Default

Piata de printing vazuta de Brother

• Bookmarks: 14474


Piata de printing din Romania a cunoscut o dezvoltare fantastica in ultimii ani. Practic, cei mai importanti producatori de echipamente de tiparire au reprezentante si demo center-uri. Astfel ca, deschiderea acum cinci ani a unei filiale Brother International Ltd., o companie globala cu sediul in Japonia, nu a mirat pe nimeni.

 

Echipamentele Brother sunt dedicate în special segmentului SOHO, cea mai mare pondere din vânzari fiind data de echipamentele multifunctionale laser. Însa, nici cele inkjet nu sunt de neglijat, testele comparative efectuate de diverse reviste de specialitate dovedind acuratetea culorilor redate şi gamutul mare. De acest lucru este „vinovata” hârtia şi tipul de cerneala folosite. De aproximativ doi ani, Brother a introdus pe piata tehnologia Innobella. Rezultatul consta în trei serii complete a câte patru cartuşe (negru, cyan, magenta şi galben) cu capacitate de pâna la 900 de pagini mono, respectiv 750 de pagini color, conform standardului ISO folosit de toti producatorii de echipamente de listare. Concomitent cu noua cerneala a fost dezvoltata şi o noua hârtie foto, denumita Premium Plus BP71. Spre deosebire de tipul de hârtie folosit anterior, BP71 are în componenta straturi de materiale care au rol de protectie. Noua hârtie este pusa în vânzare sub formatele A3, A4 şi 10×15 cm. Am facut aceasta introducere pentru a putea aduce în discutie doua echipamente. În septembrie 2008, compania a lansat doua multifunctionale color, format A3, DCP 6690 CW şi MFC 6490 CW. Ineditul intervine în folosirea tehnologiei inkjet, dorindu-se a fi indus un pret de achizitie initial redus şi o calitate excelenta. Un astfel de AIO se dovedeşte a fi astfel solutia perfecta pentru cei ce vor sa îşi deschida o mica afacere, dar nu au bugetul necesar sa îşi achizitioneze un A3 laser color, sau pentru cei care printeaza ocazional pe un astfel de suport.

Cel mai puternic canal de promovare a produselor Brother

E-commerce este cea mai dinamica piata din ultimii ani. În România aceasta creştere este sustinuta de anumite categorii de produse (de exemplu computerele portabile) care înregistreaza creşteri substantiale de la an la an. Brother abordeaza diferentiat canalul de vânzari online, luând în calcul toate particularitatile lui. Din feedback-ul venit dinspre parteneri, Brother este unul dintre primii vendori de echipamente de printing care vin în întâmpinarea online-ului cu programe şi promotii dedicate. În prezent, ponderea vânzarilor pe online fata de canalele traditionale este destul de mica, dar se estimeaza o creştere substantiala în urmatorii ani. Acum, principala preocupare a companiei Brother este educarea consumatorilor sa cumpere echipamente de printing din magazinele online. Cel mai puternic canal prin care Brother îşi promoveaza produsele sunt partenerii, care adapteaza oferta generala la nevoile fiecarui client în parte, ceea ce înseamna o experienta pozitiva de utilizare, iar asta duce la fidelizarea clientului respectiv. Acesta este unul dintre cele mai importante obiective ale Brother, o experienta de cumparare şi utilizare cât mai buna, începând cu documentarea şi tot ce înseamna presales, vânzarea produsului optim în raport cu nevoile clientului, apoi service şi suport profesionist în şi post garantie, dublat de o fiabilitate de exceptie a produsului. Legat de campaniile de promovare, Bogdan Stratula, Account Manager Brother România, crede ca nu vor avea de câştigat cei care vor face promovare agresiva, ci aceia care vor şti sa se diferentieze şi sa se adapteze la noile situatii create în piata. Cuvintele de ordine în aceasta perioada vor fi: economie, reducerea costurilor, TCO mic ş.a.m.d. Vor avea câştig de cauza ofertantii care vor putea raspunde noilor cerinte şi vendorii ale caror game ofera produse cu un cost redus de utilizare sau care sunt suficient de flexibili pentru a-şi adapta produsele la noile conditii de piata. De aceea, Brother ofera echipamente de birou cu un cost redus de utilizare. Mai mult decât atât, de exemplu, gama de echipamente laser color destinata birourilor mici şi medii, ofera cel mai mic TCO din clasa ei, conform studiilor realizate de un laborator independent de testare din Marea Britanie.

Brother se adreseaza prin excelenta segmentului office

Brother se mândreşte cu primele multifunctionale inkjet A3 din lume – MFC- 6490CW şi DCP-6690CW. În plus, cele doua echipamente sunt dotate cu tehnologie de ultima generatie pentru a raspunde solicitarilor din mediul de birouri. Viteza maxima de imprimare este de pâna la 35 de pagini/minut, ambele echipamente fiind dotate în standard cu un ADF de 50 de coli, doua tavi de hârtie cu capacitate însumata de 400 de coli cu dimensiunea maxima A3 şi posibilitate de conectare în retea cu fir sau wireless. Pentru uşurinta în utilizare, ce conduce la creşterea productivitatii, echipamentele sunt dotate cu un port USB frontal şi cu un cititor de carduri, utilizatorul putând scana şi imprima direct de pe o memorie portabila USB sau de pe un card de memorie. Modelul DCP-6690CW dispune de un ecran color touch screen, interactiunea dintre utilizator şi echipament devenind foarte uşoara. Calitatea imprimarii este unul dintre punctele forte ale echipamentului, care poate tipari cu o rezolutie de pâna la 6.000 dpi, dimensiunea minima a picaturii de cerneala fiind de 1,5 pl. Pentru reducerea costurilor de utilizare, Brother foloseşte la toata gama inkjet cartuşe separate de cerneala, iar modelele A3 le-a dotat cu cartuşe de capacitate mare, de pâna la 900 de pagini, ceea ce ofera un cost pe pagina mai mic decât echipamentele laser personale şi pentru grupuri mici. Brother este prin excelenta un producator care se adreseaza segmentului de birouri, adica utilizatorului final de print A4. La sfârşitul anului trecut a intrat şi pe segmentul A3 cu cele doua echipamente mentionate, fara a parasi segmentul tinta. Aceste echipamente noi extind aria de utilizare, fiind o solutie viabila de tiparire in-house pentru birourile de arhitectura sau cele din domeniul imobiliar. De asemenea, cele doua echipamente se preteaza la tiparirea de advertoriale cu un format maxim A3, în vo lume ponderate, în cadrul agentiilor de publicitate, oferind o calitate exceptionala a printului şi un cost de achizitie mai mult decât accesibil. Nu în ultimul rând, cu aceste noi modele lansate pe piata, Brother vizeaza introducerea formatului A3 color în orice birou, de orice dimensiune şi în conditiile unui buget minim de achizitie şi de utilizare. “Daca vorbim de contextul actual, nu trebuie sa uitam ca România este o piata emergenta unde exista suficient loc de creştere, chiar şi în contextul problemelor globale care se manifesta în ultima perioada. Cu siguranta, nu vom mai vedea în curând creşteri de zeci de procente sau dublari de la un an la altul, însa piata nu va înceta sa creasca în anul 2009. În ceea ce ne priveşte, suntem optimişti pentru 2009, bazându-ne pe un canal de parteneri foarte puternic şi bine structurat, pe care îl sprijinim permanent printr-o comunicare continua şi transfer de know-how, dublat de o gama de produse ce raspund necesitatilor actuale de afaceri”, conchide Bogdan Stratula.

Similar Posts:

14 recommended
comments icon0 comments
0 notes
474 views
bookmark icon

Write a comment...