Default

Canon împreună cu Océ vizează numărul 1 în piață

• Bookmarks: 19719


După cum deja se știe, grupul japonez Canon a preluat anul acesta producătorul olandez de soluţii de imprimare profesionale Océ, pentru aproximativ 730 de milioane de euro, potrivit AFP. Rezonanța acestei fuziuni generează o nouă reconfigurare a piețelor internaționale, implicit la nivelul distribuitorilor regionali.

Și pentru Eurocom, ca unic distribuitor Océ în România, Republica Moldova și Bulgaria, momentul alinierii la noua politică a grupului a fost anunțat printr-un eveniment special desfășurat la sfârșitul lunii octombrie. Mai multe detalii despre noile direcții pe care va evolua Eurocom am aflat de la domnul Gabriel Kaufmes, CEO al companiei.

Ce înseamnă pentru Eurocom fuziunea dintre Océ şi Canon?

Pentru noi înseamnă un bun prilej, o oportunitate atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional. La nivel naţional am în vedere faptul că portofoliul celor două companii pe care îl vizăm noi este cât se poate de complementar. Asta înseamnă noi oportunităţi pe piaţă pe care le putem fructifica. Până acum, pe anumite zone eram limitaţi. Internaţional înseamnă cotă de piaţă. Mă refer la faptul că cele două companii vizează numărul unu în piaţă ca cifră de afaceri şi ca soluţii completare pe care le oferă.

Canon a avut strategia bottom-up, plecând de la soluţii mai mici şi, încet-încet, ajungând la cele mai mari. De la imprimantele pentru uzul personal, la cele industriale. În schimb, Oce a avut strategia top-down, pornind de la maşinile cu productivitate mare şi ajungând, în ultimii ani, la cele mai mici. Cele două companii au venit cumva una spre cealaltă, nefiindu-le uşor să intre în pieţe unde nu activaseră până atunci. Probabil că aşa au ajuns la concluzia că această combinaţie dintre ele ar fi benefică de ambele părţi.

Fiecare s-a orientat spre zona pe care a mers dintotdeauna, încercând să se extindă şi pentru aplicaţii. Dar asta până la un punct, când s-au întâlnit. La fel şi la noi, portofoliul se completează foarte bine. Suntem foarte mulţumiţi de acest lucru.

Veţi prelua toată gama de produse Canon, chiar şi pe cele destinate uzului personal?

Nu vom prelua toată gama de produse Canon. De exemplu, gama de retail, cum îi spunem noi, nu va fi o prioritate pentru noi. Avem un portofoliu de clienţi pe care vrem să-l mărim, dar clienţii noştri au anumite nevoi pentru anumite aplicaţii. Sigur că dacă vor dori imprimante mai mici sau copiatoare, le vom oferi. Dar nu țintim acest lucru şi nu vom intra pe conturile de retail. Nici nu ştim bine cum se face treaba aceasta. Sunt alţi parteneri Canon care ştiu să facă aşa ceva. De aceea nici nu am avea succes. Ei ştiu, noi nu ştim, aşa cum ce ştim noi nu ştiu ei. Nu are rost să intrăm într-o piaţă pe care nu o cunoaştem când sunt alţii care o fac foarte bine pentru că noi ne-am specializat.

Suntem la sfârşitul anului. Cum a fost 2010 pentru Eurocom?

Destul de modest. Un pic mai bun decât 2009, care a fost destul de prost. Poate cu 10–15% mai bine în acest an decât anul trecut. Adică un pic mai bine decât rău, pentru că în 2009 scăderea a fost de 30–40%. S-a simţit această tendinţă chiar din ultimul trimestru din 2008 sau poate din ultima jumătate de an, când lucrurile au început să stagneze. Apoi, în 2009, toţi s-au speriat şi s-au oprit.

La ce vă aşteptaţi pentru 2011, mai ales că v-aţi completat oferta?

Sigur că, teoretic, ar trebui să creştem. Iar noi sperăm să o facem cu 30%. Dar, asta nu vine neapărat datorită faptului că suntem mai buni, că a crescut cererea sau că economia merge mai bine, ci doar pentru că avem mai multe produse de oferit. Totuşi, orice se poate întâmpla oricând, pentru că piaţa nu este foarte stabilă, situaţia nu s-a redresat şi mai avem de luptat. Bineînţeles că se pot întâmpla şi surprize plăcute. Nimeni nu speră la un an mai prost, dar nici la unul foarte bun.

Ce aţi vândut cel mai bine în 2010? Unde aţi avut cererea cea mai mare?

Este foarte greu de spus. În acest an, cei din piaţă şi-au spus că trebuie să facă ceva, totuşi. Dar nimeni nu ştie încă ce să facă. S-au mai mişcat lucrurile, dar nu pot da un trend, pentru că achiziţiile au fost la întâmplare, pentru a testa dacă merge. Se vede clar că nimeni nu are o strategie. Încearcă ba una, ba alta, dar nimeni nu ştie ce să facă. Iar asta arată că tipografiile încearcă să supravieţuiască. Asta este singura strategie: „anul acesta supravieţuim şi mai vedem la anul ce vom face”. Prima grijă nu mai este ce se va întâmpla în viitor, ci încercarea de a nu da faliment.

Cei care vroiau să intre în proiecte noi au zis că în această perioadă nu are rost să facă asta. Cei care vroiau să îşi schimbe liniile vechi au ajuns la concluzia că atunci când scad volumele, mai bine peticeşti ce ai şi mergi mai departe. Cei care tocmai şi-au cumpărat linii noi au intrat în panică, au scăzut preţurile şi au încercat să atragă volume cât mai mari. Iar cei care au o înclinaţie către maşinile second-hand, luate de afară, au jubilat la gândul că ei au dreptate să nu-şi ia maşini noi. Cam asta a fost situaţia în 2010. Şi asta nu se vede doar în România, ci la nivel internaţional. Toţi suntem în aceeaşi lipsă de orizont clar, deocamdată.

Similar Posts:

19 recommended
comments icon0 comments
0 notes
719 views
bookmark icon

Write a comment...