La început de decembrie, chiar după Ziua Naţională, vremea mohorâtă a fost încălzită de zâmbetele şi vocile a peste 100 de elevi ai Colegiului Tehnic Media veniţi cu mic cu mare să susţină lansarea campaniei „Prezent la şcoală!”. Alături de corpul profesoral al Colegiului Tehnic Media s-au aflat, ca şi cu alte ocazii importante din viaţa şcolii, câţiva dintre partenerii tradiţionali din industria poligrafică, presă, alte companii partenere şi invitaţi speciali.
Despre obiectivele acestei acţiuni, doamna Mariana Violeta Ciobanu, directorul Colegiului Tehnic Media a avut amabilitatea să ne declare: „Deşi la prima vedere acţiunea pare o măsură direcţionată către reducerea absenteimului elevilor, obiectivele noastre sunt mult mai complexe. Putem să spunem şi că urmărim combaterea absenteimului prin stimularea şi recompensarea performanţei şcolare a elevilor – acesta fiind de fapt principaul obiectiv. Nu avem de gând să aducem elevii la cursuri prin orice mijloace şi cu orice costuri… Ar fi contrar oricăror principii pedagogice şi cu siguranţă nesănătos pe termen lung. Însă trebuie să le dăm acestor copii încrederea, esenţială pentru viitorul lor profesional, că performanţele realizate prin muncă sunt răsplătite. Cu prilejul lansării acestei campanii am anunţat şi o serie de acţiuni care să sprijine calitatea actului educaţional. În acest sens vom organiza o serie de seminarii de formare pentru profesori pe teme precum: învăţarea centrată pe elev, elaborarea de materiale didactice eficiente, organizarea procesului de învăţământ asistat de mijloace multimedia, lucrul cu elevii cu cerinţe speciale şi altele”, ne-a declarat tânăra directoare.
Informaţii mai detaliate am primit şi de la domnul Matei Olteanu, unul dintre directorii adjuncţi ai colegiului: „Aşa cum v-a declarat şi doamna director Ciobanu, vom încerca alături de stimularea performanţei să diminuăm şi rata absenteismului acordând câteva categorii de premii pentru elevii fără nicio absenţă sau cu absenţe foarte rare. Acţiunea se va încheia la sfârşitul primului semestru, pe 31 ianuarie 2010. Cel mai important este însă că în cadrul aceste campanii vom premia elevii cu performanţe în domeniile pentru care şcoala asigură pregătire (poligrafie, film, sport, informatică), urmare a unor concursuri specifice, dar luând în considerare şi activitatea acestora la orele de curs şi activităţile extrascolare. O altă serie de acţiuni derulate pentru elevi şi profesori vor consta în organizarea cu sprijinul partenerilor din industria grafică, televiziune, cultură şi viaţa publică, a unor serii de seminarii tematice şi mese rotunde, sperăm câte două pe lună. Nu în ultimul rând vom continua să organizăm, ca şi până acum vizite în tipografii, televiziuni, alte companii cu potenţial în oferirea de viitoare locuri de muncă pentru elevi, acţiuni de tipul angajat pentru o zi sau Bursa locurilor de muncă desfăşurată la sfârşitul anului şcolar pentru absolvenţi.”.
Absenteismul, ca şi abandonul şcolar, are ca vectori o multitudine de cauze, în cea mai mare parte de ordin social – între care familia este cel mai important. Din acest punct de vedere, dezinteresul multor părinţi pentru situaţia şcolară şi mai ales pentru viitorul propriilor copii este de notorietate. Combinate cu problemele specifice de care suferă sistemul educaţional din România, deloc puţine, situaţia poate atinge forme îngrijorătoare.
Aflat ca întotdeauna în primele rânduri a celor care sprijină activitatea colegiului, Print Magazin a contribuit la fondul destinat premiilor care vor fi acordate elevilor. Alături de Print Magazin au mai ales să contribuie cu diferite sume de bani sau produse la succesul acestei acţiuni următoarele companii: Augusta Papier, Display Grup, Euro Expo Trade Fairs, Italian Express, Sprint Promotion.
Despre acest demers, Relu Liciu, director executiv al casei editoriale, a declarat după eveniment: „Angajamentul nostru faţă de singura instituţie de învăţământ tehnic preuniversitar pentru poligrafie este de cursă lungă. Am depăşit faza protocolară a relaţiei noastre de partenariat şi ne simţim datori să-i fim permanent alături marii familii numită Colegiul Tehnic Media. Ar fi desuet să criticăm învăţământul fară să încercă să contribuim cu oricât de puţin la rezolvarea problemelor şi la stimularea performanţei. Aceşti copii, aşa rebeli şi rupţi de realitate cum îi văd unii, sunt cei care vor asigura viitorul industriei poligrafice şi măcar la asta ar trebui să reflecteze comunitatea profesională”.
Alături de reprezentantul Print Magazin s-a aflat ca invitat un alt partener tradiţional al colegiului, în persoana fermecătoarei Camelia Buda, managerul Euro Expo, căreia am reuşit să-i smulgem câteva gânduri despre această acţiune: „Sunt foarte ataşată de industria poligrafică şi implicit îmi pasă de viitorul acestor copii minunaţi pe care îmi doresc să-i regăsesc în prima linie a marilor tipografii, în echipele marilor furnizori internaţionali de echipamente sau în televiziuni.”.
Similar Posts:
- Colegiul Tehnic Media are o nouă identitate vizuală
- Print Magazin nr.12 – Aprilie 2010
- Ministrul Daniel Funeriu s-a interesat personal de starea învăţământului poligrafic
- Colegiul Tehnic „Media” a început dialogul cu industria pentru revizuirea sistemului de învățământ tipografic
- Bucureștiul a găzduit cea de-a XXII-a întâlnire a membrilor ATT