Unul dintre standurile care ne-au atras atenția în mod special în cadrul Labelexpo a fost cel al firmei Lombardi. Din nou, am avut norocul ca produsele și serviciile italienilor să facă parte din portofoliul Ferry Trading, compania prietenului nostru Gabor Bereczki. Acesta ne-a făcut bucuros un tur al standului, dar și cunoștință cu dr. Massimo Lombardi, International Sales Manager în cadrul organizației.
Lombardi reprezintă o companie cu tradiție în lumea tipografică. Lombardi Converting Machinery S.r.l., pe numele ei întreg, are o vechime de peste 30 de ani în domeniul utilajelor pentru convertori. În 1994, compania punea pasul și în lumea flexografiei, cu mașina Lexus. În 2007, tot în cadrul Labelexpo, Lombardi apărea și lansa un nou produs – Flexoline, o mașină narrow-web flexo in-line. Nu mai târziu de 2008, compania din Brescia lansa Synchroline, o mașină flexo servomotorizată „full”. Anul 2010 aducea o altă noutate – Lombardi, achiziționând compania DMR, intra pe piața mașinilor de screen printing.
Cu peste 1.300 de instalări în mai mult de 100 de țări din toată lumea, Lombardi își datorează succesul cercetării, ale cărei rezultate sunt în primul rând niște mașini foarte precise și ușor de utilizat. L-am întrebat pe domnul Massimo Lombardi cu ce noutăți așteaptă publicul și clienții la această ediție Labelexpo, iar de aici discuția s-a transformat într-un interesant interviu, pe care vi-l redăm în continuare.
Ce vă aduce aici?
Suntem la Labelexpo, aceasta fiind cea mai importantă expoziție din lume pentru domeniul etichetelor. Am venit să prezentăm tehnologiile dezvoltate de noi în acest domeniu. Zona flexo este cea în care suntem specializați noi. Anul acesta prezentăm o nouă mașină. Aceasta propune un proces flexo complet automatizat. Noi investim în automatizarea maximă a unităților de tipar. De aceea, mașina noastră conține nouă motoare complet automatizate, pentru a putea automatiza la rândul ei toate operațiunile. Există trei axe independente servomotorizate.
Care sunt principalele câștiguri de pe urma acestui proces de automatizare?
Automatizarea permite, în primul rând, o operare mai ușoară de către tehnician. Pentru că, atunci când motorizezi ceva, acest lucru îți permite și să cuantifici numărul de operațiuni și să decizi cât de mult ai nevoie să crești mișcarea unei axe; îți permite, bineînțeles, să automatizezi ceva ce inițial se făcea manual. Operațiuni făcute înainte manual sunt acum computerizate total de către mașină. Nu în ultimul rând, un operator al mașinii o va putea simți pe aceasta mult mai direct, se va crește calitatea și se reduce cantitatea de pierderi din procesul flexo. Pierderi de material, de cerneală și așa mai departe.
La ce aplicații se pricepe cel mai bine mașina de lângă noi?
Această mașină a fost concepută pentru cea mai largă gamă de aplicații posibilă. Teoretic, nu are niciun fel de limitare pentru tipul de substrat pe care poți tipări. Mașina poate tipări pe zone de la 8 microni la 500 de microni, fără limite, pentru că ai la dispoziție control electronic al tensiunii. Controlul electronic îți permite să desfășori aplicații care pe vechile mașini cu sisteme mecanice nu erau posibile. De aceea, această mașină poate fi folosită pentru piața etichetelor, dar și în packaging, în zona shrink sleeve, în industria cartonului etc.
Vă adresați cu mașinile dumneavoastră unei piețe anume sau tuturor?
Avem o piață mondială. Dacă ne uităm la ce am făcut anul trecut, la datele de marketing, zonele în care ne vindem mașinile sunt Europa de Vest, Rusia, țările din estul Europei, India, țările Africii de Nord, Brazilia, Argentina, Africa de Sud. Cred că unul dintre scopurile anului viitor va fi să intrăm pe piața chineză, care reprezintă o situație particulară. Practic, ne-am întins în toată lumea.
Vă dăm și noi un pont: vor avea nevoie de multe mașini de ambalaje. Chinezii se pregătesc să devină cei mai mari producători de vin din lume, tocmai am aflat la conferința de presă. Vorbiți-ne despre activitatea dumneavoastră în Europa de Est, în special în țara noastră, România.
România este o țară cu realități industriale interesante pentru mașinile noastre, cu producție și așa mai departe. De aceea, acțiunile noastre comerciale sunt concentrate pe piața românească, unde oferim clienților noștri români mașini configurate pentru nevoile lor, în funcție de cerințe. Una dintre armele companiei Lombardi care se pot dovedi utile pentru piața românească este chiar faptul că putem personaliza mașinile foarte bine în funcție de nevoile clientului. Oferim mașini modulare, cu număr de unități în funcție de ce dorește clientul, dar și cu o mulțime de module speciale, care se pot mula pe cerințele clientului într-un mod cât mai specific, pentru producția pe care o face. Unitățile noastre pot rezolva foarte multe sarcini generale sau specifice, lucru care ne permite să credem că avem un viitor pe această piață.
Cum veniți pe piața noastră, aveți reprezentanță sau lucrați cu importatori de la noi?
Lucrăm cu distribuitorul nostru, suntem într-o relație foarte strânsă, atât pentru instalările pe care le facem la sediile clienților, dar de asemenea și pentru training. Ne pregătim utilizatorii finali astfel încât să poată folosi mașinile noastre la o capacitate de 100% din potențial. Suntem foarte prezenți pe această piață grație organizației Ferry Trading, partenerul nostru.
Să discutăm și despre politica dumneavoastră de mentenanță și suport.
În privința politicii de mentenanță și suport trebuie să menționez că noi oferim, în primul rând, un set de piese de schimb la pachet cu mașinile. Acesta acoperă, din calculele noastre, circa 90% din problemele sau nevoile de piese de schimb care pot să apară la client. Mai mult, avem trei niveluri de service. Primul nivel este cel de care ne ocupăm de la distanță, din fabrica noastră. Suntem conectați de la distanță cu toate mașinile instalate de noi și monitorizăm printr-o conexiune remote totul, astfel încât să putem diagnostica orice problemă. Iar acest lucru chiar este util pentru a rezolva foarte multe probleme, pentru că putem avea un diagnostic pe baza căruia să-i spunem clientului ce acțiuni să întreprindă pentru a rezolva problema. La cel de-al doilea nivel, dacă este nevoie de o intervenție mecanică, distribuitorii noștri sunt școlarizați astfel încât să poată interveni în teritoriu. La cel de-al treilea nivel, în caz că e nevoie de mai mult, avem tehnicienii noștri gata să plece la drum și să rezolve problema clientului chiar în situl său.
Revenind aici, la Bruxelles. Se spune de multe ori că prima impresie este și ultima impresie. Care este prima dumneavoastră impresie despre această ediție Labelexpo?
Mie mi se pare că există un climat de reînnoire a pieței. După câțiva ani de criză globală, există semnale de creștere. Există mașini noi, soluții noi, iar ideea este că această piață crește și crește, iar noutățile în tehnică și tehnologie se înmulțesc și ele în această direcție. Așa că sunt pe deplin încrezător în ceea ce se va întâmpla.
Vă mulțumim!