Rezultatele Xerox pentru întregul an au arătat scăderi ale veniturilor, profitului și câștigurilor pe acțiune pe măsură ce compania se restructurează – dar orientările pentru o creștere de o singură cifră în 2025 semnalează speranțe de redresare a grupului.
Acțiunile Xerox au scăzut brusc (13%) în dimineața zilei de 28 ianuarie, deoarece compania a confirmat o scădere constantă a veniturilor de 9,5% pentru acest an, marginal mai bună decât previziunile emise de companie în T3 de o scădere de 10% pentru acest an.
Veniturile pentru firma cu sediul în Norwalk, Connecticut, au fost de 6,22 miliarde de dolari , în scădere de la 6,89 miliarde de dolari, cu o pierdere de 1,21 miliarde de dolari, comparativ cu o pierdere de 28 de milioane de dolari în 2023. Cifra din 2024 include o depreciere a fondului comercial non-cash de 1 miliard de dolari.
Marjele operaționale ajustate pentru anul respectiv au scăzut de la 5,6% la 4,9%.
Vânzările pentru cea mai mare unitate de afaceri a Xerox, Print & Other, au scăzut cu 9,7% pe parcursul întregului an, în timp ce profiturile au scăzut cu 26%, de la 360 de milioane de dolari la 268 de milioane de dolari.
Rezultatele sumbre de la an la an vin parțial la primele trei trimestre ale anului, în care Xerox a fost forțat în mod constant să reducă așteptările.
Rezultatele firmei din T4 arată o imagine mai pozitivă: în timp ce veniturile au scăzut cu 8% față de T4 2023, la 1,61 miliarde de dolari, pierderea înainte de impozitare a companiei în trimestru a scăzut de la 88 de milioane de dolari la aproape de rentabilitate, la 4 milioane de dolari, iar marja operațională ajustată a crescut de la 5,4% la 6,4%.
T4 2024 ar putea reprezenta punctul de cotitură al anului dificil al Xerox: postând îndrumări pentru o „creștere scăzută de o singură cifră în monedă constantă” în 2025, compania se așteaptă la o marjă operațională ajustată de cel puțin 5%.
Steve Bandrowczak, director executiv la Xerox, a declarat că a fost un „an critic” pentru firmă în urma implementării strategiei sale „Reinventare” în ianuarie 2024.
Reinventarea – care implică o reducere cu 15% a numărului de angajați – a implicat până acum eliminarea echipamentelor vechi, cum ar fi liniile iGen și Nuvera, din portofoliul companiei și încheierea de acorduri cu producători precum Screen pentru a adăuga linii de produse noi, precum și concentrarea pe organizația sa globală de servicii de afaceri.
La sfârșitul anului 2024, firma a făcut și două achiziții majore. ITSavvy, un furnizor american de produse și servicii IT, s-a alăturat Xerox pentru 400 de milioane de dolari și pentru achiziția producătorului de imprimante color Lexmark într-o tranzacție de 1,5 miliarde de dolari.
Orientarea viitoare a Xerox nu include niciun impact asociat de achiziția Lexmark, care se așteaptă să se încheie în S2 2025.
„2024 a fost un an critic, deoarece am implementat un nou model de operare și îmbunătățiri structurale ale proceselor pentru a poziționa Xerox pentru o creștere durabilă pe termen lung”, a spus Bandrowczak.
„Continuăm să vedem progrese constante în reinventarea noastră, reflectând rezistența echipei noastre și inițiativele luate până în prezent.
„În 2025, ne așteptăm să ne bazăm pe modificările făcute în 2024 pentru a ne concentra pe executarea strategiei noastre de reinventare, realizând beneficiile achizițiilor Lexmark în curs și consolidându-ne bilanțul.”