Default

Facem etichete «memorabile»

• Bookmarks: 16470


IPPU Packaging este una dintre cele mai vechi tipografii flexo din ţară, specializată în producerea etichetelor autoadezive în rolă. De-a lungul anilor, provocarea numărul unu pentru IPPU a fost exigenţa din ce în ce mai crescută a pieţei româneşti. Apariţia în România a unui număr considerabil de tipografii care produc acelaşi tip de ambalaj a dus la o competiţie deosebită de preţ şi calitate pe această piaţă. Şi totuşi, IPPU a rămas în mod constant un nume sonor în acest domeniu.

Reporter: Doamnă Ioana Reichle, ca director de marketing al IPPU Packaging, care credeţi că este reţeta de succes a unei afaceri româneşti?

Ioana Reichle: Nu există neapărat o reţetă a succesului care să fie bătută în cuie. Dar pot să vă spun cu ce se deosebeşte o tipografie obişnuită de una de succes: calitatea superioară şi serviciile impecabile. Cele mai de succes companii fac tot posibilul să le ofere clienţilor săi servicii superioare tocmai prin cunoaşterea perfectă a cerinţelor şi nevoilor acestora. Trebuie să ştii tot timpul ce anume îşi doreşte fiecare client în parte. În acelaşi timp, trebuie să depui toate eforturile pentru a deveni o parte din afacerea clientului tău, devenind în cele din urmă o parte indispensabilă a succesului său. Cele mai de succes companii din lume nu vând produse, ci servicii.

Aţi aplicat această filosofie de la început?

Nu, pentru că înţelepciunea vine odată cu vârsta. IPPU şi-a început activitatea în 1993. Pe vremea aceea se foloseau numai etichete de hârtie cu adeziv umed. Etichetele noastre imprimate flexografic erau „un lux“. Încet-încet au devenit o necesitate pentru fiecare. Instabilitatea economică din acea perioadă ne-a pus la grea încercare. Dar, ceea ce nu te ucide te întăreşte. Anii au trecut şi a apărut o concurenţă din ce în ce mai puternică. Şi aşa s-a dezvoltat filosofia noastră: „respectă eticheta“. Cum o poţi respecta mai bine decât oferind ceea ce este cel mai bun?

Care este modalitatea concretă în care aţi făcut ca IPPU să se distingă de celelalte tipografii din sectorul ambalajelor?

Investiţii, investitii şi iar investiţii… Am ascultat mereu piaţa, încercând să fim întotdeauna cu un pas înaintea cerinţelor clienţilor noştri. Iar acest lucru îl poţi face numai într-un singur mod: investind în mod constant în tehnologie şi în oameni. Am pornit cu o maşină flexo în patru culori – astăzi avem o tehnologie de tipar care poate acoperi cele mai exigente cerinţe din cele mai exigente industrii. Tipărim flexo, letterpress (n.r. tipar înalt), serigrafic şi aplicăm numeroase finisări specializate. Facem etichete „memorabile“.

Vorbind despre industriile pentru care lucraţi, care e preponderentă?

În ultimii 2 ani ne-am specializat intens pe etichetele mai preţioase, cum ar fi cele pentru piaţa vinurilor. Asta nu înseamnă că neglijăm celelalte industrii, din contră, avem clienţi din întreg spectrul producătorilor existenţi în România. Însă, datorită maşinilor performante pe care le avem, am reuşit să dezvoltăm – şi noi credem că bine -, producţia de etichete mai „grele“ – în sensul materialelor folosite, a aplicaţiilor de tip serigrafic, folio, emboss, lacuri speciale etc.

Pe lângă această piaţă a vinurilor, avem divizia de etichete promoţionale unde se evidenţiază în mod categoric booklet-ul – o etichetă autoadezivă cu mai multe pagini. L-aţi văzut în primăvară, cu siguranţă, în cadrul promoţiei cu „sticla de un million de euro“. Este o etichetă foarte iubită de agenţiile de publicitate. Booklet-ul creşte spaţiul de expunere al mesajului cu până la 20 de pagini. În plus, este o etichetă care îţi oferă o soluţie incontestabilă pentru problema securităţii promoţiei, ea fiind sigilată prin laminare cu un sistem de deschidere prin microperforaţii. În interior putem tipări coduri cu date variabile sau texte şi le putem securiza cu cerneluri scratch-off.

Cum v-a afectat criza afacerea?

Din fericire, nu am fost prea grav afectaţi. Au fost şi momente delicate, dar le-am depăşit cu zâmbetul pe buze. 2010 a fost chiar un an bun pentru noi, mai bun decât 2009.

Ce vă propuneţi pentru viitor?

Să creştem la fel de sănătos ca şi până acum. Continuăm să facem investiţii în tehnologie, ne îmbunătăţim departamentul de prepress şi pe cel de control al calităţii. Ne dorim să dezvoltăm un departament de cercetare care să ne ajute să găsim soluţii perfecte pentru cerinţele din ce în ce mai exigente ale clienţilor noştri. Să urmărim la fel de intens filosofia noastră. Nu vrem să fim mari, vrem să fim cei mai buni.

Ce părere aveţi despre imprimarea digitală în industria etichetelor autoadezive?

Cred că tehnologia digitală în domeniul nostru este la începuturile ei şi, cu siguranţă, va deveni un factor important odată cu trecere timpului. Dar acest lucru nu se va întâmpla curând. Este un pas foarte interesant de făcut, în special dacă vorbim despre tirajele mici şi variate. În acelaşi timp, presupune o investiţie considerabilă în utilaje, dar şi în consumabile.

Unde vedeţi industria de etichete autoadezive peste câţiva ani?

Tendinţa principală în acest moment, care va schimba peisajul industriei de etichete, este gruparea. Foarte multe companii independente vor fi absorbite de entităţi mai mari. Şi asta deoarece piaţa de etichete a rămas una dintre puţinele industrii în care mai este loc pentru grupări masive. Este şi cazul României, unde piaţa a rămas interesantă pentru marile grupuri internaţionale şi asta deoarece criza i-a surprins exact în momentul în care se hotărau să abordeze această regiune.

Ce sfat le-aţi da tinerilor manageri despre succesul în afaceri?

Să nu piardă niciodată din vedere faptul că, indiferent dacă au cea mai bună tehnologie, cel mai bun echipament sau locaţie, succesul nu va fi niciodată posibil fără a avea cea mai bună echipă.

Similar Posts:

16 recommended
comments icon0 comments
0 notes
470 views
bookmark icon

Write a comment...