Analiza

Campaniile liniilor aeriene pentru un trafic online

• Bookmarks: 3324


Campaniile agențiilor de transport aerian care au ca miză decorarea avioanelor au devenit un fenomen ce mobilizează utilizatorii de internet de pretutindeni. British Airwaves a dat startul acestui trend în 2005, printr-o campanie al cărei scop a fost promovarea Londrei ca viitoare gazdă a Jocurilor Olimpice 2015. Concursul a premiat 100.000 de utilizatori care și-au înscris semnăturile virtuale pe site-ul companiei prin inscripționarea acestora pe o aeronavă 745-400. În iarna acestui an, Airline Alaska demara competiția “Paint the Plain”, adresată fanilor echipei de fotbal Timbers din Portland. Cea mai recentă campanie de decorare a unui avion s-a numit “Tile and Inspire” și a fost semnată de liniile olandeze KLM.

Noutatea acestor proiecte constă în provocarea lansată internauților anonimi de a-și pune amprenta creatoare în designul exterior al unui avion, precum și în recompensarea originalității lor printr-o expunere măgulitoare. Pentru companiile de transport aerian, entuziasmul trezit de aceste strategii de imagine are șanse să se concretizeze într-un număr sporit de pasageri.

E drept, vizibilitatea avioanelor decorate este limitată la călătorii și personalul din aeroporturi. Adevărata miză se pune însă pe aportul mediatic pe care-l are o asemenea campanie derulată în mediile sociale. Traficul online intens garantează o răspândire mult mai amplă a imaginilor și o popularitate extinsă autorilor acestor proiecte.

Companiile aeriene aruncă mănușa creativilor

Fanii Timbers au avut prilejul să decoreze un avion Boeing 737-700 cu imagini legate de echipa de fotbal din Portland. Participanții au descărcat șablonul avionului de pe site-ul echipei, pentru a-l completa apoi în viziune proprie. Design-ul câștigător a fost expus cu ocazia meciului de debut al echipei în Liga Majoră de Fotbal din primăvară.

Dacă “Paint a Plain” a avut o răspândire restrânsă geografic la Statele Unite și s-a adresat unui public de nișă, respectiv suporterii unei echipe de fotbal, campania “Tile and Inspire” s-a folosit de un simbol al culturii olandeze – plăcile de ceramică Delft – pentru a antrena utilizatori ai internetului din întreaga lume.

Concursul a fost deschis utilizatorilor și non-utilizatorilor de Facebook deopotrivă. Participanții au fost invitați să își transcrie fotografia de profil pe un model virtual de ceramică Delft accesând o aplicație disponibilă pe contul fiecărei țări unde KLM are reprezentanță. Pasul următor a fost să o prelucreze creativ și să-i adauge un mesaj motivațional. Concursul s-a încheiat pe 25 mai, dată la care numărul portretelor înscrise ajungea la 112.000. Dintre acestea, 4.000 au fost alese pentru decorarea fuselajului unei aeronave Boeing 777-200.

Pentru cei al căror mix de fotografie și motto inspirațional nu se va regăsi pe avionul KLM, au mai fost puse la bătaie alte premii: un bilet spre Amsterdam și trei machete ale aeronavei ce urmează a fi “pictată”.

Misiune… delicată

Decorarea unui avion implică o serie de procese laborioase. Problemele inscripționării aeronavelor sunt date de altitudinea la care aceasta circulă și diferențele de temperatură la care este expus designul. Astfel, avionul poate urca, de pildă, la 10.000 de metri înălțime, unde temperatura este în jur de -7o de grade Celsius, pentru ca apoi să aterizeze într-un loc cu climă foarte caldă, la temperaturi toride.

Procedura de decorare a aeronavei este foarte meticuloasă și implică aplicarea unei folii autocolante speciale, care trebuie apoi lăcuită la margini. Operațiunea necesită o tehnică foarte riguroasă, care să înlăture riscul dezlipirii unor porțiuni din autocolant și pătrunderea acestora în zonele dinamice ale avionului.

Prin urmare, procesul de design al avionului necesită o autorizație și competențe speciale. Prețul inscripționării pe metrul pătrat poate varia între câteva zeci de euro și 100 de euro.

Similar Posts:

3 recommended
comments icon0 comments
0 notes
324 views
bookmark icon

Write a comment...