Analiza

De ce preferă amatorii hainelor personalizate magazinele online?

• Bookmarks: 9 • Comments: 2430


Pentru firmele care nu-și permit să comercializeze produsele fabricate prin intermediul unui magazin clasic, online-ul oferă avantaje spectaculoase. Producția de îmbrăcăminte personalizată își găsește în mediul virtual numeroși adepți: internauți dedicați unui trend vestimentar ce promovează ieșirea din tiparele hainelor uniformizante printr-un port original.

Magazinele clasica implică bugete de care puține companii dispun în contextul crizei economice. Platformele virtuale asigură însă firmelor producătoare de articole customizate o amplă popularizare și o cifră de afaceri ridicată. Utilizatorii acestor portaluri sunt clienți potențiali – sau fideli – dornici de relații informale cu producătorii și de promoții incitante.

În cazul magazinului online www.tricouimprimat.com, al companiei Spot Print, majoritatea sunt adolescenți. “Căutăm, în principal, publicul tânăr, care se orientează din ce în ce mai mult spre tricouri unice, amuzante”, declară Cornel Fluerașu, administratorul site-ului.

El completează că “80% din cererea publicului se rezumă la modelele existente pe site. Restul clienților apelează la noi pentru a-și personaliza propriile haine”. Același public-țintă îl are și Fabrica.

“Tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani dețin cea mai mare pondere în targetul nostru”, susține Cosmin Stroe, administratorul magazinului virtual www.fabricadetricouri.ro, patronat de compania High-Class Event. Tricouimprimat.com are conturi pe Facebook și Twitter, unde numără, în prezent, 700 și, respectiv, 600 de fani.

Pe aceste portaluri echipa răspunde la întrebările publicului și îl ține la curent cu ofertele sale: “Clienții fideli beneficiază de un sistem de puncte bonus pe site, care, cumulate, pot duce la discounturi destul de mari”. Și Fabrica este prezentă în rețelele de socializare sus-menționate.

“Să asculți ce au de spus clienții este cea mai bună cale pentru a-i înțelege și pentru a vinde prin socializare. Urmărim discuțiile interesante despre îmbrăcăminte, în special despre tricouri, și intervenim atunci când avem ceva interesant de spus. Am oferit coduri de reducere prin Twitter”, declară Cosmin Stroe.

Tot el mărturisește că, deși Fabrica a deținut un centru de desfacere în City Mall, urmând a deschide un nou punct comercial orientat exclusiv asupra produselor de serie, cele mai multe vânzări au loc tot în magazinul online al producătorului.

“În total, estimăm la 80% comercializarea prin site din totalul combinat cu magazinul fizic”, Cosmin Stroe

Nici echipa Tricouimprimat.com nu se plânge de un nivel al cererii firav. Pe timp de iarnă, compania are 200 comenzi de pe site și aproximativ 30-40 de pe rețelele de socializare.

O afacere orientată spre consumator

Ambii producători au prioritizat din start consumatorii casnici. “Persoanele fizice au o cotă de 90% din comenzile plasate”, mărturisește Cosmin Stroe. În cazul Tricouimprimat.com, firma produce articole personalizate inclusiv pentru alte companii. Însă comenzile din partea acestora nu presupun crearea unor ținute office standardizate pentru personalul firmei, ci simple cadouri pentru angajați.

Magazinul virtual www.tricouimprimat.com, are o cifră de afaceri anuală de aproximativ 18.000 euro.

Referitor la raportul de vânzare între produsele de serie și cele la comandă, administratorul magazinului virtual al Fabricii afirmă: “Avem cereri zilnice de modele la cerere. Este surprinzător că așa-zisele produse de serie, dar pe care noi le realizăm la comandă, după specificațiile clientului (culoarea și mărimea tricoului, culoarea imprimeului, zona de imprimare), nu dețin o pondere covârșitoare.

70% din produsele comercializate sunt de serie, iar restul de 30% reprezintă modele cu poza clientului sau un model cu forme, text ori ambele, combinate”. El completează că cele mai apreciate tricouri au o tematică IT, mesaje sexuale sau cu trimitere la alcool. Cornel Fluerașu susține că bestseller-ul magazinului www.tricouimprimat.com este cel cu Dr. House.

Este recesiunea o problemă pentru producătorii de haine personalizate?

“Criza economică nu a afectat aproape deloc vânzările”, comentează Cornel Fluerașu, în timp ce Cosmin Stroe subliniază că “nivelul de vânzari al Fabricii a rămas constant, singurele luni cu vânzări scăzute fiind ianuarie și jumătate din februarie”.

Totuși, cum reușesc magazinele online să țină pasul cu cele clasice, mai ales că nu oferă posibilitatea probării articolelor vestimentare? “Am regândit niște prețuri minime, accesibile pentru toate categoriile de clienți. Oferim discounturi mai bune. Spre exemplu, practicăm reduceri pentru comenzile mai mari, care depășesc 10 tricouri, iar pentru comenzile de peste 150 RON garantăm livrarea gratuită, prin curier rapid”, răspunde administratorul www.tricouimprimat.com.

El adaugă că tot prețurile bune compensează lipsa unui contact direct cu produsul înaintea achiziționării acestuia: “La un magazin real investițiile sunt mai mari, deci prețurile se dublează automat. Publicul n-are rezerve în a cumpăra haine fără să le încerce”.

“Avem pe site un tabel cu dimensiunile tricourilor, pentru ca oamenii să-și facă o idee despre mărime. Dacă tricourile nu li se potrivesc clienților, aceștia le pot returna și le trimitem dimensiunea corectă, fără alte cheltuieli”, Cornel Fluerașu

Cosmin Stroe, administratorul site-ului www.fabricadetricouri.ro, argumentează: “În 2010-2011 am redus prețurile tricourilor personalizate la 29 lei pentru partea de retail, în timp ce unii competitori au dat vina pe creșterea prețului la bumbac și au mărit prețul. Diferența dintre prețurile noastre și cele ale competiției este mare, de 35%”.

Similar Posts:

9 recommended
comments icon2 comments
2 notes
430 views
bookmark icon

0 thoughts on “De ce preferă amatorii hainelor personalizate magazinele online?

    Write a comment...