Concursul de pescuit la crap organizat de Europapier România pe balta Greaca din județul Giurgiu și-a desemnat câștigătorii duminică, 10 iunie 2012. Începută sâmbătă, la primele ore ale dimineții, competiția de pescuit a adus pe malurile lacului din sudul Capitalei nu mai puțin de 20 de echipe, numărul total al participanților fiind, după estimările noastre, de peste 50 de persoane, incluzând personalul organizatorului Europapier, presa și susținătorii echipelor.
Sponsorizat de Mondi Uncoated Fine Paper, concursul s-a bucurat, de asemenea, de prezența reprezentanților locali ai fabricantului de hârtie, Marius Sandu, directorul general al reprezentanței din România vizitând balta din Greaca sâmbătă, iar doamna Camelia Negrei participând la festivitatea de premiere de duminică.
După ultima cântărire a capturilor realizată duminică după ora prânzului, echipa firmei Encore Promotion din București a fost desemnată, prin cele 48,59 kg de crap, câștigătoarea ediției 2012 a concursului Europapier de pescuit. Pe locul doi al podiumului a urcat tot o echipă din București, Lafitte Communications, cu o captură totală de 44,06 kg, urmată de echipa Smart Trading Prest, cu o captură de 32,50 kg. De altfel, la o diferență extrem de mică de ocupanții locului 3 – de numai 180 g – s-a poziționat echipa tipografiei Best Print Services din București.
În timpul festivității de premiere din după-amiaza zilei de duminică, premiile au fost înmânate echipelor câștigătoare de către domnul Adrian Ungureanu, director general Europapier România, și de doamna Camelia Negrei de la Mondi. Trebuie amintit că premiile acordate câștigătorilor au constat în diferite articole de pescuit, valoarea totală a acestora însumând peste 10.000 de lei.
La sfârșitul cursei non-stop, de aproape 30 de ore, clasamentul final al ediției 2012 a concursului Europapier România de pescuit la crap arată după cum urmează:
1. Encore Promotion (București) – 48,59 kg
2. Lafitte Communications (București) – 44,06 kg
3. Smart Trading Prest (Budeasa, județul Argeș) – 32,50 kg
4. Best Print Services (București) – 32,32 kg
5. Top Birotica (București) – 26,94 kg
6. Inkorporate Print (București) – 18,19 kg
7. Giant Prodimpex (Ungheni, județul Mureș) – 17,53 kg
8. Otoprint (Otopeni, Ilfov) – 14,15 kg
9. Dinamic Print (București) – 13,15 kg
10. Crist 1 (București) – 13,05 kg
11. Rar Media (București) – 11,48 kg
12. Tipomedia Prod (București) – 10,43 kg
13. Color House (Roșu, Ilfov) – 7,45 kg
14. Mega Press Holdings (București) – 6,11 kg
15. Master Print Super Offset (București) – 4,46 kg
16. Ludicom Art (București) – 4,32 kg
17. IT & Office Distribution (București) – 3,07 kg
18. Tipografia Everest (București) – 0 kg
19. Tipografia Direct Print (București) – 0 kg
20. Amma Print (București) – 0 kg
Fără să debordeze de capturi spectaculoase, care n-au depășit 10 kg, și cu o cantitate totală de pește prins cu puțin peste 300 kg, concursul a avut parte de o vreme superbă și s-a desfășurat după toate regulile oficiale impuse de o astfel de competiție pescărească, inclusiv arbitri oficiali. Logistic, evenimentului pus în scenă de Europapier i se poate acorda nota 10, amabilitatea și implicarea organizatorului în rezolvarea fiecărei probleme anunțate de concurenți fiind maxime.
Un gest foarte apreciat de concurenții angajați cu trup și suflet în concursul de pescuit au fost și mesele servite direct la standuri de angajații societății care administrează balta din Greaca, gulașul cu mămăligă gătite la ceaun pentru prânzul de sâmbătă fiind de mare excepție, ca și borșul și saramura oferite duminică la masa de după concurs. Organizatorul Europapier n-a uitat nici de ceva „întăritoare” pentru nervii și răbdarea pescarilor, berea rece și vinul alb fiind, de asemenea, apreciate.
Cu echipe mai mult sau mai puțin norocoase, cu pescari împătimiți ai pescuitului la crap sau doar cu începători, cu bucurii sau doar cu dezamăgiri, concursul de pescuit al Europapier de pe balta Greaca de la sfârșitul săptămânii trecute are meritul de a fi una dintre puținele ocazii pe care oamenii din industria tipografică și din distribuția hârtiei le au pentru a socializa sau pentru a-și pune în valoare talentul și măiestria.
Dincolo de efortul financiar și implicarea organizatorului și a sponsorilor, apreciabile în actuala conjunctură economică, rămâne însă determinarea distribuitorului Europapier România de a duce mai departe un eveniment sportiv de care se bucură în primul rând angajații de rând ai companiilor invitate, cei care rămân în anonimat în activitatea profesională de zi cu zi.
Felicitări tuturor concurenților și un mare bravo celor de la Europapier România!
Fotografiile surprinse de Print Magazin pe întreaga durată a concursului pot fi vizionate și descărcate din galeria de imagini dedicată pe acest site evenimentului sau de pe pagina de Facebook a revistei.