Default

Livco Design a ajuns la cinci echipamente de la Konica Minolta

• Bookmarks: 179


Așa cum ne-a obișnuit, Livco Design lucrează foarte mult. Însă în primele două luni din acest an volumul a fost neobișnuit de mare. Pentru a face față cererii a fost luată hotărârea achiziționării încă unei imprimante color de la Konica Minolta, un bizhub Press C1100. Acesta pare a fi ultimul echipament prognozat pentru acest an deoarece se dorește construirea cât mai rapidă a halei de producție care să-i scape de problema lipsei spațiului cu care se confruntă în prezent.

Dan CĂLIN

Așa cum spuneam, Livco Design are atât de mult de lucru pe comenzi mici și rapide încât a fost necesară încă o investiție într-un echipament digital. „Am mai achiziționat o imprimantă color de la Konica Minolta, ajungând astfel la trei color și două alb-negru de la ei, pentru că avem nevoie de un timp de producție mult mai scurt. S-a mărit numărul de comenzi și s-au scurtat termenele. Acesta-i clientul din România. Nimeni nu-și planifică așa cum trebuie activitățile. Ianuarie și februarie au fost foarte pline, le-aș putea compara nu cu decembrie care este vârful, ci cu noiembrie care este imediat după decembrie ca volum de lucrări. Au venit multe cereri pe tiraje mici de cataloage, flyere și pliante. A fost o explozie mare pe sfârșit și început de an”, ne-a explicat Cosmin Bocianu, CEO la Livco Design.
Din păcate, în țara noastră, să ceri termene foarte scurte de tipar, adică să ai lucrări urgente, nu înseamnă și să plătești mai mult pentru asta. „În România clienții nu sunt obișnuiți să dea un preț mai mare atunci când vor ceva foarte repede. Ba din contră. Clienții cer discounturi. S-a ajuns la termene de execuție extrem de scurte, chiar și de câteva ore, din cauza faptului că ajung în anumite funcții, mai ales la multinaționale, oameni nepregătiți și care nu vor să-și asume nicio responsabilitate. Pentru a face față acestor cereri am găsit varianta lucrului în două schimburi, atât în hală, cât și la dtp. Dar asta înseamnă costuri suplimentare pentru noi deoarece sunt mai mulți oameni angajați. Însă am făcut-o pentru că am mai adus câteva comenzi constante și pe termen lung ca să le dăm oamenilor de muncă.”

Vor mai lua un digital anul viitor
De ce a ales tot Konica Minolta pentru noua achiziție? Datorită colaborării foarte bune. „Fiind sufocați de comenzi, am avut nevoie de o soluție rapidă. Și pentru că avem o colaborare foarte bună cu cei de la Konica Minolta, am reușit să aducem imprimanta în mai puțin de o săptămână, cu tot cu acte, transport și instalare. Am ales să lucrăm tot cu ei și să luăm un echipament pe care îl cunoaștem deoarece mai avem unul – bizhub Press C1100. Singura diferență este că realizează 100 de printuri/minut, în loc de 85 ca varianta anterioară. În nici o lună a realizat 300.000 de printuri. Din calculele mele, după primul milion vom amortiza diferența de preț față de modelul mai vechi doar din cele 15 printuri/minut în plus. Iar ca recuperare a investiției, la celălalt am reușit după aproape doi ani și, probabil, așa va fi și cu acesta. De exemplu, anul trecut, cel vechi a realizat patru milioane de printuri. Ceea ce este foarte mult pentru o imprimantă digitală.”
Deși lucrează tot mai mult pe offset, proporția ajungând la aproape 50-50% între digital și offset, campania de digitalizare a companiei va continua, dar nu în acest an, cu o altă mașină mai performantă și potrivită cu profilul clienților. „Am fost de curând să văd niște echipamente care se pliază foarte bine pe cererea pe care o avem și pe ceea ce vrem să dezvoltăm în continuare: șapte culori, lac, argintiu și auriu. Aceasta este o piață care încă nu s-a dezvoltat la noi și are potențial mare. Probabil că va fi următoarea noastră achiziție, dar anul viitor, deoarece în 2016 vrem să construim noua hală. Din păcate încă așteptăm autorizații de la primărie și facem tot felul de modificări la proiect. Avem o mare problemă cu spațiul, așa că tot bugetul Livco din acest an se va duce pentru ridicarea halei.”
Pentru a face rost de mai mulți bani pentru hală, fără să mărească prețurile, cei de la Livco Design și-au regândit achizițiile de hârtie. „Am început să cumpărăm cantități mult mai mari de hârtie pentru a câștiga la preț. În plus, am optimizat formatele de hârtie pe care le achiziționăm deoarece avem multe cereri de la clienții noștri de A4. Așa că nu mai luăm 70×100, ci unul mai mic. În felul acesta, câștigăm 5-10% la hârtie. Iar procentul acesta este foarte important pentru noi”, afirmă Cosmin Bocianu, CEO la Livco Design.

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
79 views
bookmark icon

Write a comment...