Default

Cu o creştere de 100% a valorii acţiunilor, MGI sfidează criza

• Bookmarks: 4284


Nu există producător internaţional de echipamente digitale care să nu încerce permanent găsirea unor soluţii care să răspundă cât mai bine nevoilor pieţei. Principalul obiectiv este realizarea unei maşini capabile să imprime în condiţii de înaltă calitate un spectru cât mai larg de substraturi – de la hârtie la materiale plastice, pentru cât mai multe aplicaţii grafice. Din păcate, cele mai multe dintre aceste echipamente răspund doar parţial anumite nevoilor tipografilor.

 

Excepţia o face un echipament despre care piaţa, cel puţin cea locală, nu ştie prea multe. DP-60 este probabil singura maşină de tipar digital care se poate lăuda că imprimă de la hârtie la materiale plastice, cu date variabile, la o rezoluţie de 2.400 dpi – ca să enumerăm doar o parte din parametri -, fără să fie vorba de o imprimantă digitală inkjet de tip flatbed cu uscare UV. Deşi la prima vedere aţi fi tentaţi să credeţi că este vorba despre o invenţie a producătorilor americani sau japonezi de echipamente de imprimare digitală, în realitate această bijuterie tehnologică vine din Franţa. Meteor DP-60 Pro, produs de compania MGI, este probabil cel mai flexibil echipament de imprimare digitală multisubstrat existent în acest moment pe plan internaţional. MGI Digital Graphic Technology nu oferă numai un echipament de imprimare digitală, ci un întreg spectru de soluţii de finisare off-line – de la echipamente de lăcuire UV totală sau selectivă la soluţii de producţie de carduri magnetice, tipărire lenticulară sau producţie de carte on-demand. Mai multe despre această soluţie am aflat de la Kevin Abergel, director al MGI pentru Europa Centrală şi de Est, care ne-a onorat cu o vizită în redacţia Print Magazin.

Titi Amzăr: Domnule Abergel, privind mostrele pe care le-aţi adus cu dumneavoastră mă minunez de ce pot face echipamentele MGI. Imprimare pe PVC, lăcuire UV selectivă şi multe altele.
Kevin Abergel: MGI a căutat să producă echipamente digitale care să răspundă cât mai bine nevoilor actuale ale tipografiilor. Pe un trend accentuat de scădere al tirajelor lucrărilor, peste tot în lume, tehnologiile clasice de imprimare, şi aici vorbesc în principal de litografia offset, ca şi cele de finisare – mă refer punctual la lăcuirea UV – au limitări atât din punctul de vedere al timpului de pregătire, cât şi al costurilor aferente. În plus, imprimarea digitală îţi oferă posibilitatea personalizării prin folosirea datelor variabile. Legat de tehnologia tiparului offset pot adăuga că echipamentele noastre de imprimare digitală şi lăcuire UV sunt printre foarte puţinele maşini pur digitale care integrează un aparat de alimentare în coală similar cu cele folosite la presele offset. Pe de altă parte MGI oferă soluţii unice pe piaţă. De exemplu, maşina JetVarnish destinată lăcuirii UV parţiale, permite aplicarea de lac UV lucios, mat sau satinat –  chiar la nivel de raster atât pentru lucrări imprimate digital, cât şi pentru cele tipărite offset pe hârtie cretată, substraturi PVC sau PET cu format maxim de 52 x 74 cm. Tot pentru lăcuire UV, mai oferim şi echipamentul MGI UVarnish cu format 36 x 52 cm, însă pentru lăcuire totală. Însă imprimarea digitală color este punctul nostru forte. Meteor DP-60 Pro, capul nostru de linie, este vedeta. Proiectat să acopere lunar un volum de circa 600.000 de pagini, DP-60 este punte între tehnologiile clasice şi cele digitale. Bazat pe folosirea unor tipuri speciale de tonere de înaltă rezoluţie, fără uleiuri, echipamentul este capabil să imprime la o rezoluţie de 2.400 dpi (200 lpi) şi la o viteză destul de mare. Graţie aplicaţiilor de spectrodensitometrie integrate maşinii şi prin folosirea externă a unui instrument de măsurare EyeOne, echipamentul beneficiază de certificare Fogra în conformitate cu “FograCert Validation Print Creation” (pe baza standardului ISO 12647-7). Poate imprima cu raster analog sau liniar (FM), are integrat un sistem de management al culorii pentru CMYK şi RGB şi funcţii CC/ICM, SWOP, Euroscale Profile Pantone Certified sau „Spot On”… RIP-ul maşinii acceptă o serie de limbaje şi fluxuri de date precum Adobe PostScript 3, PPML & VPS (variable data management) sau TIFF & PDF 1.6. Sunt multe inovaţii integrate în această maşină.

T.A: Pentru mine, care am lucrat destul de mult atât în design, cât şi în pre-press şi producţie, sună foarte eficient această maşină. Căror segmente de piaţă se adresează echipamentul?
K.A: DP-60 imprimă pe o varietate foarte largă de substraturi imprimabile, cu greutate şi grosimi de la 70 la  350 g/m şi de la 100 la 400 µm fie că vorbim de hârtie sau de materiale plastice. Primul segment este cel al aplicaţiilor tipărite pe substraturi din hârtie şi carton despre care nu vreau să discutăm prea mult datorită faptului că ştim amândoi care sunt nevoile pieţei. Materialele plastice reprezintă al doilea segment de piaţă. Se pot imprima pe materiale gen Canvas coperţi de carte sau reproduceri de lucrări de artă, picturi, pentru care există o piaţă destul de mare şi foarte profitabilă. Datorită setărilor prin care echipamentul poate fi controlat şi a modului prin care este preluat substratul imprimabil la alimentare nu avem practic limitări în ceea ce priveşte tipurile de materiale pe care se poate tipări. Putem imprima de exemplu pe substraturi magnetice… Faptul că maşina îţi permite să abordezi o gamă foarte extinsă de substraturi este unul din principalele avantaje. Cea de-al treilea segment de piaţă este cel al plicurilor. Avem un dispozitiv de alimentare pentru plicuri care poate fi ataşat extrem de simplu la aparatul de alimentare offset de la DP-60 şi care îţi permite să tipăreşti până la 2.000 de plicuri pe oră. Şi nu vorbesc de tipurile normale de plicuri, ci despre un spectru foarte larg – cu fereastră din celofan sau vinil transparent, plicuri format C4, cu clapă de închidere gumată, autoadezive sau siliconică. În principiu cam pe toate tipurile de plicuri. Cea de-a patra piaţă, pe care o acoperim cu maşina DP-60 este cea a tiparului digital în format lung. Dacă există o limitare a lăţimii substratului, care este de 33 cm, lungimea pe care maşina o imprimă este de 102 cm… Dacă ai nevoie să faci o lucrare A4 de 8 pagini pliată, atunci DP-60 este singurul echipament digital de pe piaţă care îţi permite acest lucru. Sau poţi să tipăreşti imagini panoramice, bannere sau supra-coperţi de carte. Cea de-a cincea piaţă o constituie cea a supra-tipării şi a personalizării lucrărilor tipărite pe offset. Acest avantaj îţi dă oportunitatea să le oferi clienţilor tăi o serie de servicii cu valoare adăugată. Mai exact, faptul că ai din start o deschidere reală pentru a acoperi cinci segmente de piaţă diferite cu o singură maşină de tipar, în loc de cinci maşini cum ar fi normal, păstrând în acelaşi timp un standard înalt al calităţii tipăririi, o consistenţă a culorii imprimate, dar nu în ultimul rând un model inteligent al costurilor de producţie per exemplar tipărit.

T.A: Domnule Abergel, am înţeles că după lansarea de la Drupa, în urmă cu un an, echipamentele MGI au cunoscut un succes deosebit. Cum este posibil să ai un asemenea succes pe timp de criză economică?
K.A: Chiar am avut un mare succes după Drupa. Însă mai uluitor este faptul că acest succes constituie şi cele mai bune rezultate obţinute în cei 30 de ani de existenţă a firmei, iar acest lucru s-a înregistrat chiar în mijloc de criză financiară. De ce spun acest lucru?!… Pentru că în perioada asta de criză toată lumea se fereşte să facă investiţii în echipamente. Însă, pentru oamenii care văd lucrurile în profunzimea lor şi au viziune, acum este momentul cel mai bun pentru a face investiţii care să te diferenţieze de concurenţă. Începând din luna ianuarie a acestui an valoarea acţiunilor MGI la bursă a crescut cu aproape 100%… A fost o creştere extrem de răpidă exact în perioada începerii crizei. Ştiţi de ce?… Pentru că, diferit de ceea ce era înainte, cu o maşină poţi acoperi lucrări pentru cinci segmente de piaţă diferite. Iar acest lucru este un avantaj enorm.

T.A: Pentru mine sună ca şi cum MGI n-ar avea în momentul acesta niciun competitor… K.A: Nu este chiar aşa, deşi mi-ar plăcea… Avem destui competitori care oferă soluţii foarte bune pentru o parte a segmentelor de piaţă, cei drept nu pe toate, cum ar fi HP, Xerox sau Kodak. Poţi să optezi pentru anumite aplicaţii la soluţiile oferite să spunem de Konica-Minolta, poate mai ieftin, însă MGI îţi oferă un lucru diferit – atât de diferit că nu-l poţi compara cu nimic. Avem zone de intersectare cu produsele competitorilor – cum ar fi HP 5500, NexPress sau iGen – şi în acest context clienţii se uită şi la ce oferă aceste echipamente şi la ce oferă cele MGI. Însă repet, toată această competiţie are loc pentru maşini care deservesc în general un anumit segment de piaţă. iGen-ul de exemplu acoperă piaţa printului pe substraturi din hârtie. Din punctul nostru de vedere lucrurile sunt certe: avem singura maşină din această clasă care acoperă cinci segmente de piaţă şi o face perfect.

T.A: De ce aţi ales Grup Transilvae să vă reprezinte pe piaţa românească? Care au fost considerentele pe care v-aţi bazat decizia?
K.A: A contat experienţa foarte solidă în domeniul imprimării digitale şi al color managementului pe care cei de la Grup Transilvae au dobândit-o pe parcusul a peste 15 ani. Pentru că vorbim de domeniul imprimării digitale aceste aspecte sunt esenţiale în parteneriatul nostru.

T.A: Tocmai aici am vrut să ajungem. Grup Transilvae este singura companie autorizată să facă certificare pentru standardele Fogra. A contat acest lucru?
K.A: Parteneriatul nostru se bazează pe faptul că Grup Transilvae au nu doar o reputaţie foarte bună pe piaţă, ci şi pentru că ei pot oferi clienţilor servicii cu valoare adăugată. Un asemenea tip de expertiză profesională, in-house, atât în soluţii de imprimare digitală, cât şi în managementul culorii, este un lucru greu de găsit nu numai în România, dar şi la nivelul întregii Europe. Însă cel mai important lucru este faptul că partenerii noştri de la Grup Transilvae au capacitatea să transfere clienţilor o parte importantă din cunoştinţe şi experienţa lor profesională, la cele mai înalte standarde.

T.A: Chiar oferă maşinile MGI fiabilitatea şi eficienţa de care au nevoie clienţii?
K.A: Primul aspect şi cel mai important, este fiabilitatea. În acest sens am făcut chiar un studiu după primul an de când am început să instalăm pe piaţă maşină DP-60. Rezultatele au relevat faptul că solicitările de service ale clienţilor au fost, per echipament, în număr de 2,7 pe an. Vi se par multe?!… Am reuşit să reducem aceste intervenţii de service datorită strategiei de a fi proactivi în rezolvarea oricăror potenţiale probleme care se pot întâmpla la maşină. În detaliu, această strategie se bazează pe câteva elementele esenţiale pe care le voi evidenţia în continuare. În primul datorită cursurilor de instruire pe le acordăm clienţilor – şi acest training este unul de foarte mare profunzime. Este dacă vreţi o strategie bazată pe principiul unei zicale chinezeşti care spune aşa: dacă îmi dai un peşte voi mânca pentru o zi – dacă mă înveţi cum să pescuiesc voi putea mânca toată viaţa… Aplicat la training, acest principiu înseamnă a le transfera operatorilor clienţilor cât mai multe cunoştinţe tehnice şi a le oferi încrederea în propriile abilităţi de care au nevoie pentru a putea stăpâni maşina la fel bine ca inginerii noştri. Este o pregătire tehnică foarte şi la un nivel foarte ridicat. În cel de-al doilea rând datorită aplicaţiei video integrată în consola maşinii. Fiecare sistem de control al maşinii conţine o arhivă de peste 100 de fişiere video care explică operatorului într-un mod foarte facil cum să rezolve fiecare problemă, de la cele mai simple – cum ar fi o siguranţă electrică – la cele mai complexe. Aceste filmuleţe sunt explicite, operatorul având posibilitatea să vadă stepby-step cum se poate remedia o defecţiune. Este dacă vreţi un manual video de utilizare care-ţi oferă posibilitate să-ţi aduci aminte lucrurile pe care le-ai uitat după cursurile de instruire tehnică. În cel de-al treilea rând datorită sistemului on-line de web-camere integrat pe fiecare echipament DP-60 cu ajutorul căruia operatorul poate intra în contact direct, face-toface, cu inginerii noştri sau cu cei de la Grup Transilvae. Lucrul important este că operatorul poate lua contact cu oamenii noştri de service să le spună „uite am stricat piesa asta accidental” şi să îndrepte web-camera spre subansamblul despre care este vorba. Sau să le arate on-line şi în timp real despre un defect care apare pe substratul imprimat. Asta le permite inginerilor noştri să deruleze un program de diagnosticare la distanţă a parametrilor maşinii şi de remediere a problemelor în cel mai scurt timp. Pentru noi aşa se traduce o atitudine proactivă şi deschisă. Nu trebuie să-l lăsăm pe client să aştepte ore sau zile echipa de service, timp în care maşina stă şi tipografia pierde bani.

T.A: Este piaţa locală pregătită pentru acest tip de tehnologii digitale?
K.A: Pentru orice piaţă tehnologia digitală va genera un impact foarte mare. Nu contează că vorbim de America, Europa sau Asia.

T.A: Piaţa românească poate părea una ciudată… Cum vi se pare?
K.A: România poate părea la prima vedere o piaţă dificilă. Eu am certitudinea că ţara dumneavoastră are un potenţial extraordinar de dezvoltare, fiind o chestiune de timp accesul la fonduri structurale şi investiţii pentru industria tipografică. Cel puţin din punct de vedere al tiparului digital. În ultimul an am încercat să ne construim o reţea solidă de distribuţie în Europa de Est şi ştim ce probleme au tipografiile. Toată lumea ne spune acelaşi lucru şi ştim cât de mari sunt problemele de pe aceste pieţe, cel puţin din cauza crizei financiare. Pe de altă parte avem semnale certe că tipografii au capacitatea să înţeleagă avantajele tiparului digital pe o piaţă în care tirajele mici şi lucrările complexe au un aport din în ce mai mare.

T.A: Se pare că lucrurile se mişcă rapid întro anumită direcţie…
K.A: Acesta este trendul general, indiferent că unele pieţe se mişca mai repede, iar altele mai încet. În Statele Unite, 70% din lucrările care ajung la o tipografie au tiraje mici, iar în Europa acest procent este undeva între 30 şi 40%. Tipografii nu trebuie să privească acest lucru ca un lucru rău pentru că acest trend oferă şi oportunitatea unor afaceri foarte profitabile când tipăreşti tiraje scurte… Când banii sunt o problemă clienţii vor să tipărească tiraje mici – contează dacă tu vei fi sau nu acela la care ajung aceste lucrări de tipar digital şi nu în ultimul rând dacă vei avea capacitatea să oferi servicii care să acopere cât mai multe dintre segmentele unei pieţe în continuă fragmentare.

T.A: Vă mulţumesc şi sper să văd cât mai multe echipamente MGI instalate în România.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
284 views
bookmark icon

Write a comment...