Pornind de la ideea că rolul culturii şi al comunicării este tot mai important în înţelegerea istoriei ţărilor care aparţin Uniunii Europene noua sesiune a atelierului tipografic – precedenta având loc în urmă cu doi ani – îşi propune să raspundă, în principal, la următoarea întrebare: Cum poate reprezenta cultura vizuală, în diferitele sale forme, identităţile naţionale cu întreaga lor diversitate, şi, în acelasi timp, cum se împacă aceste forme cu tendinţă integratoare manifestată tot mai puternic la nivelul întregii Uniuni?
Întrebarea se află la baza acestui proiect internaţional care îşi propune să implice 34 de studenţi din România, Austria şi Olanda. Proiectul doreşte să provoace o anumită reflexivitate critică tinerilor, vis-a-vis de formele care favorizează vizualizarea identităţilor şi proceselor politice din cadrul Uniunii Europene.
Atelierul tipografic s-a născut în anul 2007, în urma iniţiativei designerului olandez Piet Gerards şi a colaborării acestuia cu profesorii Departamentului de Design al Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti.
Cea de-a doua sesiune a Atelierului Tipografic este iniţiată de Hans Bockting, Dinu Dumbravician, Piet Gerards şi Marjan Groot, acţiunea desfăşurându-se în partneriat cu BNO Amsterdam (Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers – Asociaţia designerilor olandezi), UNArte Bucureşti (Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti), TGA Viena (Typographische Gesellschaft Austria – Societatea Tipografică Austriacă), DA Viena (DesignAustria – Asociaţia Austriacă pentru Design).
Dintre temele de design ale celor 10 echipe internaţionale, alcătuite din câte trei designeri de naţionalităţi diferite, amintim: Campanie de combatere a prejudecăţilor îndreptate împotriva grupurilor minoritare; Campanie electorală europeană; Monedă europeană alternativă; Identitate vizuală europeană alternativă; Organizaţie europeană de radio; Revistă europeană digitală saptamânală; Linie aeriană europeană; Echipă de fotbal europeană; Imn european; Organizaţie europeană de ajutorare pentru problemele legate de droguri; Joc având ca temă “political decision-making”.
Toate proiectele vor fi însoţite de o expunere de motive şi o explicaţie scrisă. Proiectul se derulează pe parcursul a 6 luni în Olanda, Viena şi Bucureşti.
Mai multe informaţii despre acest proiect pot fi obţinute vizitând site-urile www. ateliertipografic.com şi www.ateliertipografic.eu
(sursa: Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti)