Default

Pentru retehnologizare, Ramex a ales echipamente performante de la Printman

• Bookmarks: 12582


Cum a marcat experienţa de două decenii a unui clujean evoluţia unei companii: de la imprimarea serigrafică, la tipar digitală

Pasionat încă din studenţie de tehnica serigrafiei pe textile, Tibor Mostis din Cluj a înfiinţat în 1994 o companie specializată, Ramex Intermed. În anii care au urmat, activităţile firmei s-au diversificat, incluzând servicii de imprimare a materialelor textile, a obiectelor promoţionale, decalcomanii, signalistică, reclame luminoase, dar şi broderie. De anul trecut, Ramex s-a orientat şi spre domeniul tiparului digital, achiziţionând de la Printman o imprimantă „wide format” – Fujifilm Acuity LED 1600, ce se deosebește prin versatilitate oferind deținătorilor posibilitatea de a imprima alb acoperitor și lac selectiv pentru un efect vizual și tactil deosebit, dar și posibilitatea de a imprima atât materiale flexibile, cât și rigide.

 

 

 

Calitatea şi respectarea termenelor au sporit comenzile

 

„Munca a fost ingredientul succesului. În plus, am adăugat permanent calitate în tot ceea ce facem. Încă din vremea studenţiei mi-a plăcut ideea de imprimare pe tricouri. Practic aşa am început. Imprimarea de tricouri se făcea serigrafic. Prin 1994, făceam comenzile la alţii, dar ştiam tehnica foarte bine. A urmat realizarea de cărţi de vizită, pixuri. Apoi au urmat plăcuţe direcţionale, coperţi, afişe. În anul 1997, firma a început să primească solicitări şi pe partea de broderie, comenzi pe care le-a onorat, la început, prin intermediari. Ca răspuns, însă, la cererea existentă pe piaţă, în anul 2001, am investit într-o capacitate proprie de producţie şi am început să prestăm servicii de personalizare prin broderie pe cont propriu”, îşi aminteşte Tibor Mostis, asociat unic la Ramex Intermed.

Acordând o atenţie deosebită calităţii şi termenelor de livrare, eforturile firmei au fost răsplătite prin comenzi din ce în ce mai consistente pe acest segment, atât interne, cât şi de la clienţi din străinătate (Austria, Ungaria şi altele).

„Mai bine renunţ la o parte din beneficiu, decât să ofer produse sau servicii de calitatea a doua. Din acest motiv, explicăm clienţilor de ce este bine să respectăm anumite standarde. De asemenea, nu refuzăm nicio comandă. Dacă un client ne cere să realizăm cinci produse, cinci produse facem. Dacă există o solicitare pentru o singură bucată, onorăm şi această comandă. Asta este politica firmei noastre”, a mai adăugat patronul clujean.

În prezent, compania lucrează cu 9-12 angajaţi, însă au existat perioade când numărul acestora a fost chiar de 15.

 

Proiecte cu finanţare nerambursabilă pentru retehnologizare

 

Etapele de dezvoltare ale societăţii au fost marcate şi de experienţa acumulată în urma participării la târguri internaţionale şi misiuni economice. Prin participarea la târguri s-a conturat, în anul 2014, ideea diversificării prin investire în tipar digital, unul din echipamentele cu impact semnificativ asupra activităţii firmei, vizat de Ramex, fiind o imprimantă care utilizează tehnologie UV LED.

Urmărind dezvoltarea activităţii şi creşterea valorii firmei, Ramex a derulat cu succes, în 2014, un nou proiect cu finanţare nerambursabilă, de retehnologizare a departamentului de tipărituri neconvenţionale, achiziţionând tehnologii, care au permis abordarea unor noi genuri de tipărituri, prin inscripţionarea în policromie a materialelor promoționale din diverse materiale, atât rigide, cât şi flexibile.

„Astfel, în contextul implementării proiectului menţionat şi a specificaţiilor tehnice solicitate, oferta firmei Printman avea să satisfacă cerinţele tehnologice dorite de noi pentru o imprimantă hibrid care să poată imprima atât pe materiale în rola, cât și pe suport rigid. S-a achiziţionat astfel o imprimantă Fujifilm Acuity LED 1600, care permite imprimarea pe folii, autocolante, plăci (plastic, lemn, metal şi alte tipuri de materiale rigide ușoare) a diferitelor imagini sau designuri personalizate”, a declarat  Tibor Mostis.

Mașina vine în configurația standard cu opt culori de cerneală, și anume cyan, magenta, yellow, black, light cyan, light magenta, alb acoperitor și lac. Împreună cu tehnologia de control a uscării Intelligent Curing Control, se obține o paletă largă de culori, un gradient fin și efecte speciale precum alb acoperitor și lăcuiri selective pentru un efect vizual și tactil deosebit. Proprietatea cernelurilor UV, chiar dacă sunt cele de tip LED (low energy), este aceea că oferă o aderență deosebită pe substrat și extinde astfel gama de materiale imprimabile care pot fi utilizate, acestea putând fi în rolă, coală sau rigide (cu o grosime de până la 13 mm), inclusiv polietilenă, acril și policarbonat.

 

 

Investiţii care generează calitate

 

Imprimanta Fujifilm Acuity LED 1600, produsă de Fujifilm Corporation, are cea mai bună productivitate din clasa sa, oferind o calitate de excepție imaginii imprimate, datorită capetelor de imprimare Fujifilm Dimatix Q-class ce oferă rapiditate și pecizie, precum și cernelii cu uscare rapidă UV (echipamentul are încorporat un sistem de uscare economic bazat pe tehnologia UV LED). Tehnologia Fujifilm Fast Accurate Marking generează o productivitate de 20 metri pătraţi/oră, la o rezoluție de 600 x 400 dpi. Rezoluția maximă a echipamentului este de 1.200 dpi. Imprimanta este destinată producției publicitare fiind capabilă să realizeze aplicații precum: afișe și materialele de promovare pentru punctele de vânzare, window graphics, wall decoration (tapet), aplicații outdoor, aplicații de tip backlit, vehicle wrapping (personalizări auto), sigalistică, ambalaje unicat și mock-up-uri, etc.

„Cu o asemenea imprimantă, creativitatea împreună cu performanțele echipamentului fac diferența rezultând un avantaj imbatabil în fața concurenței „low cost”, consideră patronul de la Ramex.

 

 

 

 

Servicii şi investiţii

 

La momentul actual, serviciile oferite de compania Ramex, din Cluj-Napoca, constau în: print digital pe diferite suporturi de material, atât rigide, cât şi flexibile, inclusiv material textil, signalistică, serigrafie, gravură laser şi broderie computerizată. Prin intermediul broderiei computerizate se pot realiza atât obiecte promoţionale, cât şi scaune personalizate.

„Deşi nu e activitatea noastră principală, executăm şi reclame luminoase cu tehnologie led”, a adăugat Tibor Mostis.

Aceste servicii sunt completate de activităţi de import şi distribuţie de materiale textile şi diverse materiale promoţionale.

 

 

 

Similar Posts:

12 recommended
comments icon0 comments
0 notes
582 views
bookmark icon

Write a comment...