Adela Gaşpar, Director Executiv al APIIP, vorbeşte despre statutul prezent al asociaţiei, raportarea acesteia la criză şi planurile propuse pentru 2009.
Asociaţia împlineşte anul acesta cinci ani de existenţă. Cum a evoluat structura acesteia de-a lungul acestei perioade? Se poate vorbi despre schimbări esenţiale sau despre păstrarea neschimbată a coordonatelor iniţiale în ceea ce priveşte spiritul, dinamica şi obiectivele propuse?
Există un nucleu al asociaţiei, alcătuit din membri fondatori care veghează la îndeplinirea scopului şi obiectivelor pentru care a fost înfiinţată asociaţia. Acestora li se adaugă, continuu, membri noi care vin şi ei cu idei constructive, făcând din APIIP o asociaţie dinamică.
Dacă ar fi să menţionaţi trei iniţiative ale asociaţiei care au influenţat semnificativ piaţa de producţie publicitară, care ar fi acelea?
APIIP a avut discuţii cu Ministerul Mediului în ceea ce priveşte stabilirea gradului de toxicitate acceptat la cernelurile folosite la imprimare, în conformitate cu normele CE. Tot înainte de aderarea la UE, am reuşit să influenţăm diminuarea taxelor vamale la anumite produse importate de membrii noştri. Cea mai recentă reuşită este introducerea unor meserii din producţia publicitară în COR.
Care este rata anuală de creştere numerică a APIIP?
Rata de creştere numerică este una mică din cauza faptului că este mai importantă calitatea membrilor şi nu numărul lor. Am încercat să avem în asociaţie oameni cu un istoric pozitiv în piaţă, care au ceva de spus.
S-a întâmplat ca reprezentanţi notabili ai industriei să părăsească, de-a lungul timpului, asociaţia- vezi Liviu Ionescu de la Total Media, Cristian Vencu de la Giotto Advertising şi Marius Buiculescu de la ATIP Design. Cel mai recent exemplu este Cătălin Neamţu, fondatorul simbol al asociaţiei, care a anunţat, de curând, că se retrage din APIIP. Cum explicaţi aceste evenimente?
Nemulţumiri şi ambiţii personale. Adunarea Generală este organul suprem de conducere al asociaţiei, fiind constituită din totalitatea membrilor de drept. Fiecare membru de drept dispune de un singur vot.
Oricum, unele decizii au fost luate în urma unui impuls de moment. În toate exemplele enunţate sunt oameni care au plecat cu fruntea sus şi se pot întoarce oricând alături de noi.
Cum a început anul pentru asociaţie? Este statutul non profit al APIIP influenţat în vreun fel de declinul economic actual care a atins şi producţia publicitară?
La iniţiativa Consiliului Director, am luat măsuri încă de anul trecut, prin realizarea unui buget minimal pentru 2009. Este adevarat că suntem o asociaţie non-profit, însă derulam şi activităţi economice. Ca în orice companie, când apar probleme macroeconomice, care nu ţin de voinţa acesteia, şi noi putem să fim afectaţi.
Aţi gândit vreun plan de măsuri care să ajute piaţa de producţie publicitară să depăşească acest interval sensibil?
Aş incepe aici prin a aminti că scopul asociaţiei este de a promova şi reprezenta interesele membrilor săi. Un prim pas pentru a le veni în ajutor a fost solicitarea unei întâlniri APIIP-IAA, la nivelul boardului director, la care aşteptăm un răspuns din partea IAA. Dorim să abordăm situaţia existentă, precum şi modalităţi de colaborare.
Dincolo de criza economică, ce şi-a propus asociaţia pentru acest an? Care sunt noutăţile propuse şi obiectivele cheie pe termen lung şi scurt?
Dorim relansarea revistei APIIP Magazin, a site-ului APIIP, o mai bună informare a membrilor, creşterea numărului acestora şi realizarea a cât mai multe întâlniri între membri. Dorim să aderăm la Federaţia Europeană de Sign, din care fac parte multe asociaţii similare din Europa. Domnul Preşedinte Liviu Rogojinaru a avut deja o discuţie cu domnul Jean-Pierre Rousseau, preşedintele ESF. Încă de anul trecut, am început discuţiile cu Ministerul Muncii în ceea ce priveşte instituţiile acreditate să specializeze forţa de muncă pe meseriile introduse de noi. Vom continua acest proiect.
Aţi iniţiat, în cursul anului trecut, întâlniri informale ale membrilor, desfăşurate într-un cadru mai relaxat, de-a lungul unor weekend-uri la munte şi în deltă. Dincolo de socializare, puteţi puncta rezultate concrete obţinute de pe urma acestor întâlniri?
Au fost întâlniri în care s-au spus multe lucruri interesante, dar lucrul cel mai important a fost că oamenii se cunosc, comunică, se informează, schimbă păreri şi pun bazele unor colaborări ulterioare.
Ocupaţi poziţia de Director Executiv al APIIP. Care sunt cele mai agreabile aspecte ale job-ului dvs? Dar cele mai neplăcute? Care sunt priorităţile unei zile obişnuite din activitatea dvs curentă?
Cele mai agreabile aspecte sunt întâlnirile cu membrii. Interacţionez cu 80 de oameni care, au, fiecare, o istorie în spate, una mai interesantă decât cealaltă şi de la care învăţ continuu câte ceva. Însăşi asociaţia este o provocare, prin faptul că reuşeşte să ţină laolaltă companii care, în piaţă sunt concurente, iar în APIIP partenere. Desigur că, tot din această provocare rezultă şi reversul medaliei, care intervine atunci când unii oameni păstrează statutul de concurenţi şi în APIIP, acest lucru constituind aspectul neplăcut al jobului meu. Prioritar în activitatea mea curenta este să răspund prompt solicitărilor membrilor, să comunic cu cât mai mulţi dintre ei pentru a fi la curent cu problemele cu care se confruntă, administrarea revistei, a newsletterului, întâlniri cu potenţiali membri, cu colaboratorii şi tot ce ţine de organizarea internă.
Imaginaţi-vă că aveţi în faţă un auditoriu alcătuit din câteva sute de firme de producţie publicitară, nemembre APIIP. Ce mesaj le-aţi transmite pentru a adera la asociaţie?
În mare parte, am enunţat deja argumentele pentru care companiile nemembre ar trebui să ni se alăture. Aş încheia prin a menţiona că, pentru a avea un cuvânt de spus în privinţa producţiei publicitare, trebuie să existe o unitate şi dorinţa de afirmare. Doar împreună putem să realizam acest scop.
0 thoughts on “Adela Gaspar: Există un nucleu care veghează la îndeplinirea obiectivelor asociaţiei”