Analiza

All Pack vine cu soluții de ambalare

• Bookmarks: 16556


Între 10-14 noiembrie, la Romexpo, în aceeași locație ca și a târgului de produse și echipamente agricole IndAgra, are loc târgul de ambalaje All Pack.

Vizitatorii care doresc să viziteze în mod special acest târg au șanse minime să îl repereze. Doar un banner pus la Piața Charles du Gaule, departe de locația expoziției, amintește de târg. La Romexpo nu există nici un fel de semnalizare în această privință. Potențialii participanți au o șansă totuși dacă sunt cunoscători ai Complexului Expozițional și găsesc un punct de informare. Pe pliantele de promovare nu sunt trecute numerele pavilioanelor în care se expun ambalaje și echipamente de ambalare.

O posibilă explicație pentru lipsa de promovare a târgului All Pack ar putea fi faptul vizitatorii veniți special la acest târg sunt puțini, iar majoritatea persoanelor care vin să vadă standurile cu produse din industria de ambalare sunt interesați în special de târgul IndAgra.
All Pack de anul acesta găzduiește aproximativ 50 de firme, care sunt furnizori de echipamente și materiale pentru producția de ambalaje, dar și producători sau distribuitori de ambalaje.

Impresii
La o primă impresie, vizitatorii par să fie numeroși. Chiar și în prima zi a venit un număr generos de oameni. Este greu însă de separat cei interesați de achiziția de echipamente sau linii de ambalare de cei care păreau, mai degrabă, atarși de promoterițe care ofereau spre degustarediverse produse culinare.

În ceea ce privește All Pack, firmele participante, chiar și cele care expun de multă vreme la târg, speră că anul acesta vor avea mai mulți vizitatori. Unii dintre reprezentanții companiilor spun că în ultimii doi ani lucrurile nu au mers îmbucurător și că planează incertitudinea în privința unei participări viitoare. A existat un an în care „eșecul” All Pack s-a datorat locației: standurile firmelor din industria ambalării se aflau lângă standurile IndAgra Farm, unde expuneau crescătorii de animale. Această poziționare a dăunat mult firmelor expozante la All Pack, deoarece vizitatorii erau complet nerelevanți. Se pare că organizatorii au ținut cont de aceste aspecte, pentru că în 2010 All Pack se desfășoară în pavilioanele IndAgra Food, pentru că de obicei, atunci când se comercializează un produs alimentar este nevoie și de un ambalaj pentru acesta. Această reorientare permite o mai bună vizibiliate a companiilor din industria ambalării pentru vizitatorii interesați.

Unele firme participante s-au declarat nemulțumite în privința costurilor mari de închiriere a spațiului, Romexpo închiriind spațiul la un preț cu mult mai ridicat față de anii precedenți. În plus, s-a tăiat discountul de „vechime”, de care în anii anteriori beneficiau participanții aflați la a treia participare consecutivă, conform declarațiilor firmelor expozante. Explicațiile neoficiale date firmelor au constat în faptul că Romexpo nu a mai acordat discounturi, deoarece firmele nu au închiriat standuri de la organizatori.

All Pack și piața de ambalaje
O companie prezentă la târg care comercializează de asemenea echipamente de producere a amabalajelor este iMark Sistem. Are participări constante la expoziția All Pack, încă de la înființare. George Adrian Avrigeanu, Sales Manager al companiei, speră că în 2010 vor fi mai mulți vizitatori decât în anul precedent. Motivul pentru care preferă să expună? „Particip, pentru că vreau să am contact direct cu clienții, pentru că în urma târgului obțin clienți pentru firma mea, dar particip și pentru imagine. Însă cel mai important mi se pare contactul cu clientul”. Și acesta constată că edițiile din ultimii câțiva ani nu mai sunt la nivelul așteptărilor.

Avrigeanu mai afirmă că 2010 a fost un an bun pentru compania sa, aducând o oarecare revenire – companiile mari care au sistat proiectele anul trecut le-au reluat în 2010, ceea ce în opinia sa, era de așteptat. Îngrijorările apar în legătură cu ce se va întâmpla în 2011, deoarece din cauza măririi TVA-ului puterea de cumpărare a scăzut foarte mult, clienții finali vor înregistra pierderi, implicit vor suferi toți jucătorii pieței de ambalaje care cooperează cu aceștia.

O altă companie expozantă este Bottling Printing. „Suntem la a patra participare la târgul All Pack, să sperăm că vom avea vizitatori, dar am observat că nu ne ajută foarte mult prezența la târg decât, presupunem noi, pentru imagine, însă nici acest lucru nu îl putem contabiliza foarte bine”, spune Laurențiu Tenie, General Manager al firmei. Explicația pe care o oferă Tenie constă în faptul că în industria de producție a ambalajelor, furnizorul de echipamente pentru ambalare poate vinde bine în special din două motive: fie pentru că are echipamente cu mărci consacrate, care sunt preferate de multinaționale, spre exemplu, pentru că se operează cu acele mărci și în reprezentanțele acestora din alte țări, fie pentru că produsele primesc recomandare de la clienți finali care văd calitatea rezultatului obținut cu acele echipamente. Astfel, un producător de ambalaje al cărui client e mulțumit, va dori să achiziționeze următoarea dată un echipament similar.

Similar Posts:

16 recommended
comments icon0 comments
0 notes
556 views
bookmark icon

Write a comment...