Analiza

Când laserul întâlneşte hârtia

• Bookmarks: 194


Tehnologia laser nu mai este de mult o noutate, însă ea rămâne populară prin rezultatele distincte pe care le oferă. În ceea ce priveşte aplicaţiile laserului pe piaţa produselor personalizate din hârtie, acestea sunt numeroase, însă cererea este scăzută din cauza costurilor ridicate.

Până nu de mult, prelucrarea hârtiei în vederea realizării unor modele se făcea manual sau cu echipamente cu lame de tăiat. Ambele metode au limitări severe legate de precizia tăierii, finisarea şi complexitatea modelelor, dar tehnologia laser aduce numeroase îmbunătăţiri proceselor de prelucrare a produselor din hârtie.

Deşi puţine companii au achiziţionat un echipament de gravură laser special pentru hârtie, există şi în România furnizor de servicii de gravură computerizată, gravură laser pentru realizarea de obiecte personalizate, care deţin un astfel de echipament. Printre aceştia se numără şi gravat.ro, care a investit recent într-un echipament laser pentru hârtie.

Directorul general al gravat.ro, Cristian Croitoru, afirmă că cererea pentru aceste produse e destul de mare, având în vedere faptul că este o tehnologie nouă pentru piaţa de profil, iar preţurile sunt mai mari faţă de cele percepute în cazul metodelor tradiţionale de personalizare.

“Nu avem mulţi clienţi, comparativ cu piaţa simplă. Avantajul este că cei care apelează la serviciile noastre pot tăia hârtia sub orice formă doresc, libertate pe care nu o au în cadrul tipografiilor. Clienţii interesaţi în special de gravura laser sunt cei care nu îşi aleg ca furnizor tipografia”, spune Cristian Croitoru.

Gama de produse gravat.ro cuprinde invitaţii, etichete personalizate, cărţi de vizită, mape, foi cu antet, ambalaje personalizate. Pentru realizarea şi finisarea produselor nu se foloseşte însă numai gravura laser. Compania apelează la elemente auxiliare, precum policromia, serigrafia, accesoriile, lăcuirea UV etc. “Dacă am realiza produsele doar prin gravură laser, acestea ar fi extrem de scumpe. La cerere, facem şi invitaţii exclusiv prin gravură laser, pentru cei care vor să nu aibă pic de cerneală pe hârtie, însă acestea sunt foarte scumpe. Nu mulţi aleg această variantă”, completează Croitoru.

Calitate la preţuri pe măsură

Clienţii companiei provin din zona business sau sunt consumatori casnici, numărul comenzilor fiind aproximativ egal pentru cele două segmente. Când vine vorba de segmentul business, unde cantităţile sunt mai mari, preţurile sunt mai avantajoase decât în cazul consumatorilor punctuali, care fac comenzi mai mici.

“Percepem preţuri diferite pentru tipurile distincte de clienţi pe care îi avem, adică un anumit preţ pentru consumatorii casnici şi alte preţuri pentru agenţii de publicitate, reselleri sau tipografii. Spre exemplu, la noi vin companii care fac proof-uri pentru cutii sau ambalaje, unde ştanţele nu sunt foarte utile, iar calitatea produselor nu se compară cu cea a produselor gravate cu laser”, precizează directorul gravat.ro.

Totuşi, experienţa primează în luarea deciziilor, iar Cristian Croitoru nu le recomandă companiilor specializate în realizarea de obiecte personalizate să îşi achiziţioneze un echipament laser numai pentru piaţa de hârtie.

“Momentan, nu sunt comenzi suficiente pentru această piaţă, iar investiţia iniţială într-un echipament nu va fi amortizată nici măcar în câţiva ani”- Cristian Croitoru.

Piaţa echipamentelor de prelucrare a hârtiei include o serie de utilaje practice, precum echipamente de gravură, trimmere, cuttere, ghilotine sau aparate de pliat, însă există voci consideră că echipamentele laser pentru gravură lucrează mai elegant şi se pliază mai bine pe realizarea obiectelor personalizate. Totodată, tăierea cu ajutorul unui laser este potrivită pentru volume mai mici de produse (de până în 1.000 de bucăţi), care, în mod normal, nu ar putea fi realizate uşor de către tipografii, pentru că necesită folosirea unor ştanţe.

În afară de site-ul gravat.ro, compania îşi promovează produsele mai mult offline, prin participarea la târguri, expoziţii, sponsorizarea evenimentelor, deoarece clienţii sunt mai receptivi când văd produsele.

Cristian Croitoru conchide că laserul nu reprezintă alternativa la metodele tradiţionale de personalizare a hârtiei, ci doar se pretează mai bine pentru volume mai mici, în special în ceea ce priveşte produsele specializate, care nu sunt rentabile pentru ştanţare.

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
94 views
bookmark icon

Write a comment...