Brother își reconsideră poziția în piață abordând segmente noi de clienți cu produse îmbunătățite
Compania a studiat foarte bine piața mondială de tipar și a descoperit care sunt segmentele care înregistrează creșteri semnificative ale cererii de echipamente. Astfel, și-a reconsiderat portofoliul și a dezvoltat produse noi care oferă caracteristici superioare pentru clienții medii și mari ca necesar de print și de scanare/arhivare a documentelor. Ele au fost prezentate recent și pentru utilizatorii din piața noastră, fiind deja disponibile pentru cei interesați.
Dan CĂLIN
La începutul lunii martie 2016, reprezentanța din România a Brother Central & Eastern Europe a lansat în țara noastră prima sa gamă profesională de echipamente laser monocrom dedicată companiilor cu volume mari de imprimare, adică cele care au ca obiective creșterea productivității, eficientizarea costurilor și un nivel ridicat de securitate a datelor. În premieră pentru piața din România, aceasta oferă posibilități neașteptate de business datorită caracteristicilor sale: viteză de imprimare de 50 de pagini/min, toner de mare capacitate (20.000 de pagini), viteză de scanare de 50/100 i/min, capacitate de alimentare cu hârtie de până la 2.650 de coli și tehnologia NFC (Near Field Communication) pentru autentificare și imprimare/scanare mobilă.
Brother a intrat relativ recent pe segmentul de 40-59 de pagini/min, acolo unde se încadrează noua sa gamă, această piață fiind una extrem de dinamică, cu creșteri de la sub 500 de unități pe an la peste 6.000 de unități, în ultimii patru ani. Pe acest segment, compania își propune obținerea unei cote de piață de 18-19% până la sfârșitul următorului an fiscal, față de 5-6% în prezent, bazându-se pe echipamentele pe care le-a lansat recent. Din punct de vedere al ponderii valorice în cifra de afaceri, Brother anticipează o creștere de la 8% în prezent, la 33-35% la sfârșitul anului fiscal 2016-2017 pentru această categorie de echipamente.
Gama profesională Brother include două modele de imprimante și trei multifuncționale cu caracteristici interesante: competitivitate pentru costul de imprimare/pagină, fiabilitate și versatilitate datorită multiplelor opțiuni de configurare și gestionare a volumului de sarcini. De asemenea, noua gamă oferă posibilitatea adăugării unor tăvi suplimentare în diferite variante, a unui turn cu patru tăvi și bază de stabilizare sau a organizatorului de documente cu patru compartimente, precum și poziționare desktop sau direct pe podea. După centralizarea și analizarea feedbackului primit de la clienți corporate din întreaga lume, inginerii Brother au dezvoltat noua serie laser monocrom ai cărei parametri de performanță sunt îmbunătățiți față de gama anterioară:
– 600% creștere a capacității maxime de ieșire (1.050 de coli față de nivelul standard de 250);
– 150% creștere a capacității maxime de alimentare cu hârtie (2.650 de coli);
– 60% creștere a capacității ADF-ului (alimentator automat de documente), de la 50 la 80 de coli;
– 66% creștere a capacității maxime a tonerului opțional, de la 12.000 la 20.000 de pagini, rezultând costuri de exploatare și de utilizare foarte mici.
„Prin această serie de echipamente, realizată în urma feedbackului primit de la utilizatori corporate la nivel global, am îmbunătățit indicatorii de performanță și am adus noi posibilități de configurare și de personalizare pentru toate segmentele de business, răspunzând astfel celor mai diversificate și mai complexe nevoi ale companiilor medii și mari. Astfel, am reușit să livrăm în premieră o soluție de nivel enterprise la costuri mult reduse față de cele standard pentru această categorie, așa cum reiese și din evaluarea BLI (Buyers Laboratory)”, afirmă Monica Otlăcan, șef reprezentanță Brother România.
Interfața deschisă BSI (Brother Solution Interface) oferă posibilitatea personalizării și integrării echipamentelor în diferite configurații de rețea. Platforma BSI permite terților dezvoltatori să creeze și să integreze noi funcții și soluții software personalizate, conform necesităților companiei. De asemenea, permite configurarea interfeței utilizatorilor pentru a ajuta clienții să controleze fluxul documentelor, să implementeze soluții de management a documentelor și să optimizeze costurile. Tehnologia NFC permite utilizatorilor o mai bună securitate a documentelor prin imprimarea cu autentificare fără a fi nevoie de cititoare de carduri costisitoare. Noua gamă profesională este alcătuită din două imprimante (HL-L6300DW, HL-L6400DW) și trei multifuncționale (DCP-L6600DW, MFC-L6800DW, MFC-L6900DW), ele fiind disponibile în România începând din luna martie 2016 prin rețeaua de parteneri Brother.
O serie nouă de scanere de mare volum
Pentru acest an fiscal, Brother estimează o cifră de afaceri de patru milioane de euro, în creștere cu 17% față de anul trecut. Rata anuală de creștere din ultimii cinci ani a fost de 15% per total business și de 25% pentru echipamente. Cota de piață a companiei este de 11% la tehnologia laser monocrom (imprimante și multifuncționale), iar pe segmentul inkjet business este de 52%. Pentru următorul an fiscal, producătorul își propune o creștere a cotei de piață pe segmentul laser monocrom de până la 12-13% pentru imprimante și de 15-18% pentru multifuncționale. În ceea ce privește segmentarea portofoliului, în prezent, componenta dominantă în business este tehnologia laser monocrom, cu o pondere de 53%, urmată de inkjet A3 cu 19%, laser și LED color cu 15%. Scanerele, imprimantele mobile, soluțiile de etichetare și alte tipuri de soluții au o pondere în cifra de afaceri de 13%.
„În anul 2016 vom continua să punem accent pe ofertele de printing destinate segmentului SMB de la care așteptăm o creștere semnificativă, atât pe tehnologie laser monocrom și color, dar și pe cea inkjet A3 și InkBenefit Plus. În același timp, vom crește ponderea soluțiilor de business din totalul cifrei de afaceri, aici referindu-ne în primul rând la soluțiile de printing și de print management pentru companii mari, dar și la cele de etichetare, printing mobil sau soluții de scanare/arhivare personalizate”, susține doamna Monica Otlăcan.
Tot pentru a răspunde cerințelor crescute de digitalizare a documentelor și de îmbunătățire a productivității, Brother a lansat de curând o serie nouă de scanere de mare volum destinată utilizării în rețele departamentale. Sunt disponibile în prezent patru modele, în varianta desktop și flatbed (pentru scanarea documentelor mari și a broșurilor): PDS-5000, PDS-6000, PDS-5000F și PDS-6000F. În ceea ce privește segmentul SMB, compania continuă să ofere soluții eficiente de imprimare prin gama laser monocrom medie seria 5000 (pentru volume de tipărire de până la 2.000 de pag/lună) și prin seria InkBenefit Plus. Tot pentru segmentul SMB, Brother a lansat o nouă gamă de scanere de mare volum compusă din patru modele (ADS-2400N, ADS-2800W, ADS-3000N și ADS-3600W). Acestea pot fi utilizate în rețea de mai mulți utilizatori, fără să fie necesară conectarea la un calculator central. Printre funcționalități se numără NFC, prezentări „one touch” și procesarea avansată a imaginii.