Default

Vicepreședintele Fespa a participat la conferința ARSIT&D

• Bookmarks: 24521


La sfârșitul lunii octombrie, ARSIT&D a organizat la București, împreună cu Euroexpo, conferința „Digital vs. serigrafie. Noi tendințe în industria de print”. La eveniment au participat câteva zeci de specialiști din domeniu, el beneficiind de un prezidiu impresionant: Christian Duyckaerts – vicepreședinte Fespa, Gyorgy Kovacs – Vasco Ltd., Peter Kiddell – manager la PDS International Ltd. și Cristina Ungureanu – EDCG.

Dan CĂLIN

Asociația Română de Serigrafie, Imprimare Tampografică și Digitală (ARSIT&D) este o organizație nonguvernamentală de tip profesional înființată în anul 1996 în Timișoara. ARSIT&D reunește firme reprezentative la nivel național care activează în domeniul imprimeriei prin diferite metode, atât furnizori de materiale și echipamente, cât și utilizatori ai acestor tehnici de imprimare. Asociația este afiliată la Fespa – federația asociațiilor naționale de profil –, încă din primul an de activitate, alături de alți 36 de membri. Evenimentul organizat de ARSIT&D și Euroexpo a avut parte de prezentări care au fost pe placul celor prezenți.
IMG_0570„Conferința din 29 octombrie 2015 de la București a fost organizată pentru promovarea ARSIT&D, a organizației din care facem parte – Fespa – și a evenimentelor care vor fi organizate în viitor de aceasta. Publicul țintă a fost constituit de companiile din producția de print digital, serigrafic, tampografic și nu doar atât, aflate în baza noastră de date, lărgită cu cea a firmei Euroexpo, co-organizatoare a evenimentului. Feedbackul primit de la participanți este unul mulțumitor. Am primit intenții de înscriere în asociație, disponibilitate de colaborare pe piața europeană, tematica și conținutul prezentărilor mulțumindu-i pe toți cei prezenți. De aceea, anul viitor, în afară de promovarea evenimentului Fespa Digital, care va avea loc la Amsterdam în perioada 8-11 martie, vom organiza din nou o conferință, poate într-o formă lărgită, de două zile, și într-o altă zonă a țării”, susține Marius Codîrlă, președintele ARSIT&D.

Industria este optimistă în ceea ce privește creșterea profitului
Vedeta evenimentului a fost Christian Duyckaerts, Fespa Vice President și General Manager Retail Communicators, care a prezentat câteva date foarte interesante ce reies dintr-un studiu realizat recent de Fespa. Bineînțeles că nu puteam rata ocazia de a-i lua un interviu. Iată ce ne-a declarat!

Cum a fost pentru dumneavoastră evenimentul organizat de ARSIT&D la București?
Evenimentul a demonstrat cât de implicată este „comunitatea de print” din România. Mixul prezentărilor a oferit un program diversificat care a fost apreciat de cei care au participat.

Care a fost ideea principală pe care ați vrut să o transmiteți participanților prin intermediul prezentărilor pe care le-ați susținut?
Prima dintre prezentările mele a fost despre serviciile, târgurile și studiile Fespa. În cea de-a doua, am oferit câteva informații despre evoluția comunicării vizuale din Belgia, cum vedem tendințele actuale din domeniu și care sunt soluțiile noastre cu cele mai bune studii de caz.

Ați prezentat și câteva date interesante ca urmare a unui studiu recent al Fespa. Le puteți împărtăși cititorilor noștri? Ce demonstrează ele?
La evenimentul din București am prezentat „Fespa Print Census”. Acesta este studiul nostru global care cuprinde informații statistice despre piața de print de format mare, oferind tipografilor date neprețuite despre piață și tendințele viitoare ce pot fi luate ca etalon pentru a-și analiza și dezvolta afacerile. Primul nostru „Census” a evidențiat șase teme principale ce caracterizează piața: optimismul industriei în ceea ce privește creșterea profitului; cerererile clienților duc industria mai departe; trecerea de la producția de masă la personalizarea generalizată; tehnologia de print digital este îngăduită; printul pe textile crește pe segmentele de ilustrații, îmbrăcăminte și decorațiuni; semnalistica și displayurile vor fi integrate cu media digitală în viitor.

Care sunt noutățile pe care le aveți despre Fespa Eurasia?
Aceasta va fi cea de-a III-a ediție a Fespa Eurasia, evenimentul devenind tot mai puternic în fiecare an. L-am lansat în anul 2013 pentru a face târgul Fespa mai accesibil unei audiențe cât mai largi de profesioniști din domeniul tiparului din Europa de Est, din Asia Centrală și din Orientul Mijlociu. Iar expoziția începe să-și îndeplinească acest obiectiv. De exemplu, România este în topul celor mai reprezentate 20 de țări. Evenimentul beneficiază de 150 de expozanți, incluzându-i pe cei mai importanți furnizori pentru tiparul de format mare, cel pe textile și soluțiile de semnalistică. Vizitatorii vor putea vedea cele mai noi și mai avansate produse, dar vor avea acces și la seminariile Fespa pe domeniul printului pe textile, la workshopurile de colantare auto și la competiția „World Wrap Masters Eurasia”. În plus avem și zona „Signage Demo” unde pot fi învățate secretele de pe segmentul de semnalistică. Sper să ne vedem cu dumneavoastră și cu cititorii dumneavoastră la Istanbul, în perioada 10-13 decembrie 2015, la Fespa Eurasia.

Cum va fi următorul Fespa de la Amsterdam de anul viitor?
Fespa Digital 2016 va sărbători zece ani de când l-am lansat în Amsterdam și suntem foarte încântați că ne vom întoarce acolo unde a pornit totul în anul 2006. Atunci știam că tiparul digital de mare format are potențial, dar cred că toți am rămas suprinși de cât de mare este acest potențial și de cât de rapid se dezvoltă. Datorită acestei situații expoziția a crescut substanțial. Pentru anul viitor suntem pregătiți să realizăm cel mai mare eveniment în domeniul printului digital care să cuprindă furnizori de soluții de tipar din toată Europa. Vizitatorii vor avea acces la și mai multe soluții într-un singur loc. În plus, suntem mândri de faptul că producătorii consideră Fespa Digital o platformă potrivită pentru lansarea de echipamente noi. Așa că târgul este perfect pentru cei care vor să ia o decizie de investiții și să afle ce le oferă piața în acest sens.
În afară de cei 450 de expozanți, vizitatorii vor avea acces și la alte trei evenimente care se vor desfășura în același timp și loc cu Fespa Digital: „European Sign Expo” – soluții pentru semnalistică netipărită, „Fespa Textile” – echipamente de print pe textile și informații în domeniu, „Printeriors” – oportunități de tipar pentru piața decorațiunilor interioare. Noi știm că tipografii nu lucrează aplicații stricte și că, de multe ori, oferă clienților o gamă largă de soluții, aceste piețe conexe oferind profesioniștilor din industrie posibilitatea de a explora oportunitățile disponibile pentru a-și îmbunătăți afacerile și a obține surse noi de profit. Oferta largă de conținut educațional de la târg care acoperă toate segmentele cheie – tipar digital, semnalistică, textile și decoruri interioare – este o șansă foarte bună pentru cei din industrie să fie inspirați și să obțină informații noi. De aceea, vă încurajez pe toți să vă faceți timp în anul 2016, în perioada 8-11 martie, să vizitați show-ul nostru.

Similar Posts:

24 recommended
comments icon0 comments
0 notes
521 views
bookmark icon

Write a comment...