Analiza

Istoria unui billboard

• Bookmarks: 17 • Comments: 1867


În Bucureşti prezenţa formelor de artă urbană se lasă cu greu descoperită. În lipsa unui public care să aprecieze şi să întreţină acest gen de reprezentare vizuală, realizările sunt puţine la număr. Prezenţa acestora este de multe ori trecută cu vederea şi este interpretată, mai degrabă, ca o scăpare a vigilenţei autorităţilor, decât un semn de încurajare a unei manifestări artistice. Pe strada pictor Arthur Verona, în plin centru al capitalei, există o clădire al cărei perete este, de multă vreme, suport (legal!) pentru graffiti. Cei mai buni artişti ai domeniului au realizat de-a lungul timpului imagini cu un foarte puternic impact vizual. Calcanul respectivei clădiri mai este celebru şi pentru alt amănunt: este suportul pentru un billboard care a devenit un brand în rândul panourilor publicitare din Bucureşti.

Panoul aparţine agenţiei de publicitate Cohn&Jansen şi a fost achiziţionat acum trei ani de la News Outdoor. Fără constrângerile campaniilor de marketing şi fără limitările impuse de client, panoul a devenit o supapă de siguranţă pentru demersurile creative ale publicitarilor. Temele sunt strâns legate de realitatea românească, iar reprezentarea vizuală a fiecărei imagini se încadrează în acelaşi stil derivat din pop-art. O parte din imagini au beneficiat de o expunere media foarte generoasă, cum este cazul imaginii dedicate lui Dorinel Munteanu care a ajuns chiar pe prima pagină a Gazetei Sporturilor.


Prima imagine postată pe acest panou a avut un mesaj legat de momentul răpirii jurnaliştilor români în Irak.

Panoul din Arthur Verona a omagiat existenţa sau activitatea unor personalităţi precum Cristian Nemescu, Steve Irwin sau Sir Edmund Hillary.

Într-un interviu acordat cu ceva vreme în urmă publicaţiei AdPlayers, Cătălin Rusu, senior copywriter la Cohn&Jansen şi unul dintre cei care au semnat câteva lucrări care şi-au găsit suport pe strada Arthur Verona, a surprins în câteva cuvinte esența succesului acestui billboard:

„Eficienţa în comunicare stă uneori în conţinut şi mai puţin în frecvenţă”

Alte imagini:

Sursă foto

Similar Posts:

17 recommended
867 views
bookmark icon