Interviu

Gândiţi-vă la viitor!

• Bookmarks: 741023


Manuel Kalt, sales manager, Matic

La standul Grup Transilvae de la evenimentul dedicat textilelor din această toamnă de la Romexpo, un invitat important a fost partenerul barcelonez Matic al companiei româneşti. Pentru cei care nu îi cunosc, aceştia sunt pe piaţă de 40 ani şi sunt specializaţi pe soluţii de soft signage şi textile, mai ales pe zona de finisare. Am discutat cu reprezentantul organizaţiei spaniole, Manuel Kalt, sales manager, şi iată ce a rezultat. 

Vorbiţi-ne pe scurt despre compania pe care o reprezentaţi.

Eu sunt sales manager al acestei companii. Ne-am născut în 1969, deci, suntem o companie veche. Suntem spanioli, din Barcelona. Întotdeauna încercăm să dezvoltăm soluţii dedicate de finisare. Adică tăiere, lipire, coasere, acest gen de soluţii. Acestea sunt destinate pieţei de signage şi de textile, dar hai să vorbim despre textile.

Cu ce dorinţe aţi venit să ne vizitaţi la acest eveniment?

Suntem aici cu Bogdan (n.r. – Bogdan Vasilescu, general manager Grup Transilvae) şi cu partenerii noştri de la Grup Transilvae şi încercăm să dezvoltăm piaţa. Vedem că piaţa de textile şi de sign creşte în România, avem partenerul corect aici, care vrea să mergem în aceeaşi direcţie. De aceea suntem aici, la acest eveniment, care are loc pentru prima dată.

Nu ştim ce va fi, nu ştim rezultatul, dar este important să le prezentăm clienţilor soluţiile noastre automatizate de finisare. Sunt o mulţime de jucători în zona soft signage. Mulţi ştiu să tipărească, să taie, dar cam la asta se rezumă cunoştinţele lor în materie de finisare. Este un lucru foarte important, pentru că de multe ori trebuie să coşi. Pentru asta ai nevoie de operatori de maşini foarte buni, care să ştie cum să coasă corect.

Maşinile noastre sunt făcute în aşa fel încât să fie operate de oameni care nu ştiu să coasă. Oricine poate opera maşinile perfect, calitatea va fi mereu la fel, iar viteza va fi mult mai mare decât la alte echipamente de cusut. De asta am venit aici, să le arătăm clienţilor cum îşi pot rezolva această problemă de finisare. Rezultatul nu îl cunosc, haideţi să vorbim despre asta peste câteva luni.

Zilele trecute, un alt producător anunţa lansarea unor echipamente specializate pe semne de circulaţie. Soluţiile dumneavoastră sunt foarte dedicate, foarte specializate în ceva anume?

Aş spune soft signage, putem discuta şi despre decoraţiuni interioare, display-uri, bannere, aplicaţii tipice de acest gen, pentru asta sunt construite maşinile noastre.

În afară de marele avantaj al uşurinţei de utilizare, despre ce alte avantaje ale echipamentelor dumneavoastră în faţa concurenţei putem vorbi?

Este greu să vorbim despre concurenţă, pentru că noi avem diverse maşini, deci, diverşi concurenţi. Am fost primii pe piaţă, așa că avem nişte paşi în faţă. În opinia mea, avem o experienţă îndelungată pe piaţă, iar concurenţa care apare acum are mult de învăţat. Avem mai multe cunoştinţe dintr-un portofoliu complet. Dacă îmi spui mie că vrei să faci ceva, eu ştiu deja cum se face acel ceva de la început până la sfârşit, de la tipar la tăiere şi aşa mai departe, nu doar partea de cusut.

De aceea, şi maşinile noastre sunt făcute bazat pe cunoaştere şi experienţă și cred că suntem cu un pas în faţă când vorbim de software, de mecanică, în alimentare, în cunoaştere. Să-i spunem cunoaştere. Maşinile noastre sunt făcute bazat pe această cunoştere şi de aceea cred că sunt mai avansate.

Cum procedaţi cu partea de service? Îl oferiţi local?

Întotdeauna. În cazul de aici, cu partenerii noştri de la Grup Transilvae, ei sunt obligaţi să ofere şi service. Nu vom vinde niciodată o maşină dacă nu avem un partener local care să ofere service. Noi nu doar vindem maşini. Dincolo de vânzarea de maşini, scopul nostru este să dezvoltăm relaţii pe termen lung, în care să oferim service de calitate şi în care clienţii sunt mereu mulţumiţi.

Întotdeauna, distribuitorul local trebuie pregătit de noi. Trebuie să trimită tehnicieni la Matic, noi îi băgăm în training şi doar după ce i-am certificat noi au voie să vândă. Fără acest training, ei nu au dreptul să vândă.

Demonstrație Matic la Textile Technology Show, Romexpo

Vorbeaţi mai devreme despre piaţa locală, dar suntem la un eveniment care îşi spune regional. Ce credeţi despre viitorul acestei regiuni?

Din punct de vedere economic, cel puţin România are aşteptări de creştere de peste 5 procente, o creştere frumoasă pentru ţară. Dar sunteţi, cel puţin când vorbim de soft signage, de-abia la început. Dacă ne uităm la Germania, ei fac asta de cel puţin 10 ani, şi furnizorii, şi clienţii. Aşa că această piaţă cred că va creşte şi aici, trebuie să crească, cu siguranţă. Pentru că există mai multe aspecte, transport, logistică, toate aceste lucruri care avantajează lucrul cu textile.

La asta ne aşteptăm pentru că asta am văzut şi în alte ţări. Acest domeniu creşte, creşte şi iar creşte. Şi este clar de ce, încet, încet, clienţii încep să nu mai folosească PVC sau lemn. Dacă ne uităm la această expoziţie, 90 de procente din ce vedem este încă pe bază de lemn. Dacă mergem la un eveniment similar în Germania, 90 de procente din ce vom vedea este pe bază de textile. Dacă vă întoarceţi la această expoziţie în doi ani, vă pot garanta că 90 de procente vor fi textile şi aici.

De ce? Pentru că este mult mai uşor să faci un perete textil, este mult mai uşor să transporţi un perete textil, îl bagi într-o cutie mică şi îl muţi mult mai uşor decât atunci când cari panouri de lemn. Este o soluţie perfect logică şi în viitor o s-o vedem peste tot. Va exista o cerere din ce în ce mai mare pentru astfel de soluţii.

Credeţi că există diferenţe mari între companiile de profil locale şi cele din Germania, dacă tot am vorbit despre Germania?

Există nişte diferenţe. În primul rând, este o diferenţă de mentalitate, oamenii nu gândesc la fel. Ca să vă dau un exemplu: în Germania sunt obligaţi să automatizeze producţia. Sunt obligaţi din cauza costurilor cu forţa de muncă. Acolo nu îţi poţi permite să pui o croitoreasă la o maşină. Acolo eşti obligat ca lucrând cu o croitoreasă să scoţi de patru ori volumul pe care l-ar scoate pe o maşină normală. Acelaşi lucru se va întâmpla şi aici.

Economia creşte. Dacă vă creşte economia, vă vor creşte şi salariile. Mai devreme sau mai târziu, vă veţi găsi în situaţia de a concura cu alţi producători cu costuri cu munca mai mici, aşa că veţi automatiza, asta este părerea mea. Sunt şi aici producători mari, unii dintre ei au deja echipamente de la noi. Ei au înţeles acest lucru şi vor fi mereu cu un pas în faţa celorlalţi. Au aceste maşini şi pot produce mai rapid, mai ieftin şi mai flexibil şi, bineînţeles, vor câştiga contracte.

Dacă ar fi să transmiteţi un mesaj pieţei locale, care ar fi acela?

Gândiţi-vă la viitor. Dacă rămâi concentrat doar pe treburile de zi cu zi, cei care se gândesc la viitor s-ar putea să te depăşească. Trebuie să ai o minte deschisă, să nu te gândeşti doar la ce ai de făcut de la o zi la alta, pentru că rişti să ieşi de pe piaţă foarte rapid.

 

Similar Posts:

74 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1023 views
bookmark icon

Write a comment...