Interviu cu Dimo Danev, general manager Art Design
Compania Art Design a fost înființată în anul 1993. Afacerea a început cu serigrafie manuală și o mașină de print digital în cinci culori, iar doi ani mai târziu compania a achiziționat alte două mașini offset. La scurt timp după această investiție a urmat achiziția unei mașini automate de serigrafie. Principala aplicație în acea perioadă a fost printul de sticlă pentru aparatele de poker pentru casinouri, cu o calitate ieșită din comun. Astfel, Art Design devenit liderul acestei piețe, având clienți în întreaga Europă. Mai ales pentru că, pe piața din Bulgaria, clienții sunt cei mai mari producători de aparatură și mobilier pentru cazinouri – Eurogames Technologi, Casino Tehnologi și altele. În 2010, Art Design a cumpărat primul echipament de print digital de tip flatbed – Mimaki JFX 1631 Plus – prin care și-a consolidat pozițiile și și-a diversificat gama de aplicații.
Creșterea volumului de comenzi a creat nevoia de extindere și mărirea capacității de producție. Astfel, în 2012, Art Design a achiziționat alte două echipamente Mimaki, și anume JV5-160s și cutter plotter-ul CG-160 FXII, dar și sistem de tip router și cutter flat bed. Anul acesta (2014), compania a achiziționat cel mai nou model Mimaki cu caracteristici demne de invidiat precum: viteză, rezoluție și dimensiuni de print de 2,10 х 3,10 м. În acest moment, compania dispune de capacitatea necesară de producție pentru comenzile actuale și, mulțumită ultimei achiziții, a scăzut considerabil termenul de producție și livrare.
Câte echipamente de imprimare detineți în acest moment? Care sunt acestea?
În momentul de față, dispunem de următoarele echipamente: trei linii de serigrafie UV, trei Mimaki: un sistem roll to roll – JV5-160 si două de tip flatbed LED UV (JFX 1631 și JFX500 2131), cutter-plotterul CG-160FXII, laminatorul Kala Arcane 1650, un router, două sisteme offset Heidelberg, o linie de lipit ambalaje de carton, ștanță, termosudură pentru coperți de cărți, prese termice și multe altele.
Care este numele echipamentului pe care l-ați instalat acum? Sunteți la prima experiență Mimaki? Care au fost motivele care v-au făcut să alegeți acest echipament?
Mimaki JFX 500-2131. Acesta e cel de-al patrulea echipament Mimaki. Motivele achiziției sunt: necesitatea creșterii puterii de producție și, în același timp, păstrarea și respectarea nivelului de calitate cu care s-au obișnuit clienții. Am ales Mimaki pentru avantajele absolute pe care le oferă, în comparație cu celalalte mărci producătoare de echipamente flatbed. Pe lângă acestea, sunt extrem de încântat de colaborarea cu furnizorul Geko Comerț. Faptul că achiziționez patru echipamente la distanțe de timp, de la același furnizor, vorbește de la sine despre calitatea serviciilor și profesionismul de care dă dovadă. Acum pot spune ca suntem mai degrabă prieteni decât colaboratori.
Pe ce suporturi imprimați cel mai des? Vă aduce acest echipament un plus pentru productivitate? În cât timp estimați amortizarea?
Cel mai des printăm pe plexiglass PMMA, sticlă, plăci PVC, MDF, folii PVC și suveniruri. Noul echipament a dublat capacitatea de producție a companiei și suntem liniștiți când vine vorba de comenzi mari și rapide. Chiar în acest moment avem o comandă de 2500 mp, print și finisare pe plăci PVC, iar termenul de predare e de câteva zile.
Aveți sediul în Varna. Unde comercializați produsele?
Produsele noastre se vând în întreaga lume. Clienții noștri sunt companii multinaționale, iar o parte din produsele fabricate pentru ei sunt exportate în Europa, America și Asia.
Ați avut comenzi din România? Ar putea fi o oportunitate pentru dvs această piață?
Da, avem și clienți din România – sunt companii cu care avem o relație corectă, de durată.
Există o sezonalitate a vânzărilor?
Mai degrabă nu. Tot anul este aglomerat. Din punctul meu de vedere, poziționarea geografică nu este foarte importantă.
Este adevărat că piața bulgară de servicii de imprimare este una în care prețul este cel mai important criteriu? Cum vedeți, din această perspectivă, achiziția pe care ați făcut-o, având în vedere că Mimaki este, mai degrabă, un echipament recunoscut pentru calitatea imprimării si nu pentru un cost redus?
Clienții noștri din Bulgaria sunt atent selectați, iar pentru noi această maximă nu este valabilă. Avem clienți orientați spre calitate, pentru care prețul e pe plan secund. Clienții care pășesc pragul companiei sunt oameni care caută calitate și știu că la noi e asigurată 100%. Echipamentele Mimaki corespund complet filosofiei noastre și nu prezintă o piedică în formarea prețului produsului finit. În afară de acesta, toate sunt extrem de economice. Cea mai nouă mașină are dimensiuni de print 2,1 х 3,1 metri, iar consumul de curent este de doar 1,3 kw/oră. Nici cerneala nu reprezintă o problemă, pentru că Mimaki imprimă cu picătură variabilă, iar această tehnologie reduce considerabil consumul de cerneală.
Care este sistemul de achiziții cel mai răspândit în Bulgaria? Leasing, credit sau alte surse de finanțare? Sunt fondurile europene o resursă atractivă pentru furnizorii de servicii de imprimare?
Cel mai des, achizițiile se fac cu credit bancar. Sunt și multe companii care apelează la ajutorul fondurilor europene, dar noi nu aveam mult timp de așteptat și, din acest motiv, am achiziționat echipamentul cu credit. Am accesat creditul prin programul Djeremi, care este o inițiativă a Uniunii Europene.
Dacă nu alegeați Mimaki, care era echipamentul pe care l-ați fi cumpărat?
Nu pot să aleg o altă marcă în afară de Mimaki.
Similar Posts:
- Creşterea performanţei şi intrarea pe piață cu produse noi te diferențiază de concurență
- Geko devine Master Dealer Mimaki în România
- Nu vom renunța la distribuție în favoarea producției. Cele două segmente funcționează foarte bine împreună
- Globe Media a cumpărat primul echipament EPSON SC30610
- Langley continuă investițiile în print