Un automat de bannere este ultimul lucru pe care ți-l poți imagina populând spațiul de tranzit aeroportuar. Și totuși, XpressMusic, căci acesta îi este numele, satisface nevoi emoționale ale pasagerilor sau a celor ce îi întâmpină.
Automatul de bannere a fost instalat în incinta spațiului din zona doi a sosirilor din aeroportul Schiphol, ce deservește capitala olandeză. Cei ce așteaptă o persoană dragă pot crea rapid, cu ajutorul XpressMusic, o grafică simplistă ilustrând, de exemplu, un mesaj personalizat de întâmpinare. Grafica poate fi transpusă imediat prin imprimare. Echipamentul a fost gândir și pus la punct de compania Xpress, fiind unicul din lume cu această funcțiune expres instalat într-un astfel de spațiu.
Realizarea integrală a bannerului durează doar câteva minute și cere parcurgerea a cinci pași simpli.
În prima etapă se alege dimensiunea. Lățimea poate varia de la un format mic (40 cm) și mediu (130 cm) la unul ceva mai mare (cca 3 metri). Înălțimea este predeterminată, de 30 cm, nesuportând nicio modificare. După alegerea formatului se selectează tema de fundal. Apoi se inserează textul personalizat. După definitivarea acestor etape este necesară plata serviciului, care se poate realiza prin carduri de debit sau de credit. După acceptarea plății, bannerul este printat.
„Suntem entuziasmați că am avut ideea să instalăm o astfel de mașinărie la Schiphol. Este un amplasament ideal pentru livrarea unui astfel de serviciu. Oamenii se revăd aici după perioade în care au fost departe unii de ceilalți și cred că produsul nostru face reîntâlnirile mult mai plăcute, adugându-le acel element surpriză”, spune Thibaud Bruna, director și co-fondator al Xpress banner. Otto Ambagtsheer, director în cadrul Consumers business area la aeroportul Schiphol, spune că intenționează să instaleze astfel de automate și în celelalte zone ale spațiului desemnat sosirilor.
Costul unui banner mic este de cca 3,95 euro iar pentru unul mediu ajunge la 9,95 euro . Cel mai mare banner scoate din buzunarul clientului 14.95 euro.