În căutarea oportunităților
“Cred că, în curând, vom asista la saturarea pieței în ceea ce privește echipamentele de imprimare de format mare,” a spus Bogdan Vasilescu la cea mai recentă întâlnire a membrilor APIIP. Afirmația managerului Grup Transilvae vine în momentul în care cei mai mulți dintre furnizorii de echipamente vor isnsita în a împinge în piață noile modele lansate la Drupa și Fespa. În plus, luna mai a fost moemntul în care s-a anunțat deschiderea programelor de finanțare pentru o parte din fondurile europene, așa că este creat un cadru propice pentru investiții. O trecere în revistă a celor mai recente investiții în domeniul imprimării de format mare arată că cei care au făcut acești pași au rămas centrați pe aceeași activitate, făcută, de această dată, în alți parametri de eficiență. Aplicațiile noi au fost evitate, volumele befiind atrăgătoare. Nu este mai puțin adevărat că nici clienții nu se înghesuie să genereze cadrul de manifestare a noului în acest domeniu. Agențiile de publicitate generează puține proiecte în care furnizorii de print să poată oferi soluții pentru lucrări de tiraj mic sau pentru aplicații neconvenționale ale imprimării. Pe de altă parte, noul este provocat, el nu se arată singur. Rolul de deschizător de drumuri presupune ieșirea din zona de confort și asumarea unor riscuri.
În aceeași perioadă cu Drupa, România a fost gazda unor evenimentecu anvergură internațională, unul cu un buget de 2 milioane de euro, iar altul care a capacitat atenția a 20.000 de vizitatori, manifestări care ar fi putut fi o excelentă piață de aplicații pentru furnizorii de print, dar care nu au fost îndeajuns speculate.
Aflați despre aceste două evenimente în ediția tipărită a revistei Usign#68