O echipă de ingineri din Marea Britanie a construit şi probat cu succes primul avion-prototip realizat complet prin intermediul procesului de imprimare 3D. Astfel, prin procesul de imprimare aditivă pe straturi, fiecare parte componentă a avionului SULSA (Southampton University Laser Sintered Aircraft)- spaţiile de acces, aripile, suprafeţele de control- a fost obținută cu ajutorul imprimantei EOS EOSINT P730.
SULSA funcţionează printr-un sistem electric, are o anvergură a aripilor de doi metri şi poate zbura timp de 30 de minute, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 90 de mile pe oră. Avionul rezultat reduce dramatic numărul părţilor componente folosite în mod tradiţional, iar operaţiunea de asamblare este simplificată simţitor- se construieşte în 10 minute, fără a avea nevoie de şuruburi.
Toate componentele au fost realizate într-un program de tip CAD şi prin procesul de sintetizare laser pentru imprimare 3D. Astfel, structura avionului a fost redusă la 14 părţi componente: o placă aeroelectronică, un motor, două baterii, patru servomotoare cu legăturile aferente, un receptor şi un pilot automat.
Aeronava a fost construită în 48 de ore, iar primul zbor a vizat verificarea manevrabilităţii şi a ratei de ascensiune. Pentru că a fost obţinut prin imprimare 3D, avionul-prototip are anumite caracteristici de design care în mod normal au costuri ridicate de producţie. Astfel, SULSA are aripi eliptice, care sunt recunoscute pentru dificultatea în construire, şi structură internă geodezică.