Pentru Ramadanul din acest an, Coca-Cola a retras numele firmei de pe dozele de băuturi carbogazoase. Oficialii companiei americane spun că ideea a fost de a centra oferta de produs, având în vedere elementul uman şi mai puţin marca.
Prin campania denumită „Fără etichetă pentru Ramadan”, compania a creat un ambalaj special destinat musulmanilor din întreaga lume, păstrând parţial grafica tradiţională. O astfel de campanie se desfăşoară de mai mulţi ani, are caracter temporar, în special pentru perioadele de sărbătoare musulmane.
„Etichetele nu sunt pentru oameni”
Cu cei peste 1,6 miliarde de musulmani răspândiţi în întreaga lume, adepţii islamului reprezintă o categorie deloc neglijabilă pentru marile mărci internaţionale de produse agroalimentare.
Astfel, lansând ediţia limitată de doze de aluminiu pentru băuturi răcoritoare „fără etichetă”, Coca-Cola şi agenţia de publicitate FP7 din Dubai au decis să renunţe, într-adevăr pentru o perioadă limitată de timp, la identitatea mărcii, păstrând culori şi grafică caracteristică.
Un film publicitar pentru lansarea produsului Coca-Cola, destinat Ramadanului din acest an, prezintă în introducere şase persoane aşezate în jurul unei mese, în întuneric. Cei şase discută despre diverse, până când, la un moment dat, se aprinde lumina şi personajele se pot privi în ochi. Reacţiile finale sunt interesante. Unul dintre ei spune: „Dacă nu ar fi fost lumina stinsă, cu siguranţă nu aş fi avut posibilitatea să discut vreodată cu această persoană”.
Produsul a fost gândit pentru a fi comercializat în special în regiunea Orientului Mijlociu, pentru „a încuraja oamenii să nu mai exprime opinii nefondate”. Dozele de aluminiu de la Coca-Cola destinate sărbătorii musulmane poartă însă un mesaj inscripţionat: „Etichetele sunt pentru cutii, nu pentru oameni”
Similar Posts:
- Etichete inovatoare de la Lecta, rezistente la mediul umed
- Web-to-print – un potențial mare pentru imprimarea digitală
- Coca-Cola, Danone & Nestle, criticate pentru afirmațiile privind sticlele “100% reciclate”
- Hârtie de etichete cu adeziv si embosare în relief de la Sappi.
- Trendul eco trece la nivelul următor, prin panourile realizate din plante vii