Analiza

Radiografia prezentului sau o viziune a viitorului?

• Bookmarks: 521588


În mai puțin de două săptămâni Drupa își va deschide porțile. Evenimentul va beneficia de atenția tutror celor implicați în doemniul imprimării, indiferent de poziția de pecare se află: furnizor de echipamente sau furnizor de servicii. Impresionant prin dimensiune și prin resursele pe care le capacitează, Drupa (încă) este considerat reperul în materie de comunicare pentru cei care activează în zona imprimării. Până acum Drupa a fost, cel puțin pentru o mare parte din cei care activează în domeniu, un far care a luminat direcția în care se va dezvolta zona imprimării, dar ritmul în care se schimbă realitățile și modelele de business pun sub semnul întrebării acesată funcție a evenimentului. Ce propune Drupa? O privire în viitor sau o radiografie a unui prezent care se schimbă mult mai rapid decât intervalul dintre două ediții ale evenimentului?

În umătorul număr al revistei USIGN vom dezvălui opiniile unora dintre cele mai relevante voci din domeniul imprimării din România legate de influența pe care o are Drupa asupra acestui domeniu. Iată, în premieră, câteva dintre acestea:

drupa16_26947

Târgurile nu vor muri, asa cum nici hartia nu a fost inlocuita si nici macar diminuata. Anticipez insa ca targurile isi vor schimba identitatea renuntand la specializarile stricte mai ales din ratiuni de uzura morala. Deja se intampla in UK si Elvetia. Acolo se organizeaza targuri multidisciplinare in care temele pornesc invers de la aplicatia si utilitatea finala. In plus s-ar putea sa vedem dezvoltate mai multe targuri virtuale. Totul pleaca de la maria sa publicul si profundele sale nevoi…

Marius Buciulescu, Atip Design

Interesul pe care Drupa îl arată imprimării 3D raspunde interesului publicului tinta care cauta, ca si noi, urmatoarea nisa, urmatorii diferentiatori in piata; Este mai mult o adaptare la ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Vizionarism ar fi capacitatea de a prezenta modul in care productia aditiva va schimba lumea din jurul nostru, care vor fi canalele de distributie si nisele de piata afectate, dar aceste subiecte sint inca neclare pentru expozantii actuali”

Bogdan Vasilescu, Grup Transilvae

Modificarea intervalului de la 4 la trei ani dintre două ediții Drupa reprezintă un traseu normal, din moment ce tehnologiile digitale evolueaza intr-un ritm mult mai alert decat cele offset. In consecinta si Messe Dusseldorf s-a adaptat la tendintele pietei, dar nu cred ca vom putea vorbi de reducerea acestui interval la 2 ani. Intai de toate pentru ca ar insemna o investitie foarte mare pentru companiile expozante si astfel ar scadea calitatea prezentarii, iar DRUPA nu va mai fi o “Mecca a industriei de PRINT”, o scena de lansarea a noutatilor ci un targ ca toate celelalte.

Camelia Buda, general manager Euroexpo

Similar Posts:

52 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1588 views
bookmark icon

Write a comment...