Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/parisresidence/print-romania.ro/wp-content/themes/times/functions.php on line 7609
WAN-IFRA a organizat congresul mondial în India – Print Romania
Default

WAN-IFRA a organizat congresul mondial în India

• Bookmarks: 4326


La o lună de la închiderea expoziţiei IFRA de la Viena, World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA) a organizat la sfârşitul lunii noiembrie în Hyderabad, India, o suită de trei evenimente importante pentru publishing-ul mondial şi industria aferentă: Congresul Mondial al Cotidianelor, Forumul Mondial al Editorilor şi Info Services Expo.

Seria evenimentelor s-a anunţat din start a fi cu atât mai importantă cu cât industria ziarelor a înregistrat în ultimii ani un declin destul de puternic. În acest sens este demnă de remarcat dezbaterea „fierbinte” legată de problema drepturilor de autor în raport cu Internetul, reprezentanţii presei internaţionale cerându-i avocatului şef al Google să respecte regulile „copyright-ului” şi să treacă la „o acceptare mult mai riguroasă şi fără ambiguitate” a dreptului editorilor de a decide cum este utilizat conţinutul lor editorial.
„Capacitatea în care putem beneficia de un profit comercial este esenţială pentru a justifica investiţia în conţinutul editorial, indiferent că vorbim de ştiri, educaţie sau divertisment, iar acest lucru depinde de existenţa unui mecanism care să ne permită să alegem modul în care conţinutul este distribuit, folosit sau remunerat”, a declarat Gavin O`Reilly, preşedintele organizaţiei internaţionale WAN-IFRA, într-o dezbatere publică cu David Drummond, vice-preşedinte şi consilier principal pe probleme juridice al Google.
Congresul a mai prilejuit şi prezentarea către mai bine de 900 de reprezentanţi ai industriei a două studii efectuate la nivel internaţional despre prezentul şi viitorul presei scrise – unul realizat de PriceWaterhouseCoopers (PwC), iar celălalt de agenţia de media Zenith Optimedia – a căror concluzie principală a fost că veniturile obţinute din publicitatea on-line nu le înlocuiesc pe cele realizate din print. Am extras din aceste studii următoarele idei generale:
• La nivel mondial, 1,9 miliarde de oameni aleg să citească un ziar în fiecare zi (34% din populaţia lumii) în timp ce 24% dintre oameni utilizează Internetul;
• Cea mai mare piaţă din lume pentru ziare este India, cu vânzări de 107 milioane zilnic. India, China şi Japonia întrunesc împreună 60% din totalul vânzărilor mondiale pentru ziare, urmate de SUA cu circa 14%. Chiar dacă este adevărat că în unele regiuni tirajele ziarelor nu constituie un sector prea prosper, cotidienele continuă să reprezinte un vehicul global mass-media, realizând o audienţă de 34 %;
• În termeni de vânzări la 1.000 de indivizi ai populaţiei adulte, Japonia deţine supremaţia cu 612 cumpărători, urmată de Norvegia cu 576 şi Finalanda cu 482. În termeni de audienţă, 91% dintre japonezi continuă să citească un ziar zilnic, un procent absolut remarcabil ţinând cont de avansul tehnologic şi informatizarea societăţii nipone;
• Pentru cotidiene se constată o diminuare puternică a veniturilor realizate din publicitate. Studiul realizat de PwC estimează pentru anul 2009 o scădere cu 20% pentru America de Nord, 19% pentru Europa de Est, 16% pentru Europa Occidentală şi 11% pentru zona Asia-Pacific a veniturilor din publicitate;
• Piaţa presei din Statele Unite ale Americii a înregistrat o lovitură puternică, cu o scădere semnificativă în cel de-al treilea trimestru al anului 2009 pentru veniturile realizate din publicitate atât pe partea de print, cât şi în sfera plaformelor digitale de distribuţie a informaţiei. Scăderea suferită print şi de digital relevă faptul că problemele au fost generate de celelalte sectoare ale economiei şi nu sunt rezultatul competiţiei dintre vehicululele media tipărite şi cele on-line.
WAN-IFRA este o organizaţie globală a presei cotidianelor şi a editorilor de ştiri cu sedii în Paris, Franţa şi Darmstadt (Germania), având filiale în Singapore, India, Spania, Franţa şi Suedia. Organizaţia reprezintă interesele a peste 18.000 de publicaţii, 15.000 de site-uri on-line şi peste 3.000 de companii din 120 de ţări. Iniţiativa acestei asocieri este rezultatul colaborării dintre World Association of Newspapers (WAN) şi IFRA, o organizaţie de cercetare şi servicii pentru industria presei cotidienelor.

Similar Posts:

4 recommended
comments icon0 comments
0 notes
326 views
bookmark icon

Write a comment...