FESPA Digital 2009, evenimentul dedicat tehnologiilor de imprimare digitală, ce a avut loc la Amsterdam săptămâna trecută, a atras, numai în prima zi de desfăşurare, un număr de 4.394 vizitatori unici. Cifrele sunt optimiste, relevând o creştere cu 32% faţă de ediţia din 2008 de la Geneva, unde în prima zi au vizitat show-ul un număr de 3.525 persoane. Din punct de vedere al spaţiului alocat, ediţia de anul acesta este, de asemenea, cu 20% mai mare decât cea de anul trecut, numărând 300 de expozanţi internaţionali.
După o scurtă ceremonie oficială de deschidere, găzduită de preşedintele FESPA, Anders Nilsson, vizitatorii s-au îmbulzit în sălile de expoziţie, unde au găsit un spaţiu de expunere cu o suprafaţă de 14,500m2, oferind cele mai recente tehnologii de vârf din industria digitală de mare format. În cadrul târgului au fost anunţaţi şi câştigătorii celor şase categorii ale concursului FESPA Digital Print Awards 2009, sponsorizate de HP.
În paralel, reprezentanţii FESPA au lansat şi campania de vânzări pentru FESPA 2010, evenimentul global ce are loc o dată la trei ani şi care va avea loc în Germania, la Munchen, între 22 şi 26 iunie 2010. Show-ul va ocupa 66.000 mp şi va fi dedicat tehnologiilor de imprimare digitală, serigrafiei, imprimării pe textile şi proceselor de post-imprimare. Aplicaţiile pe textile se vor reuni sub brandul FESPA Fabric, după succesul înregistrat în 2007 de zona dedicată textilelor.
Cât despre evenimentul de la Amsterdam încheiat joi, 14 mai, până la ora publicării acestui material organizatorii nu au publicat încă cifre complete referitoare la rezultatele tuturor zilelor de târg, deşi se anunţase acest lucru pentru luni 18 mai. Cu toate acestea, evenimentul a avut parte, se pare, de o prezenţă record, vizitatorii şi expozanţii renunţând probabil, pe fondul situaţiei economice globale, la a mai investi în participarea la toate evenimentele de profil, concentrându-se pe evenimentul major al pieţei.