Default

Epson vizează piaţa arhitecţilor și a cartografilor

• Bookmarks: 7351


Epson nu oferă numai imprimante, ci şi echipamente large format. În plus, acestea din urmă oferă cel mai mare gamut de culoare din lume. Mai mult decât atât, compania a lansat de curând două maşini cu care vrea să intre pe piaţa arhitecţilor şi a cartografilor din România. Pentru a afla toate aceste lucruri am vorbit cu Ciprian Baranga, National Sales & Marketing Manager România & Bulgaria – Epson Europe BV.

Ce înseamnă Epson în România?
Ciprian Baranga: Epson înseamnă culoare, înseamnă natural şi înseamnă calitate. Aceste trei caracteristici le aplicăm la toate produsele noastre, de la cele mai mici imprimante şi până la echipamentele large format. Fie că vorbim despre imprimante matriciale, termice, hibrid, inkjet, laser sau videoproiectoare, peste tot este aplicat algoritmul calitate, culoare şi fiabilitate. Avem echipamente de peste 15 ani în piaţă care nu vor să se strice. Echipamentele noastre sunt împărţite în două categorii: indoor şi outdoor. În plus, cele pentru indoor se împart în alte două categorii: cele adresate producţiei de hărţi şi planuri (CAD şi GIS) şi cele pentru reproduceri de lucrări de artă. Pe piaţa locală, Epson este prezent de mai mult de 16 ani prin distribuitori şi de peste trei ani cu reprezentanţă unde lucrează şapte oameni care se ocupă în special de politica de preţuri, de marketing, de promovare şi de educare a partenerilor (distribuitorilor) şi a clienţilor finali.

Ce înţelege Epson prin această educare a pieţei?
CB: Prin educare încercăm să le arătăm şi să îi învăţăm pe oameni de ce Epson, ce înseamnă calitate, cost redus de printare şi reproducerea corectă a culorilor. Noi transmitem toate acestea după mulţi ani de studii în cadrul companiei Epson. Foarte mulţi dintre utilizatorii echipamentelor large format nu cunosc anumite elemente de bază, cum ar fi codurile de culoare ale clienţilor finali. De aceea putem vedea foarte multe campanii publicitare outdoor în care nu sunt respectate culorile brandurilor respective, pe afişe şi pe bannere ieşind alte culori. Vorbim despre color management. Sunt producători care au înţeles necesitatea lui, au investit în el şi au învăţat să reproducă corect culorile în lucrările lor.

Cei mai mari jucători din piaţa de publicitate şi din cea tipografică au înţeles acest lucru, însă restul, majoritatea, nu fac asta. Epson şi-a dedicat activitatea în special dezvoltării de tehnologii noi. Tehnologia MicroWeave, pe care o folosim pentru printare, este una ce reuşeşte să reproducă cel mai mare gamut de culoare. Această paletă este realizată cu tehnologia şi cu cerneala Epson, ea putând fi măsurată cu instrumentele existente în domeniu. Aceste aparate de măsură şi standardele la care toate companiile au aderat demonstrează că avem cel mai mare gamut de culoare dintre toate produsele de acest gen din lume.

Aţi vorbit despre cele trei calităţi ale Epson. Preţul este cea de-a patra?
CB: Epson nu are politica de a oferi cele mai ieftine echipamente. În schimb, dacă ne uităm la costul total de producţie, acel TCO de care vorbeşte toată lumea, vedem că stăm foarte bine. Să luăm un exemplu: Epson Stylus Pro GS 6000 (pentru large format), pe care l-am lansat anul trecut în septembrie la târgul Advertising Show, are un cost de producţie (neincluzându-l pe cel al hârtiei) cuprins între 1,5 şi 2 €/m2. Deşi este un echipament outdoor, acesta oferă o calitate de indoor. În momentul de faţă nu există un echipament outdoor care să se apropie de calitatea Epson GS 6000. Astfel, am oferit clienţilor posibilitatea de a produce outdoor la calitate indoor şi la un preţ foarte bun.

Niciodată nu o să ne dorim maşina cu cea mai mare viteză sau cu cel mai mic preţ. Nu este posibil să ai cel mai mic preţ din piaţă atunci când oferi cea mai bună calitate. Dacă investeşti în dezvoltare şi în calitate, costurile sunt puţin mai ridicate. Însă, costul de producţie şi calitatea sunt doar vârful aisbergului. În spatele echipamentelor outdoor mai sunt şi alte aspecte despre care ar trebui să vorbim. De exemplu despre solvenţi care, prin definiţie, conţin nichel şi, de aceea, sunt cancerigeni. Unii dintre cei implicaţi în piaţă sunt atenţi la acest aspect, însă majoritatea nu se gândesc mai departe la ceea ce se întâmplă cu angajaţii lor. Deoarece conţine nichel, cerneala poate produce cancer, fiind deja oameni de 40 de ani care lucrează în tipografii şi care nu mai au păr pe cap şi dinţi în gură, starea lor de sănătate fiind foarte alterată.

Nu mai spun că am văzut recent bannere executate pe bază de solvent şi amplasate în magazine alimentare ale unei companii multinaţionale prezente şi la noi, ceea ce mi se pare inimaginabil într-o ţară normală.

Din păcate, oamenii nu sunt atenţi la aceste detalii, ci la cel mai ieftin produs de pe piaţă. La echipamentele noastre este eliminat aproape în totalitate nichelul. De aceea, Epson a fost printre primele companii care au introdus în piaţă tendinţa de echipamente cât mai verzi. Maşinile Epson nu produc cancer, iar noi încercăm să îi facem pe toţi cei implicaţi în producţie să înţeleagă acest lucru.

Un alt aspect important pentru o maşină de tipar sunt întreţinerea şi service-ul. Cum stau din aceste puncte de vedere echipamentele Epson large format?
CB: Echipamentele noastre large format nu necesită aceeaşi întreţinere ca cele ale concurenţei. Este nevoie doar de o mentenanţă absolut simplă ca la un echipament de indoor. Nu trebuie curăţate la terminarea fiecărei zile, activitate care consumă cerneală deşi nimeni nu ţine cont de acest aspect. În afară de asta, mai trebuie să vorbim şi despre bătaia foarte mare dintre cerneala originală şi cea compatibilă sau aşa zisă la bidon. Noi nu vindem cerneală la bidon pentru că astfel nu poţi obţine calitate. Cerneala trebuie să aibă anumite caracteristici, cea Epson fiind produsă în condiţii de maximă securitate şi igienă. Totul este steril în zona în care sunt produse cernelurile Epson. Când iei cerneală la bidon nu poţi respecta aceste condiţii. Să ne gândim că un singur fir de praf poate distruge sistemul intern al maşinii.

Se spune că cerneala compatibilă este mult mai ieftină. Însă, oamenii nu iau în calcul factorii reali, nemăsurând adevăratul cost al cernelii la bidon. Atunci când printezi cu o cerneală compatibilă, timpul de uscare este mult mai mare şi de aceea scad timpii de producţie. În plus, calitatea este foarte proastă comparativ cu cerneala originală de la orice brand, nu doar de la Epson. Deşi costul iniţial este mai mic la cerneala compatibilă, în timp apar costuri cu mentenanţa pentru că această cerneală produce defecte majore asupra maşinii, de exemplu la capul de printare. Asta înseamnă să ai timpi morţi în care maşina stă şi nu produce decât pierderi. Aceasta este educaţia pe care noi încercăm să o transmitem clientului final. Partenerii noştri ştiu toţi aceste lucruri şi încearcă să transmită mai departe clienţilor finali de ce nu cerneală compatibilă, de ce un echipament Epson, de ce calitate şi de ce un cost de producţie foarte bun la o calitate atât de bună.

Aţi menţionat echipamentele verzi. Care sunt caracteristicile verzi ale maşinilor Epson?
CB: Prin definiţie, echipamentele indoor sunt nepoluante, cerneala pe bază de pigment folosită de Epson este nepoluantă. Dacă nu ar fi aşa, nu ar mai putea fi expuse reproducerile după lucrări de artă în galerii, în spitale sau în restaurante. Solventul miroase destul de puternic, iar cei care ar sta, de exemplu, lângă o reproducere a unui tablou într-un restaurant ar lua-o la fugă. Asta ca să nu mai vorbim despre cancerul pe care îl produce. Revenind la outdoor şi la GS 6000, acesta este verde pentru că nu conţine nichel şi de aceea nu este cancerigen.

În plus, Epson are un program de reciclare a cartuşelor folosite de echipamentele large format. În cazul în care unul dintre partenerii noştri doreşte să îşi înscrie compania în programul de reciclare a cartuşelor Epson, trebuie doar să completeze online un formular simplu. Apoi primeşte o cutie de la noi în care depozitează cartuşele folosite, iar când aceasta s-a umplut trebuie doar să dea un telefon şi un curier va prelua cutia şi o va duce la o companie parteneră Epson. Aceasta va recicla cartuşele, nu le va reumple şi revinde, acest sistem fiind unul auditat. Din păcate sunt puţine companii în România care s-au înscris în acest program, dar sperăm să crească numărul lor pe viitor.

Epson este recunoscut în primul rând pentru imprimante. Aţi reuşit să faceţi Epson cunoscut în piaţa noastră şi pentru echipamentele large format şi care sunt metodele pe care le folosiţi în acest sens?
CB: Eu zic că am reuşit. De exemplu, în ultima perioadă am avut o activitate foarte intensă de educare a fotografilor în acest sens. Am avut câteva concursuri foto prin care am arătat fotografilor că îşi pot printa fotografiile la cea mai bună calitate. Dar nu doar printarea este importantă, ci şi cum prelucrezi imaginile, pe ce sistem lucrezi şi cum le vizualizezi. De aceea, cele mai multe echipamente vândute de Epson în România au fost realizate pe baza demonstraţiilor pe care le-am realizat în acest sediu. Oamenii vin la noi şi vor să vadă cum printează maşinile Epson. De cele mai multe ori le arătăm care sunt setările şi îi lăsăm să îşi dea singuri printurile pentru a nu crede că facem vreun artificiu să îmbunătăţim acea imagine. Astfel, ei văd diferenţa majoră dintre ceea ce scoate un echipament Epson şi un altul concurent.

Ştiu că aţi lansat de curând două echipamente. Despre ce este vorba şi ce piaţă vizaţi cu ajutorul lor?
CB: Epson a lansat de curând o nouă linie de maşini dedicate arhitecţilor şi celor care produc hărţi. Astfel, oferim două maşini cu o viteză foarte mare (60,3 m2/h draft) şi un cost de exploatare incredibil de mic. Utilizatorii români cărora le-am dat echipamentele să le testeze, aceasta fiind o practică uzuală a Epson România pentru că feedback-ul din piaţă este foarte important pentru noi, au fost impresionaţi. Ele vin cu cinci culori: C, M, Y, fotoblack şi mateblack. Deşi sunt echipamente cu cinci culori, foarte mulţi dintre cei care le-au testat le-au considerat echipamente foto. Totuşi, la noi echipament foto înseamnă de la opt culori în sus. Cele două echipamente, Stylus Pro 7700 şi Stylus Pro 9700, în variantele A1 şi A0, au câteva caracteristici importante: preţul, viteza şi calitatea. Sunt cele trei elemente cu care Epson va porni o luptă pe partea de GIS şi CAD pentru că este o piaţă foarte mare în România pe care noi nu am fost prea activi, spre deosebire de concurenţii noştri. Însă, acum avem sprijin foarte mare din partea acestor două echipamente.

Similar Posts:

7 recommended
comments icon0 comments
0 notes
351 views
bookmark icon

Write a comment...