Transformarea digitală în imprimarea și ambalajele comerciale continuă sa crească în ritm rapid. Se așteaptă ca vânzările de echipamente de imprimare digitală să depășească cele analogice pentru prima dată în mai puțin de trei ani.
Conform Smithers’s The Future of Global Print Equipment Markets: Până în 2028, se preconizează că vânzările de echipamente de imprimare digitală cu jet de cerneală și toner vor depăși cele analogice . În 2022, presele digitale au reprezentat aproape o treime din echipamentele de imprimare, cu o valoare de 5,5 miliarde de dolari. Până la sfârșitul perioadei de prognoză, această creștere va ajunge la 5,9 miliarde de dolari.
Smithers indică tendințele care conduc cererea care vor face ca mai multe locuri de muncă să se îndepărteze de compensare. Acestea includ îmbunătățiri ale vitezei și calității, nevoia de personalizare mai mare, imprimarea datelor variabile și comisioane de tiraje mai scurte. Operațiunile vor fi, de asemenea, atrase de investiții în tehnologie de imprimare la cerere de ultimă oră, ecologică, care are mai puține procese manuale, o automatizare mai mare și o reducere a deșeurilor de materiale.
Accelerat de pandemie, inovația și progresul înregistrat de tehnologia de imprimare digitală și ambalare și adoptarea sa continuă de către industria tipăririi comerciale se numără printre numeroasele tendințe și subiecte explorate în profunzime la drupa. Altele sunt susceptibile să includă:
Regulamentul Uniunii Europene privind produsele fără defrișări care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a pierderii biodiversității. Acesta face parte dintr-un plan de acțiune mai amplu de combatere a defrișărilor și a degradării pădurilor, prezentat pentru prima dată în Comunicarea Comisiei din 2019 intitulată „Intensificarea acțiunilor UE pentru protejarea și refacerea pădurilor din lume”. Introdus la sfârșitul lunii iunie 2023, include lemn (cherestea) și hârtie fabricată din acesta. Operatorii/comercianții au la dispoziție 18 luni pentru a se conforma.
Imprimare programatică care integrează software, hardware și date pentru a eficientiza și optimiza procesele de imprimare și pentru a oferi un element măsurabil al mixului de marketing. Interesul crește în capacitatea sa de a combina impactul emoțional al tipăririi individualizate cu imediatitatea marketingului digital.
De asemenea, la deficitul de forță de muncă calificată se adaugă dorința ca mai mulți angajați să lucreze de acasă. Ne așteptăm ca acest lucru să fie abordat cu un angajament și o finanțare mai mare pentru programe de formare atractive, dezvoltarea continuă a personalului, precum și pentru un echilibru între viața profesională și cea privată.
Industria 5.0 și faza emergentă a industrializării, în care oamenii lucrează alături de tehnologie avansată și roboți alimentați de inteligență artificială pentru a îmbunătăți procesele de la locul de muncă, va readuce centrarea pe om în Industria 4.0, precum și o rezistență sporită combinată cu un accent mai bun pe sustenabilitate.
Se așteaptă ca toate aceste tendințe să aibă un impact asupra modului în care va evolua industria în următorii ani.