Aniversările frumoase merită petreceri frumoase. Aşa a fost şi cazul Europapier, care şi-a invitat toţi prietenii la o întâlnire specială, într-o atmosferă cu adevărat de gală, pentru a sărbători împreună cele două decenii de prezenţă neîntreruptă pe piaţa locală. Evenimentul a avut loc pe 9 iunie, la restaurantul Phoenix Cernica, sub mottoul First of all, Europapier!
Parte a Grupului Europapier, care este la rândul său membru al grupului Heinzel, compania este cunoscută pentru portofoliul său puternic de branduri de succes, destinate tuturor tipurilor de comunicare vizuală, dar şi altor aplicaţii, precum cele din industria igienei. Am profitat de ocazie pentru a afla mai multe despre ce a făcut, ce face şi ce planuri mai are compania locală chiar de la domnul Adrian Ungureanu, managerul Europapier în România.
Dacă ar trebui să surprindeți într-un singur cuvânt activitatea Europapier din România în ultimii 20 de ani, care ar fi acela?
Voi încerca în trei cuvinte: Serving your success.
Care au fost cele mai mari provocări pe piaţa locală în toţi aceşti ani?
Cele mai mari provocări pe piața din România au fost contextul economic (mai ales perioadele de criză) și faptul că piața de profil nu a fost și nu este consolidată.
Ce modificări a adus în organizaţia locală schimbarea de acţionariat de la nivel european petrecută în urmă cu 7 ani?
Schimbarea de acționariat petrecută în urmă cu 7 ani a influențat în special misiunea Europapier, aceea de a deveni compania cea mai orientată pe nevoile clientului din industria în care activăm, de a furniza cele mai bune servicii, precum și soluții personalizate.
Cum aţi caracteriza piaţa locală în 2017? Faceți o comparație cu momentul 2007.
În 2017 descoperim o piață mai matură și mai disciplinată, axată mai mult pe profit și un cash flow pozitiv. De asemenea, observăm și cerința crescută în ceea ce privește certificările FSC și PEFC, dar și a consumului de hârtie reciclată, intensificându-se responsabilitatea pentru mediu.
Ați identificat apariția unei noi generații de antreprenori în industria imprimării între clienții dumneavoastră?
Există o generație orientată mai mult spre tiparul digital, spre modernizare și productivitate, cu cerințe clare pentru un portofoliu de produse de o calitate superioară și livrări rapide pentru cantități mai mici. De asemenea, și Europapier tinde să satisfacă aceste noi cerințe.
Ce obligații credeți că are o companie care este liderul pieței într-un anumit domeniu față de acea piață?
O companie care este liderul pieței într-un anumit domeniu trebuie să dea dovadă de orientarea către client, excelență operațională, inovație și creșterea calității produselor.
Dacă ar fi să cereţi unele măsuri autorităţilor pentru a îmbunătăţi condiţiile pentru mediul de afaceri, care ar fi acelea?
Măsurile pe care le-am cere pentru îmbunătățirea condițiilor pentru mediul de afaceri ar fi: eliminarea birocrației, mai multă predictibilitate economică, stabilitate legislativă, politică și economică.
Care sunt ingredientele poziţiei de lider pe care o ocupaţi în acest moment în România?
Un jucător important pe piață trebuie să dea dovadă de responsabilitate, excelență și respect, acestea fiind și valorile esențiale ale companiei Europapier, asigurând clienților cele mai bune condiții de colaborare.
Există măsuri strategice în ceea ce privește portofoliul de produse pe care să le adoptați în viitorul apropiat?
Europapier România își va continua dezvoltarea în viitor a departamentelor Hygiene și Visual Communication.
Vă rog să completați propoziția: „Pentru mine, hârtia este…”.
Pentru mine, hârtia este EUROPAPIER!