Departe de a se exclude reciproc, creşterea calităţii şi scăderea timpilor de pregătire sunt perfect compatibile. Controlul calităţii este implementat în circuitul maşinii şi cu ajutorul conexiunilor reţelistice poate reduce drastic nu doar timpul de pregătire a unei lucrări, ci şi timpul în care poate fi efectuat controlul calităţii vizuale şi manuale. Mai mult, acestea pot fi cu uşurinţă integrate în procesele automatizate ale tipografiei. Pentru tipografi, alegerea sistemului corect trebuie să fie mai mult decât un criteriu de preţ, criteriul corect fiind cât timp poate fi redus şi câte cheltuieli pot fi economisite în contextul lucrărilor specifice.
Asigurarea calităţii
Clişeul învechit „calitatea este ceea ce doreşte clientul să fie”, nu îşi găseşte locul în ziua de azi când calitatea are la bază certificarea. Calitatea înseamnă mai mult decât proprietăţile dorite sau acceptate de beneficiar. În concordanţă cu ISO 9001:2000 calitatea este „totalitatea caracteristicilor sau proprietăţilor unei entităţi relativ la capacitatea de a îndeplini criterii definite şi predeterminate”.
Managementul calităţii (M.C.)
Calitatea trebuie să fie măsurabilă şi repetabilă. Clienţii, în special cei din zona ambalajelor, de cele mai multe ori cer dovada calităţii sub forma unui certificat de calitate, ceea ce presupune ca managementul tipografiei să fi implementat sistemul de M.C. cu iniţiative concrete pentru respectarea standardelor de calitate. Acestea pot fi sub forma unor norme naţionale sau internaţionale, convenţii comerciale, specificaţii ale clienţilor sau norme interne de producţie. M.C. este parte integrantă din procesul de valoare adăugată şi are incorporat toate informaţiile referitoare la materialele asociate şi la variabilele de proces. Înregistrarea unor cicluri de corecţie şi comenzi de control poate furniza o trasabilitate care se poate dovedi inestimabilă în cazul unor reclamaţii ale clienţilor.
Managementul total al calităţii (M.T.C.)
ISO 9000 este o suită generică a standardelor ce reglează un management operativ al calităţii şi documentaţia asociată, având M.T.C. ca model recomandat. M.T.C. cuprinde absolut toate activităţile operaţionale, dar şi personalul. Una dintre cele mai spectaculoase caracteristici este conceptul producţiei fără nicio eroare. O consecinţă indirectă a acestei caracteristici este eliminarea perspectivei umane, deoarece oamenii, deşi sunt primii judecători ai calităţii, tot ei sunt şi cea mai mare sursă de erori.
De aceea, automatizarea cu respectarea standardelor autorizate este obiectivul final pentru îmbunătăţirea multor procese. Conceptul asigurării calităţii şi automatizarea, ca şi concepte dezvoltate continuu de firme precum K.B.A., suportă integral M.T.C. Cu cât este mai avansat gradul de automatizare şi cu cât sunt mai numeroase filtrele de control implementate, cu atât ne apropiem mai mult de conceptul producţiei fără nicio eroare. În Europa, Fundaţia Europeană pentru Managementul Calităţii este adesea folosită ca model cadru de excelenţă pentru acreditările M.T.C. în raport cu standardul I.S.O. 9000. Obiectivul principal este concentrat către rezultatele producţiei, către clienţi, dar şi către satisfacţia personalului.
O altă componentă tipică este autoevaluarea ca o comparaţie între performanţele corporaţiei şi etalonul pentru sectorul respectiv. De aceea, alegerea maşinii de tipar şi a sistemului de vânzări este crucială. K.B.A. este definit ca etalon în ceea ce priveşte productivitatea şi viteza de pregătire a tiparului, aşa cum a demonstrat la Drupa 2008 când, pe 10 iunie, o maşină Rapida 106 a efectuat 15 lucrări, fiecare având 540 de coli vandabile în 59 min. şi 24 sec. Procesele simultane de pregătire, de exemplu DriveTronic SPC, reduc timpul total al unei lucrări la mai puţin de 4 min. Ceea ce este remarcabil, chiar şi la această viteză, sistemele de scanare automată au păstrat calitatea excelentă cu care maşinile Rapida ne-au obişnuit.