Având în vedere că în Occident outdoorul are o concurență serioasă reprezentată de publicitatea targetată trimisă pe telefonul mobil, producătorii de publicitate outdoor încearcă din răsputeri să rămână relevanți pentru promovarea produselor. În Mooresville, Statele Unite ale Americii, a fost realizat un billboard care, în anumite perioade din zi emană mirosul unei fripturi la grătar.
Aroma pe care o răspândește semnul poate fi sesizată în perioadele cele mai importante din zi. Mirosul este un patent care aparține firmei ScentAir, al cărei purtător de cuvânt descrie aroma astfel: “Este un amestec de piper negru și fum de cărbune pentru grătar… Billboardul miroase ca o bucată de carne pregătită la grătar cu niște piper pe ea”.
La prima vedere, un billboard pare un suport nepotrivit pentru zona de publicitate olfactivă. Proximitatea ar trebui să fie un aspect esențial – tacticile de marketing obișnuite care se bazează pe influențarea prin miros utilizează de obicei locații de interior, pentru că se dorește ca obiectul care emană miros să fie amplasat la o distanță de doar câțiva pași față de persoanele vizate. Faptul că oamenii targetați de billboarduri se află mai degrabă în mașini bine izolate și dotate cu aer condiționat care reduce impactul mirosurilor din atmosferă, poate face ca acest outdoor creativ să fie inutil.
Acest efort ar putea constitui mai degrabă o soluție potrivită pentru tactici de PR și de social media, decât de marketing ce aplică tactici olfactive.
Dacă mirosul devine un artificiu suplimentar atașat billboardurilor vorbitoare (cum ar fi Direcțional Audio) sau interactive, combinația poate constitui un nou suport outdoor foarte atrăgător.