Default

drupa 2016: un nou drupa

• Bookmarks: 170


Cele mai sonore nume din întreaga industrie susţin acest eveniment la care sunt prezentate cele mai noi soluţii pentru print şi media.

Cristian FAUR

drupa 2016 prinde deja aripi: greii industriei şi-au anunţat sprijinul pentru evenimentul de anul viitor, mulţi dintre ei rezervându-şi spaţii de prezentare mai mari decât la ediţiile anterioare. Chiar acum, la mai bine de un an distanţă de data deschiderii porţilor expoziţiei, 80 de procente din spaţiul destinat târgului a fost rezervat. Dacă această tendinţă se menţine, această întâlnire, cu o tradiţie de 60 de ani, va mai bate un record şi îşi va păstra statutul de cel mai important eveniment de acest fel din industrie.

Şi de această dată, organizatorii fac totul pentru a avea laolaltă marii producători şi liderii de piaţă, dar şi noi jucători şi inovaţiile lor, de oriunde din lume ar fi aceştia. Werner M. Dornscheidt, Chairman of the Board, Messe Düsseldorf, a făcut o evaluare iniţială: „În lumina provocărilor cu care se confruntă piaţa, aceasta este o realizare extraordinară. Niciun alt eveniment din lume dedicat industriei, nici cele mici, regionale, de nişă, nici târgurile naţionale nu pot oferi ceea ce oferim noi. Acest rezultat confirmă în mod clar faptul că realinierea noastră şi concentrarea pe tendinţe şi subiecte de interes au fost măsuri corecte.”

„touch the future”: tendinţele şi pieţele viitorului, în centrul atenţiei

Sub motto-ul „touch the future”, drupa 2016 se va concentra tot mai mult pe tehnologii ale viitorului, precum imprimarea 3D, printed electronics şi tiparul inkjet cu aplicaţiile sale industriale. Aceste tehnologii inovatoare împing piaţa înainte şi oferă oportunităţi importante şi potenţial de creştere pe plan mondial, mai ales în zonele ambalajelor şi ale tiparului funcţional şi industrial. Conform informaţiilor companiei britanice Smithers Pira, vânzările pe piaţa ambalajelor vor creşte în următorii ani cu circa 4 procente anual, până la o cifră de 970 miliarde USD în 2018. De asemenea, nici tiparul industrial nu stă pe loc. Din 2008, această piaţă, care include, printre altele, proceduri poligrafice pentru suprafeţe decorative şi laminate, ceramică, piese auto, articole promoţionale sau electronice, a crescut anual cu o medie de 13,4 procente pe an, atingând în 2013 un nivel de 43,7 miliarde USD. Experţii InfoTrends au cifre şi mai optimiste, evaluând această piaţă la 100 miliarde USD pe an. „Am recunoscut din timp potenţialul de creştere al acestor pieţe şi aşa a apărut expoziţia specială «PEPSO» (Printed Electronics Products and Solutions) de la drupa 2012, de exemplu. Vom acoperi aceste subiecte la drupa 2016 cu evenimente în plus în cadrul programului special şi cu noi opţiuni pe care le-am denumit touch points”, explică organizatorul.

Piaţa tiparului 3D se dezvoltă şi mai rapid. Volumul total al pieţei mondiale este estimat acum la circa 2,2 miliarde USD anual. The Association of German Machine and System Engineers (Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau), cei care au pus recent bazele companiei Adittive Manufacturing, anticipează creşteri anuale de 25% pe acest segment. „De aceea, am dezvoltat brandul «3D fab+print» special pentru acest segment de piaţă. La drupa şi în cadrul altor evenimente de la Düsseldorf, vom conlucra cu expozanţi cu tehnologie de tipar 3D pentru a aduce acest sector în centrul atenţiei”, a spus Werner M. Dornscheidt.

Răspunsul industriei la această realiniere strategică este în mod clar unul pozitiv, lucru confirmat şi de numărul mare de înregistrări. Claus Bolza-Schünemann, Chairman, drupa exhibitor advisory board şi Executive President, Koenig & Bauer AG, salută noul drupa. „În era online, s-a discutat mult în industria noastră despre utilitatea târgurilor. Totuşi, internetul pur şi simplu nu poate înlocui contactul direct cu oameni şi idei pe piaţa globală de print şi media sau experimentarea directă a celor mai noi tehnologii şi soluţii pentru această piaţă enorm de variată. La drupa 2016 ne aşteptăm din nou la interacţiune atât cu tehnologii deja cunoscute, cât şi cu soluţii noi pentru print şi multimedia. Sloganul „touch the future arată în mod clar concentrarea pe inovaţie şi concepte noi. Printre temele noi se numără tiparul funcţional, imprimarea 3D şi printed electronics, teme care vor demonstra capacitatea de schimbare şi nevoia de tipar inovator în industria noastră,  dincolo de locul de desfăşurare a expoziţiei. KBA va fi cu siguranţă din nou acolo!”

Relevanţa acestui eveniment pentru întreaga industrie este subliniată şi de către cei de la Kodak. Steven Overman, Chief Marketing Officer, declară: „Kodak aşteaptă cu interes prezenţa la drupa 2016. Atenţia pe care o acordă acest eveniment tehnologiilor viitorului se potriveşte perfect companiei noastre. Este locul perfect, unde putem arăta clienţilor şi partenerilor noştri soluţiile noastre integrate de print, fie că este vorba despre editori, tipografi, publicitari, producători, furnizori de electrocasnice sau alte companii cu profil tehnic. Vor putea vedea soluţiile Kodak cu impact scăzut asupra mediului, sisteme care fac smart packaging-ul şi mai atrăgător, imprimantele inkjet cele mai rapide şi cu calitatea cea mai bună din lume şi procese de tipar micro 3D pentru producerea de senzori de presiune în serii mari.”

Importanţa noilor pieţe şi noilor grupuri ţintă a fost, de asemenea, observată şi de către cei de la Mimaki, prezenţi şi ei cu stand la drupa 2016 şi susţinători deschişi ai expoziţiei. „drupa 2016 va fi show-ul numărul unu pentru cei care doresc să vadă cele mai noi tendinţe în tipar şi cross-media, deci, şi Mimaki va fi acolo”, a declarat Mike Horsten, General Manager Marketing, Mimaki Europe. „Portofoliul nostru extins conţine o multitudine de soluţii de print pentru orice furnizor de astfel de servicii. Poate fi vorba de volume mari, de tipar personalizat, de tipar pe suprafeţe sau forme speciale; Mimaki are soluţia pentru a satisface cererea. Diversitatea bazei noastre de clienţi ne face să încercăm mereu să fim la expoziţia corectă pentru publicul corect. Dar drupa asigură prezenţa unei mulţimi eterogene de vizitatori şi expozanţi, cărora le oferă şansa de a se inspira, de a atinge şi de a tipări viitorul. Trebuie să fim acolo!”

Heidelberger Druckmaschinen AG este un alt nume de prim-plan care şi-a anunţat sprijinul pentru eveniment. „drupa 2016 va reprezenta o piatră de hotar pentru noi. Vom prezenta soluţiile noastre integrate, offset şi digitale, împreună cu serviciile aferente şi consumabilele, totul într-o nouă dimensiune. Aliniaţi la cerinţele pieţei din prezent, vom prezenta oferta noastră inovatoare împreună cu partenerii de la Düsseldorf”, a spus Harald Weimer, Executive Board Member, Heidelberger Druckmaschinen AG şi membru în comitetul drupa.

Crossmedia şi multichannel: tipar în vremea internetului, big data, web-to-print, tipar de date variabile

Internetul şi comunicarea digitală au schimbat tiparul. Acest lucru poate fi constatat şi consultând ultima ediţie a raportului drupa Global Insights. Acesta are şi un titlu sugestiv: „Efectele internetului asupra tiparului – invazia digitală”. De acum, totul se bazează pe interacţiune, spun autorii raportului. Concepte precum big data, web-to-print, tipar de date variabile şi instrumente care funcţionează cu ajutorul internetului, precum realitatea augmentată sau codurile QR, au un impact asupra întregului univers al tiparului şi al stilului de lucru din acest domeniu. Şi aici, drupa este prezentă cu o ofertă care să scoată în evidenţă acest domeniu. Hewlett-Packard, companie membru în comitetul drupa din 2013 şi prezentă în top 10 expozanţi în cadrul târgului, confirmă acest lucru. „Comunicarea între oameni evoluează la fel de rapid ca tehnologia. Strategia crossmedia de la drupa, cu integrarea printului digital şi a celui analog, dar şi a printului cu online-ul va demonstra că produsul tipărit continuă să joace un rol cheie în comunicare. Schimbările din industrie cer curaj şi decizii ferme. Realinierea face exact asta şi sper că toată lumea realizează că acesta este începutul unui nou drum. Noul drupa înseamnă comunicare eficientă şi sustenabilă într-o lume socială, mobilă şi bazată pe cloud”, au fost gândurile domnului Francois Martin, Worldwide Marketing Director, HP Graphics Solutions Business.

Reprezentanţii companiei EFI, organizaţie care face şi ea parte din comitetul drupa şi care la ediţia 2016 va fi o altă prezenţă de top 10, sunt şi ei de părere că acest eveniment merge într-o direcţie corectă. Guz Gecht, CEO EFI, a declarat: „Într-o lume în care viitorul devine foarte rapid prezent, noul motto al drupa, care ne îndeamnă să atingem viitorul, descrie perfect ceea ce vizitatorii vor să vadă. Într-o lume care se schimbă rapid şi într-o industrie cu provocările ei, clienţii merită ocazia de a explora şi de a compara viitoarele opţiuni de investiţii. Niciun alt eveniment nu face asta mai bine decât drupa. Acest show reflectă cu adevărat direcţia industriei noastre în cei patru ani care urmează după fiecare ediţie. Cea mai bună metodă pentru ca EFI să cinstească istoria de peste 60 de ani a evenimentului este să transforme ediţia din 2016 într-o demonstraţie de clasă mondială de tehnologie a viitorului şi de inovaţie care să permită companiilor să devină fruntaşe într-o industrie plină de oportunităţi, care evoluează mereu.”

Toshitaka Uemura, General Manager, CP Business Division/Sales Headquarters, Konica Minolta, Inc, este şi el un suporter al noului drupa. „Odată cu realinierea drupa şi orientarea mai ales către soluţii de print şi crossmedia, pe ambalaje şi pe capacitatea de inovaţie a industriei, Konica Minolta se potriveşte perfect în peisajul drupa 2016. Noi furnizăm în mod constant oportunităţi de business graţie faptului că înţelegem foarte bine piaţa, dorinţele clienţilor şi a tehnologiei high-end pe care o deţinem. Este momentul pentru abordări inovatoare şi fluxuri de lucru optimizate pentru succesul tiparului comercial şi al industriei poligrafice, iar noi suntem într-o poziţie din care putem pregăti afacerile clienţilor noştri pentru noua eră digitală”, a declarat responsabilul.

Un alt nume mare care susţine proiectul drupa este Landa Nanographic Printing. „drupa joacă un rol important în evoluţia industriei noastre într-un secol 21 în care trebuie să devenim un mediu de comunicare demn de perioada pe care o trăim. Alegerea noastră de a folosi drupa 2012 ca platformă de lansare pentru Landa Nanographic Printing a reprezentat startul unei călătorii incredibile şi pentru noi, şi pentru industrie. Ne aşteptăm ca drupa 2016, la care am închiriat un stand de 2.600 mp, dublu faţă de ediţia anterioară, va fi o altă piatră de hotar pe drumul digitalizării industriei”, a spus Ila Bialystok, VP of Marketing, Landa Digital Printing.

Cele 19 hale ale expoziţiei vor fi organizate în funcţie de segmentele industriei şi subiectele de interes, în urma analizării înregistrărilor, se menţionează într-un comunicat de presă din partea organizatorilor. Programele speciale, precum drupa innovation park, drupa cube şi noile touch points se vor amenaja în funcţie de nevoile expozanţilor şi ale vizitatorilor. O primă listă cu expozanţii va fi făcută publică în toamna acestui an, mai scrie în document.

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
70 views
bookmark icon

Write a comment...