Analiza

Colantarea taxiurilor, o afacere valoroasă: 850.000 euro pe an

• Bookmarks: 20 • Comments: 1787


Colantarea taxiurilor poate fi o afacere profitabilă pentru firmele de colantări auto. Dacă un taxi îşi face recolantare o dată la doi ani, firmele de profil din Bucureşti ajung să formeze o piaţă cu o valoare de peste 850.000 euro pe an.

Colantarea este o metodă preferată de firmele de taxi, deoarece oferă mai multe avantaje.
Folia autocolantă utilizată are rolul de a proteja voseaua şi de a schimba culoarea maşinii, iar montarea acesteia costă de două-trei ori mai puţin decât o vopsire. Nu implică mătuirea vopselii vechi de pe maşină, astfel că nu mai rămân urme de vopsea pe chedere sau pe bandouri care se curăţă foarte greu la spălare.

Timpul de aplicare a foliei variază între o oră şi jumătate şi trei ore. Dacă o porţiune a maşinii suferă o zgârietură mică, totul se va răsfrânge numai asupra autocolantului, iar acesta poate fi înlocuit cu unul nou destul de repede. În cazul în care proprietarul maşinii doreşte să îi schimbe culoarea sau să nu o mai folosească pe post de taxi, autocolantul se poate dezlipi imediat, iar vopseaua va rămâne intactă pe maşină.

Rezistenţa autocolantului pe autoturisme variază în funcţie de mai mulţi factori, printre care modul de spălare şi calitatea vopselei. Pentru un autoturism colantat, nu este indicată spălarea la perie iar jetul de apă trebuie să fie la minim 40 cm distanţă. Cea mai des întâlnită problemă în cazul colantărilor auto este calitatea proastă a vopselei autoturismului.

Dacă maşina nu a fost vopsită corespunzător, vopseaua se va coji şi, implicit, autocolantul se va exfolia.

“Deşi la prima vedere vopseaua pare a fi în stare bună, în momentul aplicării autocolantului vopseaua se cojeşte şi se lipeşte de adezivul foliei. În astfel de cazuri, materialul este compromis, iar zona decojită trebuie reparată: se uniformizează prin şlefuire, apoi se vopseşte, pentru ca autocolantul să poată fi aplicat în condiţii optime”, spune Mihai Drilea, director general DCM Pro Design.

Nu trebuie confundată colantarea cu inscripţionarea. “Fiecare piesă se colantează dintr-o bucată, fără îmbinări ale materialului, astfel încât maşina pare a fi vopsită şi nu colantată. Inscripţionarea taxiurilor presupune utilizarea mai multor tehnologii: print, print&cut, cutting”, explică Drilea.

Pentru colantare furnizorii oferă o garanţie între 4 şi 7 ani pentru folie şi de aproximativ 12 luni pentru manoperă. La cerere, firmele de colantare auto pot realiza înscrisuri pe taxi cu lipire direct pe maşină sau cu aplicarea acestora pe suport magnetic.

Profitul pe care îl obţine o firmă de colantări auto din colantarea unui taxi este de 10-15%, conform declaraţiilor lui Mihai Drilea. Preţurile colantărilor de taxi variază, în medie, între 500 şi 900 RON pentru o maşină, în funcţie de tipul autoturismului, dar acestea au scăzut în ultimele luni cu aproximativ 20%.

La un preţ mediu de 700 RON, având în vedere că în Bucureşti există în momentul de faţă aproximativ 10.000 de taxiuri, dacă acestea vor schimba folia autocolantă odată la doi ani din cauza unor zgârieturi ce apar inevitabil, un calcul simplu relevă că numai pentru Bucureşti această piaţă ajunge la 3,5 milioane RON/an, adică peste 850.000 euro.

Similar Posts:

20 recommended
comments icon1 comment
1 notes
787 views
bookmark icon

0 thoughts on “Colantarea taxiurilor, o afacere valoroasă: 850.000 euro pe an

    Write a comment...