasament al ţărilor din regiune, în ceea ce privește echipamentele Aristo?
Cred că este undeva la mijlocul acestui clasament. Este o piață bună și pot să spun că am văzut o creștere importantă. Sigur, nu se compară cu Rusia, dar avem un număr bun de vânzări și sunt mulțumit de cum evoluează rezultatele din România.