Adela Gaşpar este noul director executiv al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor din Industria de Publicitate. La numai câteva săptămâni de la investirea în funcţie ne-a acordat un interviu în care detaliază starea actuală şi proiectele de viitor ale asociaţiei.
Există percepţia că producţia publicitară este o lume oarecum exclusivistă, în sensul că este rezervată mai degrabă bărbaţilor. Dumneavoastră, în calitate de proaspat Director Executiv al APIIP, cum percepeţi această branşă?
Analizând statistic, în toată economia primează bărbaţii. Acest lucru nu înseamnă că nu sunt şi femei care se remarcă. Mi-aş permite să dau ca exemplu, în producţia publicitară, pe doamna Ana-Maria Ionescu de la Eltrix, pe doamna Mariana Greaca Popescu de la Fargo Deco Design. Publicitatea implică creativitate, iar pentru a reuşi în publicitate, organizare. Oamenii din această branşă sunt deschişi. Acestea sunt câteva din argumentele care m-au şi motivat să mă implic în acest domeniu.
Aţi mai avut tangenţe cu această branşă? Cât de familiar vă este domeniul?
Am avut mici tangenţe cu această branşă, însă în calitate de client. APIIP este o organizaţie care promovează companiile producătoare de publicitate, nu un producător în sine, fapt pentru care, esenţial pentru mine este o colaborare strânsă cu membrii acesteia în vederea atingerii obiectivelor.
Care este obiectivul cheie al APIIP pe 2007?
Un obiectiv cheie al APIIP este promovarea cât mai bună a membrilor săi, însă nu este singurul. Toate obiectivele propuse şi hotărâte de Adunarea Generală sunt importante. Aş mai menţiona faptul că ne dorim o colaborare cât mai fructuoasă cu organizatorii Advertising Show şi o dezvoltare a acesteia pentru 2008.
Veţi urmări întocmai strategia şi planul de acţiune deja stabilite pentru anul în curs sau veţi încerca să imprimaţi o tuşă personală şi să inovaţi?
Deoarece APIIP este o organizaţie condusă de membrii săi, prin Adunarea Generală, atribuţiile mele sunt oarecum limitate. Voi încerca însă, îmbunătăţirea metodelor în vederea atingerii scopurilor, să găsesc „calea” spre îndeplinirea obiectivelor. Cu siguranţă voi veni şi cu propuneri în viitor, însă acum obiectivele au fost stabilite în ianuarie la Adunarea Generală.
Ce ar putea asigura succesul asociaţiei pe mai departe: mobilizarea şi motivarea adecvată a membrilor sau determinarea şi viziunea celor care conduc asociaţia?
Ne-ar fi de folos implicarea membrilor, motivarea lor, care este şi obiectivul meu principal.
Există voci ale unor membri APIIP care-şi manifestă constant nemulţumirea faţă de performanţele asociaţiei. Sunteţi la curent cu această stare de fapt?
„APIIP a provocat aceleaşi semne de întrebare încă de la înfiinţare şi totuşi rezistă, va rezista şi este în dezvoltare”… după cum spunea Dl-ul Ovidiu Joiţa într-un număr al revistei APIIP MAGAZIN. Ne putem pune întrebarea cu privire la ce înseamnă performanţele asociaţiei?! Au fost atinse atât obiectivele stabilite de Adunarea Generală pe 2005, cât şi cele pe 2006. În aceste condiţii cred ca acele voci nemulţumite sunt ale celor care n-au participat la AGA, respectiv a celor care se implică prea puţin în activitatea APIIP. În trei ani de la înfiinţare, APIIP a ajuns o asociaţie cunoscută în piaţa de publicitate şi nu numai. Împreună cu IAA, APIIP s-a mobilizat când a fost vorba de impunerea unui procent de deductibilitate cu cheltuielile publicitare. APIIP a reuşit să-şi facă cunoscuţi membrii care erau „ascunşi” în piaţa de publicitate. APIIP a promovat piaţa de publicitate din România la mari expoziţii internaţionale.
V-aţi propus să identificaţi motivele care generează aceste nemulţumiri? Aveţi o strategie de remediere?
Mi-am început activitatea, în calitate de Director Executiv al APIIP, prin efectuarea unor întâlniri cu fiecare membru în parte. În felul acesta, vreau să aflu ce îi nemulţumeşte şi, mai ales, ce aşteaptă de la APIIP. Voi încerca să satisfac, pe cât posibil, aceste aşteptări şi să menţin o strânsă legatură cu membrii.
Care credeţi că este punctul forte al asociaţiei după aproape trei ani de existenţă? Dar punctul nevralgic?
Punctul forte al asociaţiei îl constituie existenţa unor companii care cred în ea, o sprijină si au înţeles că e necesară. Acestea sunt companiile membre, cărora le mulţumim şi le recomandăm tuturor doritorilor de publicitate. Sigur că mi-ar plăcea ca legăturile cu acestea să se intensifice, să înţeleagă că o astfel de asociaţie poate interveni cu privire la modificarea legislaţiei, cum a şi făcut-o. Astfel de asociaţii există în toate ţările dezvoltate. Depinde numai de membrii săi ca „drumul” ales sa fie cel mai bun.
Anticipaţi vreo mutaţie semnificativă la nivelul pieţei de producţie publicitară pe parcursul acestui an?
Fiind destul de nouă în domeniu, nu-mi permit să fac vreo afirmaţie cu privire la acest subiect.
Dacă aş fi o companie interesată de aderarea la APIIP, dar aş avea totuşi câteva rezerve, ce avantaje mi-aţi expune pentru a mă convinge să devin membru?
Aţi deveni membrul singurei Asociaţii de acest gen din ţară, v-aţi alătura celor mai importante companii de producţie publicitară, aţi fi promovat prin pliantele APIIP în cadrul expoziţiilor interne şi internaţionale, aţi fi recomandat firmelor străine care îşi caută parteneri în România, prin intermediul APIIP, aţi beneficia de discount-uri semnificative pentru proiectele şi colaborările APIIP (Advertising Show, APIIP Magazin), aţi avea acces către toate facilităţile puse la dispoziţie de site-ul APIIP, aţi participa la întâlnirile lunare (Club APIIP) între membrii APIIP, ce au ca scop cunoaşterea membrilor şi crearea de noi contacte de afaceri… şi lista poate continua.
Similar Posts:
- 10% discount pentru membrii APIIP la Print&Sign şi Gifts Show
- Entuziasm și altruism la Întâlnirea Club APIIP
- Adela Gaspar: Există un nucleu care veghează la îndeplinirea obiectivelor asociaţiei
- Trăim într-o lume în care nu mai este suficient să faci un lucru util și corect
- Producția publicitară are o nouă asociație