Analiza

Second-hand, first option?

• Bookmarks: 4114


După o perioadă de creştere accelerată a numărului de echipamente, cu precădere în zona imprimării digitale de format mare, se prefigurează o etapă în care distribuitorii de echipamente s-ar putea confrunta cu un nou competitor.

Opţiunea pentru echipamente second-hand devine una viabilă pentru cei care doresc să îşi extindă capacităţile de producţie sau pentru companiile aflate la început de drum. În situaţia în care trendul economic este unul descendent, numărul acestor tranzacţii este de aşteptat să crească. Care sunt categoriile de echipamente cel mai bine vândute, care sunt acelea care îşi pierd valoarea cel mai repede şi care sunt cele mai solicitate? Piaţa românească nu are cristalizată încă o structură a cererii şi ofertei de echipamente second hand. Informaţiile disponibile pe site-ul www.digitalprintmarket.com conturează o imagine asupra tendinţelor de tranzacţionare cu echipamente second hand la nivel european. Cele mai multe anunţuri au fost postate de companii din Olanda, Germania, Turcia sau Bulgaria, desemnând fie ţări cu foarte multe echipamente instalate fie porţile de intrare tradiţionale pentru furnizorii de echipamente din Asia.

Dintre toate echipamentele, cele mai ofertate şi căutate totodată sunt cele destinate imprimării digitale de format mare. Trebuie menţionat că, pe piaţa echipamentelor second-hand (lucru valabil nu doar pentru producţia publicitară), cele mai tranzacţionate echipamente sunt cele bazate pe tehnologii ajunse la maturitate, a căror fiabilitate a fost testată în timp. Cu greu se vor găsi în ofertele second hand echipamente cu tehnologii noi de imprimare. De asemenea, lipsesc extremele preţului de achiziţie, pentru că şi cele mai scumpe şi cele mai ieftine echipamente se revând foarte greu.

Cele mai căutate echipamente de imprimare sunt cele pe bază de solvent, urmate de cele bazate pe tehnologie UV.

În general, este vorba despre echipamente care acum nu mai sunt în producţie iar preţul de vânzare este cu 30-40% mai mic decât cel de achiziţie – dacă au fost fabricate cu cel mult 3 ani în urmă. Pentru echipamentele mai vechi, preţul scade cu până la 20% din valoarea iniţială a acestuia.

Vânătorii de astfel de oportunităţi sunt companii cu experienţă în domeniul imprimării digitale, care au personal calificat nu numai pentru operare ci şi pentru operaţiuni de service şi mentenanţă. În momentul în care capacitatea de producţie este depăşită, aceştia aleg să o suplimenteze temporar prin achiziţionarea unui astfel de echipament, mai ales când au comenzi mari, cu probabilitate mică de repetare. Riscul este mare, dar experienţa şi calculul atent pot transforma o investiţie – de nivelul avansului pentru leasing la un echipament nou – într-o afacere cu câştig imediat.

Similar Posts:

4 recommended
114 views
bookmark icon