Eveniment

Canon for Business 2014 – un fel de Drupa în miniatură

• Bookmarks: 21937


Articol și fotografii de Titi Amzăr

Timp de două săptămâni, în a doua parte a lunii mai, peste 2.600 de vizitatori au trecut pragul centrului demo Canon din orașelul german Poing în cadrul programului “Canon for Business 2014”, desfășurat în paralel cu târgul FESPA. Alături de vizitatori veniți din întreaga lume s-au aflat și clienți români, invitați de Canon România și partenerii autorizați Eurocom și Sama Consul.

Conceput ca o alternativă la târgul Ipex 2014, la care Canon nu a participat, “Canon for Business 2014” a fost un program de anvergură dedicat clienților din întreaga lume, a cărui principală scenă a constituit-o showroom-ul de 6.000 m2 al fabricii Canon/Océ, aflată la 20 kilometri de München. În paralel, Canon a derulat o altă serie de evenimente și lansări la expoziția FESPA, organizată între 20 și 23 mai la München, precum și la centrul de cercetare-dezvoltare Océ din Venlo, Olanda.
Din punct de vedere organizatoric, gazda Canon s-a întrecut pe sine, acțiunea beneficiind din plin de infrastructura hotelieră și turistică a Münchenului. N-au lipsit momentele de relaxare, vizitarea orașului de pe râul Isar sau a unor obiective turistice din Bavaria și, nu în ultimul rând, spiritul de colegialitate dovedit de conaționali. În termeni de business, evenimentul și-a atins obiectivele, inclusiv pentru zona țării noastre, mai multe utilaje de tipărire digitală fiind contractate atât la München cât și în perioada imediat următoare.

Poing_MG_4188_Grup

Poing, de 17 ani capitala europeană a imprimării digitale “on-demand”
Deși Canon are toate motivele pentru a se lăuda cu organizarea la Poing a unui eveniment care a depășit așteptările, succesul nu este unul întâmplător, cel puțin dacă privim la istoria fostei fabrici Océ, companie achiziționată de japonezi în 2010.
Intrată în portofoliul companiei Oce’-van der Grinten N.V. în 1996, prin preluarea completă a diviziei Siemens-Nixdorf de sisteme de tipărire de înaltă performanță, contra sumei de 800 milioane de mărci germane, fabrica din Poing a jucat un rol cheie în istoria recentă a fabricantului olandez. Investiția le-a adus olandezilor nu doar o facilitate de producție ultra modernă, întinsă pe mai mult de 15 hectare, utilată cu primele linii automatizate de asamblare a imprimantelor din lume, ci și un număr considerabil de patente, tehnologii hardware și software și o expertiză invaluabilă în fabricarea mașinilor de tipar digital cu alimentare în rolă.
Mai puțin cunoscut este faptul că Océ a organizat anual la fabrica din Poing, din anul 1997 și până în 2007, un Open House care a devenit, de facto, cel mai mare “târg” de imprimante digitale comerciale din Europa, cu succes încă de la prima ediție, la care au participat, timp de patru zile, cca 2.000 de vizitatori.
În prezent, Canon folosește fabrica din Poing pentru asamblarea tuturor mașinilor industriale de tipar digital cu alimentare în rolă proiectate de Océ și pentru seria 300 a imprimantelor inkjet plane Arizona (în principal pentru a nu aglomera facilitatea de producție din Vancouver, Canada, unde sunt fabricate restul seriilor Arizona).

Insight, Inspire, Delivery și Support – patru angrenaje Canon dedicate motorizării afacerii clienților
Obișnuiți cu modelul clasic al altor acțiuni organizate de diferiți producători de gen, mulți dintre participanții la “Canon for Business 2014” au așteptat un eveniment pigmentat cu prezentări evanghelizatoare, elogii aduse propriilor tehnologii și plimbări printre zeci de utilaje aflate în showroom-ul din Poing. N-a fost să fie… Consecvent filosofiei sale de business, Canon a jucat inteligent și de această dată, reușind să-și surprindă invitații, deopotrivă prin conceptul și programul evenimentului. Cum a reușit acest lucru ne-a povestit domnul Victor Matei, Partner Channel Manager Canon România, “șeful” delegației românești prezente la eveniment.

„Alternativa acestui eveniment la Ipex a fost creată în așa fel încât să continue același concept adoptat de Canon la drupa 2012: prezentăm soluții și aplicații, nu mașini. Vorbim de soluții care acoperă întreg procesul de business specific. Acest concept a fost pus în practică prin crearea a patru secțiuni importante de expoziție – definite ca forumuri -, intitulate «Insight», «Inspire», «Delivery» și «Support».”

Conform oficialului Canon, secțiunea “Insight” a avut rolul de a-i oferi clientului posibilitatea să cunoască mult mai bine piața de profil. „Aici am prezentat «Insight Report-ul», varianta 2014, pe care am expus-o în premieră (cea de-a patra realizată de Canon în ultimii ani.) Tot în premieră am prezentat și «Digital Dimensions», un portal dedicat clienților finali, în care toate datele despre piață pot fi accesate de clienții Canon – parteneri și clienți finali,” a adăugat Victor Matei.
Dacă din secțiunea “Insight” clientul putea afla informații despre piață, zona “Inspire” a fost dedicată cunoașterii propriului business. „Am adus patru consultanți independenți care te ajutau să descoperi noi oportunități, să (re)descoperi propriul tău business, să vezi unde stai bine și unde stai rău, unde ai nevoie să îmbunătățești lucrurile și așa mai departe. S-au ținut seminarii de business de către patru consultanți independenți și a fost prezentat din nou programul «Essential Business Builder Program» (EBBP), prin care noi putem aduce acești consultanți direct la client,” a detaliat managerul diviziei Canon din România.
În cadrul aceleiași secțiuni a fost lansat și instrumentul “Business & Innovation Scan”, o aplicație software analitică care, pe baza unui interviu confidențial cu clientul și a răspunsurilor introduse în program, generează un raport. Raportul face un profil al business-ului clientului, îi sugerează care sunt direcțiile pe care poate merge din acel moment, îi arată care sunt segmentele de piață în care nu activează sau pe cele în care stă bine, oportunitățile de dezvoltare etc. Noul instrument ia în considerare realitățile piețelor tipografice analizate de Canon în “Insight Report-uri”, incluzând și România.
Zona “Delivery” a strâns laolaltă întreg portofoliul de echipamente profesionale al Canon, grupate pe aplicații din diferite segmente: tipărire cu date variabile, producție de lucrări tranzacționale, editoriale și comerciale, arte grafice, ambalaje etc. În linii mari, aproape toate segmentele de aplicații au avut soluții tehnologice în showroom-ul din Poing.
După cum îi și spune numele, secțiunea “Support” le-a oferit vizitatorilor posibilitatea de a înțelege mai bine căile prin care Canon asigură asistență clienților săi.

Poing_MG_4034

Vedetele show-lui
Cei care au avut ocazia să parcurgă dintr-un capăt în altul centrul demo din Poing a fost uimiți să vadă adunate împreună toate echipamentele de tipărire profesională fabricate de Canon, unele compacte, altele lungi de peste 18 metri – cum este Océ InfiniStream, care seamănă mai curând a rotativă offset. Cu ocazia “Canon for Business 2014”, acestora li s-au adăugat alte câteva utilaje noi, destinate mai multor aplicații și segmente de business, dintre care am ales să vi le expunem pe cele mai relevante pentru România.

Canon imagePRESS C800 este o nouă serie de mașini electrofotografice color, compusă din modelele C700, tipărind 70 pagini/minut, și C800, cu 80 pagini/minut. Foarte compacte și special concepute pentru a răspunde nevoilor furnizorilor de servicii tipografice digitale care produc volume de 20.000 și 100.000 de pagini/lună, cele două modele pot imprima la viteză maximă pe suporturi de tipar de 220 g/m2 și la o viteză mai redusă pe carton de 300 g/m2. Seria C800 integrează câteva noi tehnologii inovatoare care îmbunătățesc calitatea imprimării și oferă flexibilitate în exploatare. Dintre acestea, amintim noul toner Consistently Vivid (CV), noi instrumente de punere la punct a registrului și pentru controlul culorii, precum și o nouă tehnologie de expunere multiplă cu laser, denumită Vertical Cavity Surface Emitting Laser (VCSEL) care permite tipărirea la o rezoluție de 2,400 x 2,400 dpi.

Poing_MG_3932

Despre noua serie imagePRESS C800, Victor Matei afirmă că este exact genul de mașină care lipsea din portofoliul Canon de prese electrofotografice color, producătorul nipon având în prezent o ofertă completă de utilaje dedicate segmentului producției cu toner. „Ne bazăm foarte mult pe seria C800 în următoarea perioadă. Este un produs pe care îl considerăm de impact, special creat pentru piețe precum România, unde este nevoie de TCO (cost total al deţinerii) mai avantajos etc. Mașina este dedicată unui segment al producției digitale caracterizată de volume și costuri cu o creștere fantastică la nivel mondial, implicit în țara noastră,” a detaliat oficialul Canon România.

Strategia Canon pentru seria C800 pare din start a fi fost una inspirată, cel puțin în ceea ce privește România, unde s-au vândut, deja, două mașini – una chiar la Poing, cealaltă imediat după eveniment. Un C800 a fost achiziționat de Adi Center din Iași, un client tradițional Canon care avea nevoie și de un utilaj cu o amprentă la sol mai mică pentru copy-shop-urile sale unde spațiul era o problemă, iar al doilea echipament de către un client al Sama Consult, care îl va și prezenta la târgul Print & Sign 2014.
Océ Arizona 6100 este o nouă serie de imprimante plane cu cerneluri inkjet UV, construită pe platforma Arizona, care se adresează producătorilor de aplicații de signalectică și displayuri care imprimă suporturi rigide în volume de peste 30.000 m2 pe an. Spre deosebire de majoritatea utilajelor de producție din portofoliul Canon expuse în la Poing, noua serie Arizona a fost piesa centrală a standului Canon de la FESPA.

Poing_MG_3839

Seria Arizona 6100 este compusă din modelele 6160 XTS, care imprimă cu 6 culori (CMYK, Light Cyan și Light Magenta), și 6170 XTS, cu 7 culori (CMYK, Light Cyan, Light Magenta și Alb), putând tipări cu o rezoluție variabilă cuprinsă între 6 și 42 picolitri (1,400 dpi aparent). Mașina are o masă cu vacuum cu două zone controlate independent și poate tipări pe suporturi rigide cu format maxim de 2,5 x 3,05 m și o grosime de 50,8 mm.
Cu un număr considerabil de automatizări, pe care nu le enumerăm din lipsă de spațiu, seria Arizona 6100 lansată la FESPA reprezintă și un pas hotărât făcut de Canon în segmentul de piață al mașinilor inkjet plane pentru volumele mari de lucrări, o zonă dominată de EFI Vutek și HP Scitex.

Proiectul “Niagara” – Prezentat doar la nivel de concept tehnologic – fără un model funcțional expus în centrul demo din Poing – proiectul “Niagara” anunță o nouă clasă de mașini inkjet care va tipări pe suporturi alimentate în coală cu format 35 x 50 cm. Cu “Niagara”, Canon intenționează să umple golul existent în oferta sa între echipamentele “entry level” din clasa utilajelor inkjet mare viteză cu alimentare în rolă, construite pe platforma ColorStream, și cele de înaltă performață, din clasa mașinilor imagePRESS, bazate pe toner și având alimentare în coală.

Mașina va folosi capete piezoelectrice Kyocera și cerneluri inkjet pe bază de apă special dezvoltate de Canon pentru a tipări pe hârtii cretate și necretate fără aplicarea vreunui primer. “Niagara” va utiliza un sistem inkjet similar Océ ColorStream, dar va integra o serie de tehnologii de pre și post procesare a hârtiei existente pe linia de mașini cu toner Océ VarioPrint 6000. Inițial, mașina va funcționa cu patru cerneluri de policromie, care vor fi extinse în viitor la șase. Disponibil din 2015, utilajul țintește piața lucrărilor tranzacționale și a celor de direct mail, cărților, manualelor etc.
Fără a fi fost pe lista de noutăți la “Canon for Business 2014”, alte două utilaje de producție au suscitat interesul vizitatorilor la Poing. Este vorba de linia de mașini pentru tipar monocrom Océ VarioPrint 6000 Ultra+ și de tehnologia de tipărire electrofotografică cu toner lichid Océ InfiniStream.

Poing_MG_4169_Mihai-Baciu

Linia Océ VarioPrint 6000 – Este o familie de mașini electrofotografice monocrome de mare viteză care continuă să fie, la aproape cinci ani de la lansare, cel performant sistem digital de tipărire monocromă față-verso din lume, deopotrivă ca viteză și productivitate. Folosind tehnologia inovativă Océ Gemini Instant Duplex – unică în lume, conform Canon -, modelul Océ VarioPrint 6320 Ultra+, cel mai rapid din această familie, permite tipărirea simultană față/verso la o viteză de cca 314 pagini/minut, în format maxim de 35 x 50 cm. Sistemul este capabil să imprime la diferite niveluri de definiție a rasterului, de până la 180 Lpi, având și posibilitatea să tipărească cu toner MICR, necesar unor lucrări precum cecurile bancare. Cu un design foarte compact, ideal pentru spațiile de lucru reduse, dar și cu o serie de opțiuni de finisare în linie, linia VarioPrint 6000 își găsește utilitatea într-o gamă de aplicații, de la cele tranzacționale, la cele editoriale și nu numai.
Océ InfiniStream – Special creată de Océ pentru tipărirea ambalajelor din carton multistratificat, InfiniStream este o “rotativă” digitală, deja funcțională, al cărei concept constructiv îmbină principiul transferului indirect al imaginii de la tiparul offset cu o originală tehnologie de tipărire electrofotografică cu toner lichid dezvoltată la fabrica din Poing. Anunțată oficial la drupa 2012 de Canon pe un ton destul de discret, fară a prezenta un prototip în stand, tehnologia InfiniStream este o dublă premieră atât pentru Canon cât și pentru Océ, cele două companii neavând în trecut vreun echipament de tipar digital cu toner lichid și nici produse de nivel industrial dedicate producției ambalajelor din carton.

Poing_MG_4074

Spre deosebire de mașinile electrofotografice cu toner lichid construite de puținii fabricanți mondiali care au abordat această metodă, între care HP Indigo deține supremația pe toate segmentele de aplicații, tehnologia Océ are o serie de particularități care o diferențiază din multe puncte de vedere. Prima diferență constă în modul în care filmul de toner lichid generat pe tamburul de formare a imaginii este transferat indirect pe cilindrul offset, la rece, fără necesitatea încălzirii formei. Acest lucru a fost posibil prin intermediul unui nou tip de toner lichid ce integrează coloranți uniformi de înaltă mobilitate, un element cheie în procesul transferului electroforetic al imaginii, care permite depunerea unui strat de cerneală la fel de subțire ca la tiparul offset. Dovedindu-se extrem de stabilă în practică, această tehnologie a permis dezvoltarea unui sistem care tipărește exact ca o rotativă offset heatset cu alimentare în rolă, în care transportul cartonului se realizează liniar între grupurile de imprimare configurate modular (de la 4 la 7 culori). Tot asemănător rotativelor offset, pentru eliminarea de pe suportul tipărit a uleiului în care se află particulele de toner, sistemul InfiniStream utilizează un tunel de uscare cu aer cald, produs cu ajutorul unui arzător de gaz. Odată volatilizați de jetul de aer cald, vaporii de ulei sunt captați și arși de către sistemul de uscare al tunelului, într-un ciclu perpetuu.
Trecând peste alte detalii tehnologice, amintim că InfiniStream tipărește în rolă pe suporturi de carton cretate sau necretate, fără nevoia aplicării vreunui primer sau a altui tratament de suprafață, în format maxim de 710 x 1.060 mm (Canon declarând că acest format va putea fi extins în viitor). Cu posibilitatea folosirii datelor variabile la fiecare expunere a imaginii pe cilindrul de formă, utilajul poate imprima 14.000 de formate B2 pe oră sau 7.200 de formate B1. În ceea ce privește opțiunile de finisare în linie, mașinii i se pot atașa atât un lăcuitor TRESU webCoat cât și o mașină de tăiere în coală Bielomatik CFS di72. Tiparul poate fi lăcuit cu lacuri UV sau acrilice standard și suportă, de asemenea, orice operații de înnobilare tipografică cum ar fi poleirea la cald, timbru sec etc.
Cu prima instalare “beta” realizată în 2013 într-o tipografie de cutii de carton din Nürnberg și cu o alta care va urma anul acesta la un alt producător german de ambalaje din carton, tehnologia urmează să fie disponibilă comercial de anul viitor.

Ce spun partenerii și clienții Canon din România
Eurocom, partener acreditat Canon și distribuitor în România al soluțiilor Océ din anul 1993, consideră participarea la evenimentul “Canon4Business” o acțiune de succes atât pentru vânzări cât și pentru consolidarea relației cu clienții. Potrivit domnului Stelică Magiru, director de vânzări Eurocom, firma sa a avut ca invitați cinci companii la evenimentul de la Poing – atât clienți tradiționali Eurocom (Océ și Canon) cât și companii care au avut în premieră ocazia să vadă întreaga gamă de tehnologii și produse Canon.

„Toate companiile invitate au o mare experiență pe piața de print locală, de peste 20 ani, ceea ce se traduce printr-o maturitate a tehnologiilor folosite dar și prin parteneriate de succes și de lungă durată cu Eurocom. Impresia generală a clienților a fost una de încredere în tehnologiile Canon prezentate, aceasta regăsindu-se în declarația lor de a investi în acestea,” spune Stelică Magiru.

Pentru vânzările Eurocom, evenimentul s-a tradus în semnarea a două contracte chiar la Poing și parafarea altor două contracte în perioada imediat următoare vizitei în Germania.
Sama Consul, al doilea partner Canon participant la acțiunea organizată la Poing, a venit în Germania cu trei dintre clienții săi. Alături de aceștia, domnul Cezar Croveanu și doamna Simona Dinu – tată și fiică – director general, respectiv director de marketing la Sama Consul. Făcând o retrospectivă a evenimentului, Cezar Croveanu spune că impresia generală a clienților săi a fost foarte bună, oferindu-ne și un sumar al opiniilor acestora.

„Pentru domnul Silviu Vultureanu, director general al firmei Colorize, a fost o ocazie unică de a cunoaște oameni din industrie, să obțină informații despre piața tiparului digital, să afle noi oportunități de business și tendințe legate de evoluția pieței. Cum el însuși este foarte pasionat de tehnologie, a fost o ocazie unică de a vedea întreg portofoliul de la Canon. Având la dispoziție echipamente în configurație completă, domnul Vultureanu a avut oportunitatea să le vadă lucrând pe aproape orice tip de aplicație, să le testeze și chiar să opereze unele mașini. În acest moment, domnia sa este foarte hotărât să achiziționeze un nou echipament de producție lansat de Canon, iar evenimentul de la Poing i-a adus șansa de a testa acest echipament în premieră,” povestește șeful Sama Consul.

Despre participarea echipei No Limit Advertising la evenimentul Canon, doamna Simona Dinu spune că această acțiune i-a ajutat să ia decizia de a înființa un departament de tipărire digitală, în dorința de a nu mai externaliza serviciile de imprimare. „Este un pas mare de făcut de No Limit Advertising și le suntem alături pentru a-i ajuta să-și atingă acest obiectiv.”

Pentru Mihai Baciu, proprietarul Agrafa Print, evenimentul a constituit plusul de valoare atașat unei noi achiziții.

„În urma participării la evenimentul Canon, domnul Baciu a reușit să-și contureze câteva idei legate de interacțiunea mediului online cu tiparul digital și a obținut răspunsuri legate de imprimarea cu date variabile. Și, nu în cele din urmă, am semnat și contractul pentru un Canon imagePRESS C6011,” a adăugat Cezar Croveanu.

Dacă șefii de la Sama Consul și Agrafa Print au bătut palma pentru imagePRESS C6011 chiar în fața unei mașini similare aflate în centrul demo Canon din Poing, printr-un concurs de împrejurări total neprăvăzute, contractul de vânzare-cumpărare s-a semnat într-un loc inedit, chiar în fața biroului de check-in a aeroportului din München.
Cu mașina Canon deja instalată în luna iunie, Mihai Baciu consideră că a făcut o investiție adaptată nevoilor Agrafa Print. „Căutam de ceva vreme o presă color care să corespundă planurilor noastre de dezvoltare. Am văzut și alte utilaje cu performanțe similare ale altor producători și, dintre toate, imagePRESS C6011 s-a potrivit cel mai bine nevoilor noastre, atât tehnologic cât și financiar,” a punctat Mihai Baciu.

De la vorbe la cifre
Alegerea făcută de Canon de a-și organiza propriul “târg” prin programul “Canon for Business 2014″, renunțând la expoziția Ipex de la Londra, s-a dovedit a fi o investiție extrem de eficientă, atât din punct de vedere financiar (costuri de organizare versus vânzări), cât și al imaginii companiei pe piața de profil. Cu aprecieri deosebit de pozitive din partea presei și a clienților, dar și cu obiective de vânzări depășite cu zeci de milioane de euro, evenimentul poate fi considerat un veritabil succes de casă.
„Programul „Canon for Business 2014” ne-a depășit toate așteptările. Rezultatele sunt remarcabile, obiectivele de vânzări pe care Canon și le-a propus prin acest eveniment, de cca 240 milioane de euro, atingând, la final, peste 300 milioane,” a încheiat Victor Matei.

Similar Posts:

21 recommended
comments icon0 comments
0 notes
937 views
bookmark icon

Write a comment...