Producția publicitară are nevoie de o nouă abordare, iar cei care activează în domeniu par să simtă și ei acest lucru. Pașii în lateral încep să se vadă prin intermediul alegerii locațiilor neconvenționale, prin organizarea expozițiilor în locul evenimentelor foarte tehnice și prin abordarea unor noi categorii de public.
Din exterior, producția publicitară pare un domeniu foarte tehnic, inflexibil, pe care numai specialiștii pot să-l descifreze. Totul se întâmplă în interiorul unui cerc bine trasat, care nu este foarte accesibil celor din afară. Dar vine și o perioadă în care totul trebuie reîmprospătat, o perioadă care cere pași în lateral. Orientarea spre locații neconvenționale pentru prezentări sau expoziții, abordarea unei noi categorii de public, colaborarea cu domenii creative sau cu inițiative sociale au un impact mai mare asupra clientului final. Prezentările relaxate a detaliilor tehnice îi face pe oameni mult mai receptivi. O poză imprimată pe un material textil de 4 mp spune mai multe despre calitatea materialului decât un articol în care se vorbește despre acesta, iar gravarea unui măr atrage mai repede atenția clienților sau potențialilor clienți.
Orientarea spre noi categorii de public
Evenimente precum “DECOnvențional”, organizat de Verla, sponsorizarea și susținerea inițiativei “Let’s do it, Romania!”, în care s-au implicat Algernon și Good Sign, demonstrează clar dorința celor din domeniu de a face pași în lateral. Locațiile neconvenționale, joaca cu echipamentele din portofoliu, prezentările dedicate tuturor, nu numai specialiștilor din domeniu, sunt numai câteva modalități prin care firmele de producție încep să atragă noi categorii de public.
“DECOnvențional” a avut loc în mansarda ceainăriei Cărturești, într-o atmosferă relaxantă și boemă. Evenimentul s-a axat pe ceea ce pot face materialele distribuite de Verla, materiale pe care au fost imprimate o serie de lucrări, care îi aparțin fotografului Sebastian Enache. Tema expoziției a fost natura, iar materialele – tapet, textile și folii adezive – au fost amplasate în conformitate cu ambientul. Vizitatorii au putut să vadă și să atingă materialele, dar mai mult decât atât, au avut ocazia de a lua contact cu o serie de soluții decorative.
La Târgul Print&Sign, reprezentanții Rubin 2000 au ales să se joace cu unul din echipamente, gravând mere, portocale, banane, biscuiți, ciocolată și chiar carcasele unor telefoane mobile. Abordarea creativă a scos potențialii clienți din zona tehnică a caracteristicilor unui astfel de echipament. I-a determinat să gândească mai departe, să facă un pas în spate și să descopere o nouă serie de aplicații.
“Let’s do it, Romania!” este un eveniment de implicare socială, organizat de Ministerul Mediului și Pădurilor. Algernon s-a alăturat evenimentului în calitate de susținător, dar și voluntar, iar GoodSign a ajutat la realizarea propriu-zisă a campaniei publicitare. Astfel de inițiative spun din nou multe despre pașii în lateral pe care companiile de producție au început să-i facă.
Inițiativele de acest tip pornesc, normal, din nevoia și dorința de a atrage atenția, de a avea o mai multă vizibilitate pe piață. Dar impactul pe care îl are o astfel de promovare este mult mai subtil și mai digerat de public. Clientul se simte invitat să cunoască mai multe, nu bombardat cu informații. Produsele și aplicațiile sunt cele care contează; ele sunt în lumina reflectoarelor. O astfel de abordare generează noi idei, aduce noi clienți și creează noi oportunități.