Interviu

Folii adezive profesionale pentru acasă

• Bookmarks: 1001114


Domeniul DIY (do it yourself)  este unul din ce în ce mai popular în Europa. Unul dintre furnizorii de pe piaţa noastră care au identificat potenţialul acestei tendinţe au fost mai vechile noastre cunoştinţe de la PIN. De altfel, aceştia au şi venit cu soluţii pentru această zonă la Textil Technology Show, împreună cu partenerii lor de la compania germană Surteco, cei care produc foliile adezive Tecosmart. Am avut posibilitatea de a discuta cu Pascal Diekmann, sales director Tecosmart, şi cu Lavinia Pop, managing partner PIN.

Ce vă aduce pe la noi?

Pascal Diekmann: Este o colaborare între noi şi PIN. Am intrat în zona DIY, am luat legătura cu PIN prin nişte prieteni şi am vrut să venim în România pentru că vedem foarte mult potenţial în acest domeniu, aveţi mulţi oameni cărora le place artizanatul şi oameni cărora le place să-şi facă singuri anumite lucruri. De asta suntem aici. Noi producem soluţii pentru mobilă de 50 de ani, dar nu am avut niciodată un produs pentru zona consumer.

Acesta este noul nostru produs, denumit Tecosmart, pentru acest mediu. Produsul în sine nu e neapărat nou.  Am spus, facem asta de 50 ani, dar clienţii noştri obişnuiţi sunt companii precum IKEA, producători de plăci de lemn, în general, cam toţi marii producători de mobilă sunt clienţii noştri. Dar am vrut să ne concentrăm şi pe zona consumer, pe oameni care vor să îşi facă mobila singuri şi să îşi pună în practică propriile idei.

Este, într-adevăr, un sector care creşte foarte mult în ultima vreme

Pascal Diekmann: Aşa este, noi o vedem peste tot. De exemplu, foarte mulţi oameni au început să-şi modifice mobila veche şi s-o transforme în mobilă nouă ori să îşi modifice lucrurile din jurul lor ţinând cont şi de mediu. Acolo vrem să poziţionăm şi noi Tecosmart. Această folie este cea mai puţin poluantă de pe piaţă, pentru că nu e pe bază de PVC.

Este o folie de hârtie. Şi când spun hârtie nu înseamnă că dacă o udăm apar probleme. Nu. Vorbim de o hârtie de înaltă calitate, high-tech. Aceasta respectă toate standardele industriei mobilei. Deci, poţi turna cafea, apă, vin, orice pe ea, inclusiv acetonă. Trebuie să respectăm ceea ce ne cer cei din industrie, iar acest produs este unul industrial, profesional, dar dedicat utilizatorilor casnici.

Să vorbim şi despre modul de utilizare.

Pascal Diekmann: Să vorbim despre uşurinţa de utilizare. Primul lucru pe care l-am spus a fost că dacă facem asta, o facem bine şi am discutat cum să facem să fie uşor de folosit. Ne-am gândit cum am putea face posibil pentru oricine să îşi facă mobilă singur. Cele mai mari probleme cu folia autoadezivă sunt bulele de aer şi înlocuirea. Noi am găsit soluţia pentru asta. E în tehnologia adezivului. Cu acesta sunt evitate bulele de aer, iar folia poate fi înlocuită sau pusă la loc din nou, cel puţin primele ore, de mai multe ori.

Deci, dacă ai aplicat-o greşit sau nu îţi place cum stă, poţi să o dezlipeşti şi să o lipeşti din nou altfel. După 24 de ore de la lucrare, dacă utilizatorul este mulţumit şi vrea să rămână aşa, adezivul va intra în a doua fază de lipire, cea definitivă.  Mai târziu, dacă vrei să o schimbi, poate s-a schimbat moda sau culorile la modă, o poţi dezlipi fără să lase resturi în urmă.

Singura condiţie este ca suprafaţa să fie plată şi dură, dar, oricum, se poate aplica foarte uşor, se poate modifica foarte uşor şi atunci când vrei să o schimbi ori să o elimini cu totul, şi asta se face tot foarte uşor.

Văd că sunteţi foarte bine echipat cu scule.

Pascal Diekmann: Trebuie. Avem câteva folii cu anumite texturi care se pot simţi. În mod normal, testând aceste suprafeţe cu mâna, nu ar trebui să fie o problemă, dar cum noi facem asta foarte des la demonstraţii, atunci ar putea să fie o problemă, deci, lucrăm cu aceste scule. Avem instrumente cu care testăm suprafeţele şi, bineînţeles, cutter.

Şi, deci, ce v-aţi propus în această vizită?

Pascal Diekmann: Cum spuneam şi mai devreme, am văzut foarte mult potenţial aici. Cred că românii sunt alegerea corectă. Aveţi foarte mulţi artizani şi mulţi meseriaşi care fac mobilă. De aceea credem că aici este locul potrivit pentru acest produs. Mesajul meu pentru români este următorul: vă rog să îl încercaţi. Să nu vă fie frică. Mulţi au emoţii, se tem că poate strică ceva. Nu este cazul. Folosiţi această soluţie şi personalizaţi-vă mobila aşa cum doriţi, pentru că fiecare are gusturile lui.

Ce faceţi la acest eveniment?

Lavinia Pop: Prezentăm o soluţie nouă de care ne-am îndrăgostit personal, Tecosmart. Sunt folii pentru mobilă care pot fi folosite atât de micii producători de mobilă, cât şi de utilizatorii finali pentru a-şi reîmprospăta aspectul casei, al mobilei sau pur şi simplu pentru a aduce un suflu nou în camera copilului sau în bucătărie.

Am auzit că, într-un fel, dumneavoastră i-aţi ales pe cei de la Surteco.

Lavinia Pop: Căutam de mult un furnizor de folie care imită fibre lemnoase. Aveam o cerere nu foarte mare, dar constantă din partea clienţilor noştri din mediul sign. După ce am văzut produsele şi am înţeles care sunt oportunităţile, am zis OK, asta este pentru noi.

Suntem la început, aşa că nu vom vorbi despre feedback la acest eveniment. Vă întreb, însă, ce aşteptări aveţi de aici?

Lavinia Pop: Aşteptările noastre sunt să prezentăm produsul, să vedem cum este primit de publicul din România, de către piaţă. Am venit la târg şi am făcut eforturi foarte mari în cele trei săptămâni de când ne-am cunoscut. Am vrut să vedem ce părere au utilizatorii finali despre acest produs, dacă era dorit, aşteptat. Am vrut şi să vedem ce modele sunt cele mai căutate.

Totuşi, din primele contacte, cam cine a fost mai interesat, mediul business sau consumer?

Lavinia Pop: Din partea industriei pe care o ştim, cunoşteam deja că vom avea un feedback pozitiv. Am avut parte de interes şi din partea unor companii care vând mobilier şi decoraţiuni interioare. Utilizatorii finali ne-am bucurat foarte mult să îi vedem în stand şi punând întrebări nu despre ceea ce este produsul, ci despre caracteristici tehnice, şi sunt foarte interesaţi de acest concept.

Este un produs care îţi oferă foarte multă libertate. L-ai montat, nu îţi place, îl dai jos. Costurile sunt absolut rezonabile. Ai libertatea ca într-un an să îţi redecorezi bucătăria sau casa în tendinţe şi să fii mereu la modă, poţi fi unic şi poţi să ai designul tău.

(Autor: Cristian Faur)

Similar Posts:

100 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1114 views
bookmark icon

Write a comment...