Chespa Transilvania a fost fondată în anul 2001 şi are deja o experienţă formată pe piaţa flexografică. Compania face parte din grupul Chespa care este format din 7 fabrici, având 17 sucursale în 12 ţări, împărţite în 3 continente.
Având posibilitatea de a folosi utilaje impresionante şi forţa umană a Grupului Chespa (cu aproape 250 de angajaţi) din numeroase fabrici, Chespa Transilvania deţine deja două linii de producţie fotopolimerică (una dintre ele fiind singura linie de producţie flexografică de format mare din România), maşini specializate în montaj pentru tipar ondulat cu laser pentru producerea clişeelor flexografice (CtP) şi două sisteme de amestec de cerneală (mai multe sisteme fiind instalate la clienţi).
Toate aceste echipamente sunt localizate în impresionantul sediu de 750 de mp din Târgu-Mureş unde fiecare spaţiu a fost amenajat special pentru o producţie Flexo de calitate. Orientată pe servirea clienţilor şi pe menţinerea unei vizibilităţi mai bune pe piaţă, Chespa a organizat Simpozionul Flexografic anual a cărui primă ediţie a avut loc în noiembrie 2008. Succesul evenimentului a determinat continuarea acestuia, iar în perioada 22 – 23 octombrie 2009 a avut loc cel de-al II-lea Simpozion Flexografic.
Evenimentul a început cu o întâmpinare călduroasă din partea administratorului companiei Chespa Transilvania, urmată de o prezentare a Preşedintelui Grupului Chespa. Acesta a evidenţiat rolul educativ al Academiei Chespa, şcoala de flexografie multinivel. Academia Chespa a fost deschisă de curând şi în România. Având aproape 20 de ani de experienţă în industria flexo, Chespa deţine toate cunoştinţele şi experienţa necesare pentru a sprijini construirea unei baze solide de cunoştinţe pe piaţa flexo românească.
Tema simpozionului din acest an a fost „Soluţii pentru ambalaje perfecte” care este şi noul motto al companiei Chespa Transilvania. Prima zi a fost deschisă de reprezentantul DuPont care a arătat tendinţelele moderne în realizarea ambalajelor din întreaga lume, concentrându-se pe progresele din industria flexografică din ultimii ani. Prezentarea a fost continuată de reprezentanţii X-Rite care au invitat participanţii în lumea interesantă a culorilor. A urmat prezentarea sistemului automat de formulare on-line a cernelii dezvoltat de Chespa şi X-Rite. Acest sistem permite clienţilor Chespa obţinerea unei reţete de cerneală pe baza codificării Pantone sau pornind de la o mostră măsurată. Directorul economic al Chespa Transilvania a început prin prezentarea noii pagini de web – www.chespa.ro – şi apoi a continuat cu subiectul „O nouă abordare asupra relaţiei client – furnizor”. Pentru a rămâne lider de piaţă în domeniul furnizării de materiale flexo, Chespa Transilvania a
eveniment dezvoltat o platformă online asupra relaţiei cu clienţii, numită e-Chespa, care este disponibilă tuturor clienţilor săi. Printr-un simplu click clientul poate accesa o listă a comenzilor avute în trecut şi poate urmări în timp real cursul comenzii curente. În completarea comenzii, sistemul permite clientului să vizualizeze şi să descarce facturile şi totodată să monitorizeze situaţia transportului sau cea a plăţilor efectuate. Decizia introducerii unui astfel de sistem pe piaţa de desfacere din România, în ciuda crizei economice, pune Chespa Transilvania pe o poziţie de lider înaintea concurenţilor.
Ziua a doua a continuat cu atelierele de lucru Chespa unde participanţii au putut prepara singuri reţete de cerneală în timp real. Asigurarea unui răpuns rapid şi repetabilitatea în măsurarea şi controlul culorii joacă un rol important în calitatea ambalajelor. Demonstraţiile practice au continuat în zona de pregătire a graficii pentru imprimare flexo cu ajutorul managerilor de grafică şi a designer-ilor companiei Chespa Transilvania. Publicului i-au fost prezentate în mod interactiv şi în timp real tehnicile utilizate la studioul de grafică Chespa Transilvania în pregătirea diferitelor tipuri de ambalaje. Documentele grafice create au fost apoi transferate către departamentul de producţie şi executate chiar în faţa oaspeţilor pe parcursul vizitei efectuate în zona de producţie. Participanţii au avut ocazia, pentru unii poate pentru prima oară, să folosească o placă fotopolimerică. Cum Chespa Transilvania beneficiază de ambele linii de procesare a clişeelor, atât cea analogică, cât şi cea digitală, participanţii au putut compara cele două tehnologii. Turul procesului tehnologic al pregătirii plăcilor fotopolimerice s-a finalizat în zona de montaj unde angajaţii Chespa au folosit echipamente speciale de montaj. Astfel participanţii au avut ocazia observării printului 1:1 în 4 culori (au fost folosite plăci reale) cu o registraţie foarte bună. Simpozionul s-a încheiat printr-un dineu oferit la birourile Chespa.
Succesul acestui eveniment şi determinarea oaspeţilor de a continua cu mult interes în domeniul educaţiei în domeniu, chiar şi în această perioadă de criză, întăreşte faptul că Simpozionul Flexografic organizat de Chespa Transilvania îşi va găsi un loc sigur în agenda anuală a fiecăuia.