Tendința de diminuare a formatelor ziarelor este tot mai evidentă pentru majoritatea cotidianelor naționale sau regionale, din întreaga lume.
Tranziția ziarelor, de la formatul mare, clasic (de tip „Broadsheet” – 540 x 385 mm) la dimenisuni mult mai compacte, este aproape un fenomen generalizat care a început să se amplifice mai ales în ultimul deceniu. Avantajul este unul major pentru editorii de ziare: cititorii utilizează și citesc cu mai multă ușurință noile formate compacte, iar costurile de producție sunt mult mai mici. Iar dacă analizați cu atenție evoluția prețurilor la ziare veți observa că reducerea formatelor publicațiilor nu a fost însoțită de reduceri de prețuri, per pagină, la chioșc, ci din contră. Mai pe scurt, principalul motiv al reducerii formatelor ține de realizarea de economii de către editori, producători și distribuitori, iar schimbarea comportamentului consumatorului este doar un argument secund.
În prezent, după ce multe publicații au trecut pe rând, de la formatul clasic („Broadsheet”) la o dimensiune intermediară (denumită „Berliner” – 470 x 320 mm ), apoi la formatul tabloid (410 x 290 mm), dimensiunile se reduc și mai mult, formatul preluând dimensiunile „Half berliner”. sau „Half tabloid” (290 x 210 mm). „Half berliner” este jumătate din formatul „Berliner” și este mai mic cu câțiva centimetri decât tabloidul.(Romulus Cristea)
Similar Posts:
- Calitate, bârfă şi realitate
- O publicație australiană a apărut cu un insert de hârtie igienică (video)
- Nota falsă din delirul presei
- Sprijin pentru marile tipografii de ziare: Agfa a lansat plăcile violet ofset fără preîncălzire
- Brexit: Ziarele britanice pregătesc stocuri de hârtie și cerneală. Depozitele, pline de plesnesc (video)