De la primii negustori și meșteșugari care au populat Bucureștiul cu cele dintâi spații comerciale și până la centrele comerciale de azi, firma magazinului a fost, de cele mai multe ori, un semn de identificare, fie a categoriei, fie a celui care deținea acel spațiu și mai puțin o întâmpinare deschisă adresată clientului.
Spectaculoase sau discrete, firmele magazinelor alcătuiesc un peisaj pestriț într-un oraș care încearcă să-și reînnoade tradiția de a le oferi plăcere și rafinament celor care îl străbat la pas. Dacă vitrinele magazinelor sunt încă departe de poveștile vizuale pe care le expun magazine din capitalele Europei, magazinele mici ai început să aducă un aer prospăt orașului printr-o abordare simplă, dar care pune în evidență semnul de identificare al magazinului.
Ingredientele sunt simple și la îndemână. Un nume percutant, un designer isteț și un producător priceput. Succesul rețetei ține de pasiunea și creativitatea pe care antreprenorul le investește.
Mi și Mu
Supranumit și fastfood-ul hipsteresc, locația surprinde prin integrarea fațadei magazinului în semnul de identificare al acestuia. Materialele sunt simple (lemn și PVC), iar cromatica scoate în evidență numele neobișnuit. Fiind amplasat într-o zonă în care sunt foarte multe magazine, folosirea întregii fațade ca semn de identificare asigură vizibilitate sporită.
Mara Mura
Mara Mura este, așa cum singură se prezintă, o dulcegărie care își întămpină clienții cu un stil inspirat din art nouveau care susține inspirat specificul spațiului. Și în acest caz, materialele sunt simple iar vopsirea le scoate în evidență textura. Lângă semnul cu litere volumetrice decupate pe un CNC este ancorat, în consolă, un semn cu pe care este imprimată direct imaginea chipului unei fetițe pe care o regăsim și în celelalte materiale de prezentare ale cofetăriei. O bancă din fier și o vitrină decorată în același stil completează fațada unui spațiu care poate fi savurată, odată cu un desert, de pe terasa amplasată în fața cofetăriei.
Băcănia Rod
Less is more este un adevăr care nu încetează să surprindă atunci când îl vezi bine implementat. Semnul de identificare al Băcaniei Rod este o simplă personalizare cu folie adezivă, dar contextul în care este pus creează un impact vizual foarte puternic și care subliniază firesc promisiunile făcute clienților care îi deschid ușa: obiceiuri, meșteșug, rafinament
Atelierul de Pastramă
Măcelaria cu același nume urmează să se deschidă la sfârșitul acestei luni, dar fațada magazinului este gata. Amplasată în fața unei linii de tramavai, probabil că îi va face pe mulți călători să coboare la următoarea stație și să facă cale întoarsă pentru a savura din bunătățile promise. Fațada surprinde prin folosirea unui material care este folosit pentru podelele teraselor care susține un semn de identificare realizat din PVC decupat pe router CNC.