Default

Sothis Print: „Clienții merg pe mâna noastră”

• Bookmarks: 81211


În demersurile noastre de a-i face să vorbească despre ei înșiși pe tipografii care pot servi drept exemple de succes și profesionalism, am reușit să provocăm și conducerea echipei de la Sothis Print la o discuție. Sothis este o organizație condusă de oameni cu ștate vechi în branșă. Gheorghe Nicolae, patronul companiei, lua primul contact cu industria poligrafică în anul 1983, deschizându-și propria afacere în 11 ani mai târziu. De atunci, lucrurile au evoluat doar pozitiv. Numai în ultima perioadă, investițiile în dezvoltare s-au apropiat de patru milioane de euro. Dar n-a fost greu, susține șeful Sothis, pentru că este simplu să te dezvolți într-un domeniu atunci când îl cunoști foarte bine și când calitatea înaltă a produselor derivă din calitatea înaltă a tehnologiilor și a utilajelor operate.

 

Cristian FAUR

 

Compania poate oferi tot ceea ce înseamnă tipar comercial, ne spune Marian Ologeanu, director executiv. Ceea ce diferențiază Sothis de concurență sunt viteza de reacție, responsabilitatea față de proiectul în lucru și nivelul de consiliere tehnică și tehnologică pentru client. „Flexibilitatea noastră ne permite să facem față oricărei provocări, începând de la comenzi relativ mici și până la comenzi de sute de mii de coli, cu livrarea în 24 – 48 de ore, inclusiv la comenzi primite vineri cu termen de predare în lunea imediat următoare.”

 

Schimbarea – de la provocare la oportunitate

„Situația de pe piață s-a schimbat radical în ultimii patru ani”, sunt de părere gazdele noastre. „Raportând numărul de comenzi la valoarea totală anuală, practic este nevoie să contractezi cu circa 50% mai multe comenzi pentru a obține aceeași cifră-țintă de afaceri. În medie, tirajele comenzilor au scăzut, așa că am fost nevoiți să ne orientăm către atragerea de clienți noi și către creșterea numărului de comenzi în general. Volumul de lucru al companiei este acum mult mai mare față de ceea ce se întâmpla cu patru-cinci ani în urmă.”

„Aceste condiții noi ne-au obligat să schimbăm multe”, declară Gheorghe Nicolae, administratorul și unul dintre fondatorii companiei. „Dacă n-am fi fost dispuși să ne adaptăm noului trend, am fi pățit ceea ce au pățit alte firme, așteptam, pasiv, să ne caute clienții în loc să îi motivăm noi, iar piața însăși ne-ar fi marginalizat, încet-încet, până la a ne elimina cu totul din joc. Ne-am schimbat complet în multe privințe; acum ne putem lăuda cu o viteză de reacție mult mai mare, cu o calitate net superioară a execuției, cu o gamă de produse mult mai dezvoltată, pentru că astăzi puțini își mai pot permite să aleagă. Piața occidentală este mult mai specializată: există tipografii care tipăresc doar cărți, tipografii care execută doar ambalaje, și așa mai departe. La noi, curentul este invers: trebuie să putem oferi de toate. De obicei, același client solicită mai multe tipuri de lucrări, și tu, în calitate de executant, nu ești în postura de a alege. Iar clienții preferă să lucreze cu un singur furnizor, pentru ca răspunderea și relația să fie unitare, fiind urmărită construirea unor relații interpersonale stabile, pe termen lung. Din aceste motive, o tipografie românească a zilelor noastre trebuie să fie integrată atât pe verticală, cât și pe orizontală – devenind, astfel, capabilă de flexibilitate maximă în raport cu clienții săi.”

 

Articolul complet este disponibil în varianta tipărită a revistei Print Magazin ediția numărul 47.

Similar Posts:

8 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1211 views
bookmark icon

Write a comment...