Default

All Pack a murit! Trăiască All Pack!

• Bookmarks: 4123


Anul acesta All Pack a fost o anexă foarte mică a târgului Indagra; una fără vizitatori și cu foarte puțini expozanți, organizată în cel mai retras colț al Complexului Expozițional Romexpo. Nu cred că mai are vreun viitor în aceste condiții, mai ales că cei de la Euroexpo au reușit să pară mai atractivi cu Print&Sign pentru cei care activează în segmentul ambalajelor, cântând astfel prohodul All Pack.

Dan CĂLIN

Anul trecut spuneam despre All Pack (Expoziție internațională pentru ambalaje, materiale, mașini și echipamente specifice) că din punctul de vedere al organizatorilor, probabil, a fost o ediție de succes din moment ce a reunit aproximativ 85 de expozanți din 14 țări (Bulgaria, Grecia, Franța, Irlanda, Macedonia, Moldova, Olanda, Polonia, România, Serbia, Taiwan, Turcia, Ucraina și Ungaria) pe 3.500 mp, cu 30% mai mult față de 2013 în ceea ce privește numărul expozanților și suprafața ocupată. Dar mai spuneam și că a fost un talmeș-balmeș care a cuprins standuri dedicate mai mult sau mai puțin segmentului de ambalaje lângă unele cu mâncare, fiare de călcat și sucuri naturale. În plus, expozanții cu care am stat atunci de vorbă erau dezamăgiți și nu știau dacă vor mai participa la următoarea ediție.
Iată că această ediție următoare tocmai s-a încheiat și a avut loc tot la Romexpo și tot în același timp cu alte trei evenimente (Autoexpotehnica a dispărut în acest an) care, consideră organizatorii, au tematici complementare: Indagra (Târg internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei), Indagra Food (Târg internațional pentru industria alimentară) și Expo Drink & Wine (Târg de vinuri, băuturi alcoolice și non-alcoolice). Numai că această ediție a XVII-a a All Pack, care a avut loc în perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2015, nu a mai fost amestecată cu celelalte evenimente în Pavilionul Central, ci a beneficiat de „intimitatea” Pavilionului C3 – cel mai puțin accesibil din toate și la care nu prea a ajuns nimeni.
De această dată, organizatorii nu se vor mai putea lăuda cu creșteri deoarece numărul expozanților a fost de sub 60, cu peste un sfert mai puțini decât în 2014. Ca să nu mai vorbim despre faptul că, dintre ei, câțiva au fost parteneri media. Așa că, probabil, și suprafața ocupată a fost mai mică. În ceea ce privește cifra celor care au vizitat târgul, nu cred că este una care să merite menționată. Poate de aceea organizatorii preferă să o facă publică pe cea care include toate târgurile care au avut loc în același timp, așa cum fac în fiecare an. Cu toate acestea, pe website-ul evenimentului am găsit că „All Pack continuă să fie un reper în industrie, având o creștere continuă de la an la an.”

Expozanții sunt foarte dezamăgiți
Tot anul trecut, atunci când am scris despre eveniment, spuneam că am auzit că începând din anul 2015 se va implica și Euroexpo în organizarea All Pack sau chiar îl va include în Print&Sign. Cred că a fost preferată cea de-a doua variantă, dar neoficial. Se pare că cei de la Euroexpo au reușit să atragă firmele interesate din domeniul ambalajelor și lasă All Pack să se sinucidă. Vorbind cu câțiva dintre expozanții din acest an, ne-au spus că Print&Sign a fost mai bun decât All Pack și că la următoarea ediție preferă să participe doar la primul menționat. Așa că, probabil în scurt timp, locomotiva Indagra va mai pierde un vagon, în afară de Autoexpotehnica, prin desființarea All Pack. Poate că acest lucru nu se va întâmpla anul viitor, deoarece nu va avea loc Print&Sign, dar nu cred că în 2017 va mai participa cineva dacă ținem cont de ceea ce au declarat câțiva dintre expozanții importanți.
Alexandra Nechita, Asistent Manager la Blaj: „În acest an au lipsit foarte mulți din domeniu ca expozanți. Asta în condițiile în care ar fi trebuit să fie mai populat decât anul trecut dacă ținem cont de creșterea economică anunțată în cifrele oficiale. Însă a fost exact invers. Chiar și numărul vizitatorilor a fost foarte mic. Poate că aceste lucruri s-au întâmplat din cauza faptului că nu am mai fost în Pavilionul Central, așa cum a fost anul trecut când am beneficiat de mult mai mulți clienți. Nu cred că vom mai participa anul viitor.”
Cristina Mahu, Sales Manager la Vrancart: „All Pack 2015 este mult mai slab decât cel de anul trecut. Nici nu poate fi comparat. Se cunoaște acest lucru și după expozanții din domeniul nostru: un singur producător de carton ondulat din România, un convertor din Bulgaria și cam atât. În 2014 au fost patru, acum au fost doi. Și prezența vizitatorilor la stand a fost slabă. Probabil că anul viitor nu vom mai participa. Print&Sign a avut o amploare mai mare, așa că probabil vom expune la Print&Sign și nu vom mai veni la All Pack.”
Gianina Tudoran, manager la Process Color: „Costurile prohibitive alungă din start expozanții de la All Pack. În acest an, târgul a fost poziționat în ultimul pavilion, lumea pierzându-și interesul până ajungea la el. În aceste condiții, participarea la eveniment este o investiție care este recuperată doar în proporție de câteva procente. În nici un caz nu se pune problema profitului de pe urma ei. Putem asemăna participarea la All Pack cu prezența pe Facebook, unde postezi niște poze și primești like-uri la ele de la persoane care sunt mai mult sau mai puțin interesate de produsele tale. Ne mai gândim dacă vom mai participa anul viitor.”

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
123 views
bookmark icon

Write a comment...