Default

Coca-Cola, Danone & Nestle, criticate pentru afirmațiile privind sticlele „100% reciclate”

• Bookmarks: 31317


 

Grupurile de mediu Environmental Coalition on Standards (ECOS) și Bureau Européen des Unions de Consommateurs (BEUC) au depus o plângere legală la Comisia Europeană împotriva celor trei giganți alimentari și băuturi, pentru utilizarea a ceea ce susțin că este „înșelător 100% reciclabil” și „100% reciclat” pe sticlele de apă din plastic vândute în întreaga Europă.

Grupul de mediu ClientEarth a sprijinit BEUC în emiterea unei „alerte externe” către Comisia Europeană și Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor împotriva Coca-Cola, Nestlé și Danone pentru presupusa încălcare pe scară largă a legislației privind protecția consumatorilor.

Alerta externă susține că declarațiile de reciclare de pe sticlele de apă din plastic, care pot fi întărite prin imagini „verzi” și sloganuri generice de mediu, pot induce în eroare consumatorii să vadă sticlele de unică folosință ca o alegere „durabilă”, ceea ce ClientEarth insistă că nu este cazul.

Rosa Pritchard, avocat ClientEarth, a declarat: „Dovezile sunt clare – sticlele de apă din plastic pur și simplu nu sunt reciclate din nou și din nou pentru a deveni sticle noi în Europa. O rată de reciclare de „100%” pentru sticle nu este posibilă din punct de vedere tehnic și, doar pentru că sticlele sunt fabricate din plastic reciclat, nu înseamnă că nu dăunează oamenilor și planetei.
„Companiile se află într-o poziție unică de a schimba modul în care consumăm, dar în prezent aceste afirmații – pe care le considerăm înșelătoare – îngreunează consumatorii să facă alegeri bune în materie de mediu”.
Ursula Pachl, director general adjunct al BEUC, a declarat ; ,,Consumatorii încearcă să facă alegeri mai durabile, dar sunt bombardați cu afirmații incorecte și înșelătoare, astfel încât nu știu în ce revendicare sau etichetă să aibă încredere”, adăugând că „această greenwashing trebuie să înceteze”.
Dacă plângerea are succes, Comisia Europeană poate organiza un răspuns coordonat, inclusiv solicitând companiilor să remedieze mesajele sau impunând amenzi în fiecare țară, deoarece Comisia nu are competența de a impune sancțiuni proprii.

Similar Posts:

31 recommended
comments icon0 comments
0 notes
317 views
bookmark icon

Write a comment...