Compania de servicii on-line America OnLine (AOL) a incheiat un acord de achiziţionare a Huffington Post pentru suma record de 315 milioane de dolari.
Huffington Post, este unul unul dintre cele mai influente site-uri de ştiri şi de bloguri de peste ocean. Numai în luna decembrie, Huffington Post a avut 25 de milioane de vizitatori unici, atraşi de volumul mare de ştiri, blogurile numeroaselor celebrităţi şi ale diverşilor politicieni, preponderent democraţi.
Decizia de a cumpăra Huffington Post a fost luată după ce anul trecut AOL s-a confruntat cu un declin al profiturilor şi al numărului de accesări online, precum şi cu o scădere de 29% a vânzărilor de publicitate în ultimul trimestru al anului trecut.
Acesta este de departe cel mai mare preţ plătit pentru un blog sau o reţea de bloguri, următoarea tranzacţie de acest tip fiind realizată tot de AOL, care a cumpărat Weblogs Inc. în 2005 şi apoi TechCrunch în 2010, ambele tranzacţii în valoare de 25 de milioane de dolari.
AOL a trecut de-a lungul timpului printr-o serie de vremuri bune şi mai puţin bune. Acest adevărat gigant al etapelor iniţiale ale internetului, a achiziţionat compania media Time Warner în anul 2000, parteneriat extrem de costisitor realizat chiar în pragul spargerii bulei .com. AOL a devenit unul din primii dinozauri ai internetului, facând loc noilor jucători apăruţi pe piaţă.
Tranzacţia face parte din strategia grupului de media american care încearcă să-şi restabilească o poziţie de lider pe piaţa online prin furnizarea de ştiri şi oferirea de servicii de divertisment. Conform declaraţiilor AOL, se estimează că această achiziţie va permite o extindere a audienţei grupului pe plan mondial la 270 de milioane de utilizatori lunar, din care 117 milioane de vizitatori numai în Statele Unite. Tranzacţia urmează să fie finalizată în prima jumătate a acestui an, după obţinerea aprobării autorităţilor de reglementare.
(Sursă: AOL)