Default

Cum ajunge o tipografie medie să țintească o cifră de afaceri de două milioane de euro

• Bookmarks: 9284


Livco își extinde gama de lucrări prin achiziția unei linii de tipărit de la Heidelberg

 

 

Pe o piață rămasă instabilă, bântuită încă de turbulențele crizei economice mondiale, strategia de urmat în cadrul unei firme este dezvoltarea cu pași mici, consideră directorul general al tipografiei Livco Design, Cosmin Bocianu.

 

 

 

De curând, tipografia Livco a finalizat o importantă investiție într-o modernă hală de producție, iar reprezentanții companiei au anunțat că vor continua programul de retehnologizare prin achiziția de noi echipamente, incluzând printre altele un performant utilaj offset în format 35×50 de la Heidelberg.

 

 

Externalizare redusă prin utilaje performante

 

„Suntem o tipografie în plin proces de dezvoltare, de aceea am ales să ne perfecționăm permanent. Într-un interval de timp destul de scurt am reușit să realizăm trecerea de la o simplă și banală imprimantă digitală la utilaje profesionale, atât de necesare într-o tipografie modernă. Investim în echipamente, în calitate, în oameni, în parteneriate solide, pentru că acolo unde toate acestea sunt prezente, succesul este garantat”, a declarat Cosmin Bocianu.

După o perioadă în care firma avea externalizate multe dintre servicii, retehnologizarea a condus la executarea a numeroase comenzi exclusiv în regim intern. Un colator, o ștanță plană și cilindru, o mașină nouă de biguit, o ghilotină, o mașină de broșat și una de fălțuit sunt doar câteva dintre ultimele achiziții. La acestea se mai adaugă o mașină de tipar digital de la Konica Minolta care este pusă în funcțiune chiar în aceste zile.

„Urmează să cumpărăm o linie de tipar nouă, un offset format 35×50 de la Heidelberg. Contractul e deja preaprobat de UniCredit, deoarece prin ei se va face finanțarea. Partea de offset va fi radical schimbată. În prezent, externalizăm destul de mult pe această direcție, în jur de 15.000-20.000 de euro pe lună și deci e loc de mai mult. Vreau să aduc tot mai mulți clienți. Pe tirajele mici voi avea o acoperire și mai bună cu noul utilaj de la Konica Minolta. Avem o colaborare foarte bună cu cei de la această firmă, inclusiv pe partea de service, sunt operativi și flexibili. Am fost și ajutat cu partea de consumabile, firma a avut grijă ca mașina să lucreze, să nu stea, să avem clienți. Cererea pe tiraje mici, la tipar digital a crescut foarte mult, timpii erau din ce în ce mai mici și era greu de acoperit fără un utilaj performant”, a precizat directorul Livco.

 

 

O investiție de 100.000 de euro

 

Pentru noua hală a tipografiei, investiția s-a ridicat la 40.000 de euro, iar pentru retehnologizare, costurile au fost de 60.000 de euro. Au fost folosite fonduri proprii, dar s-a accesat și o linie de credit.

Oficialii tipografiei apreciază că firma poate fi încadrată la nivelul mediu în ceea ce privește volumul afacerilor și comenzilor derulate până în prezent.

„Avem o echipă de 15 oameni, dar după ce vine echipamentul de la Heidelberg o să mergem cu siguranță și pe finisare. Doar cu forța manuală însă nu poți face față prea mult, vom lua și alte utilaje, dar ne vom dezvolta cu pași mici, nu ne avântăm, pentru că piața este încă instabilă. Strategia de urmat este să mergi încet și foarte calculat. E vorba de bani și dacă ai de returnat te poți bloca foarte ușor.

Lucrăm cu parteneri stabili pe piață. Nu creez încă o competiție. Eu sunt la nivel mediu, probabil că o să concurez în piață cu tipografii mai mici, tipografii mai slab tehnologizate care încă externalizează o bună parte din finisare. Până la urmă, degeaba tipărești dacă nu și finisezi. Mai avem și lucrări pentru care apelăm la externalizări. Mai este loc pe piață și pentru intermediari, însă pe criza actuală găsești greu comenzi și câștigi foarte puțin. În general, nu interesează dacă ești producător sau intermediar, însă în al doilea caz câștigi foarte-foarte puțin. Nefiind producător, nu poți să fixezi un preț, iei un preț de la furnizor, pui și tu un adaos și dai mai departe. Nu reziști așa dacă vrei să crești, nu doar să te menții”, a adăugat directorul general al companiei.

 

 

„Nu refuzăm niciun proiect”

 

Livco Design acoperă toată gama de print digital și tipar comercial, cu un portofoliu de clienți diversificat, și țintește spre o cifră de afaceri anuală de două milioane de euro.

„Mă bazez foarte mult pe agenții. Avem foarte mulți clienți-agenții. Au prețuri competitive, termene mai scurte, calitate mai bună. Automat mă propulsează și pe mine prin forța lor de vânzare”, spune Cosmin Bocianu.

Cât privește menținerea unor prețuri competitive, eficientizarea producției are un rol important.

„Tipografiile de dimensiuni mai reduse probabil își calculează mai atent costurile de producție și strâng cumva cureaua mult mai mult. Încerci să eficientizezi cât mai mult afacerea. Noi avem și costuri de regie mai reduse. Și din costurile de regie încercăm permanent să scoatem încet-încet costuri curente legate de clădire, amortizările etc. Avem un atu mai mare față de firmele mari care nu au costurile de regie cuantificate la sânge, ca să zic așa.

Eu în business merg pe încredere. Vrem să fim o tipografie normală, avem toată gama de lucrări efectuate de o tipografie normală. Nu refuzăm niciun proiect. Am făcut calendare, agende, blocnotesuri, broșuri, pliante, coli cu antet, tipărire cu date variabile etc. Executăm lucrări diverse, biguit, cașerare etc. Vrem să facem cât mai multe lucrări. Chiar acum am primit o comandă de la un client pentru sărbătorile de Crăciun: 15.000 de agende, tot atâtea calendare, bocnotesuri etc. Tot pachetul va fi gata de 1 decembrie.

Clienții impun termene foarte scurte, ceea ce implică că și tu trebuie să te miști repede. Uneori se poate, altădată nu. Pe client nu-l interesează și din acest motiv trebuie să ai partea de finisare pusă la punct. Poate că uneori e bine să-l lași pe fiecare care se pricepe să facă treaba pentru care a fost format. Dar fiecare poate desfășura activitate pe domeniul său”, a punctat directorul Livco.

 

 

Portofoliu de 160 de clienți

 

În cifre statistice, activitatea Livco Design se reflectă printr-un portofoliu important de clienți și tone de hârtie prelucrate săptămânal:

 

  • Zilnic sunt prelucrate mai mult de 25 de comenzi;
  • Se tipăresc 8 tone de hârtie offset într-o săptămână;
  • Portofoliul firmei însumează peste 160 de clienți;
  • 85 de clienți diferiți lansează lunar comenzi;
  • Săptămânal, cel puțin 40 de parteneri solicită o comandă;
  • Se tipărește o tonă de hârtie pe format digital pe săptămână.

 

Livco Design este una dintre puținele tipografii digitale care pot tipări în formatul 330×1.000 milimetri, la un tiraj de până la 70 de coli pe minut.

 

 

 

Prețuri competitive

Directorul general de la Livco spune că tipografia pe care o coordonează „folosește numai materiale de calitate și echipamente performante”, dorind ca prin aceste cerințe să creeze o tradiție în piața de profil.

„Valorificăm competent resursele umane, având în echipă numai profesioniști ce oferă, la orice oră, consultanță și suport. Știm cât de importantă este comunicarea și pentru a înțelege cât mai bine cerințele partenerilor noștri, punem la dispoziție și un departament de client-service. Termenele de execuție specificate în momentul lansării unei comenzi sunt bine bătute-n cuie. Deși am devenit o tipografie importantă, nu am renunțat la execuția lucrărilor mici prin care decurg de fapt adevăratele colaborări, iar targetul nostru este acela de a ne dezvolta permanent”, a precizat Cosmin Bocianu.

Similar Posts:

9 recommended
comments icon0 comments
0 notes
284 views
bookmark icon

Write a comment...